Toon posts:

SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS overclocked

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo :9

Ik heb mijn "SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS" over geclocked nadat ik eerst lange tijd moest zoeken naar hoe ik moest oc want elke keer dat ik 1mhz of hoevel dan ook oc, de settings automatisch terug gingen.

de kaart is zelf 256mb en 128bit enz.. een goedkope kaart eigenlijk, kost rond de 130 euro in de winkel.

ik heb de volgende kunnen krijgen:

414/216 en me score was toen bij 3DMark2001se: 10232
ben zelf niet hoger gegaan, want moet nog een VGA cooler kopen, ik had eerst mijn oude HD cooler erop laten blazen van ongeveer 10cm afstand. ik ben benieuwd wat jullie van die score vinden, en is het nog goed voor zoeen goedkope kaart? of weet iemand wat nou een goede cooler zou zijn voor mijn videokaart? zodat ik nog hoger kan gaan! :O

toedelz 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Woow.

1. Dubbelpost
2. Hoort niet in DEZE forum thuis
3. We greeten elkaar niet
4. Schreeuwerig topic titel

Begint goed ;)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

De zalman heatsinks schijnen er in de smaak te vallen op tweakers.net, kijk daar eens naar....

Mmm, score hangt af van meerdere zaken maar ziet er niet slecht uit, maar ja we weten niet wat voor soort systeem je hebt!

Ik zelf vindt scores niet echt belangrijk, okay het is leuk om een goede score te hebben maar mij gaat het om het gamen, en dat gaat wel lekker op een radeon 9600... hoewel mijn 9500 Pro sneller is :-p.

Maarz games moeten goed draaien, zo vind ik het goed genoeg.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Die score is niet zo bijzonder, ik haal met een brak half dood kaartje(geforce 3 ti 500) bijna 12000 punten.
:Y)
http://ministryofoverclocking.net/3dmark/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je mem underclocked? Dat draait standaard op 300(DDR600)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De 256mb versie heeft lagere memsnelheid. Dus het klopt wel, alleen is het geen hoge overklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Allereerst welkom op GoT.

Het is een mooi begin met overclocken :)
En gewoon blijven proberen, dan gaat het vanzelf steeds beter!

Echter, de vraagjes die je stelt kun je zelf simpel opzoeken hier op het forum. Om je even wat tips te geven:

Er is hier binnen DOC een 3dmark-wedstrijd opgezet met een bijbehorende website met scores. Daarin kun je zien of je kaart redelijk scoort. Zie hiervoor [rml][ Contest] GoT 3DMark Challenge!! (Deel 2)[/rml]

Daar kun je ook zien wat voor koelers er gebruikt worden.

Verder zijn er een aantal faq's opgesteld waarin wat tips worden gegeven. In het geval van videokaarten kun je het beste even hier kijken : FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (26/11/03)
Daar staat een appart stukje over overclocken in.

Normaal gesproken is het zo dat je je videokaart kunt overclocken totdat je vreemde effecten op je beeld ziet. (de zogenaamde artifacts).
En verder moet je altijd je temperaturen in de gaten houden (indien mogelijk natuurlijk).

Ik denk dus dat je nog wel wat meer uit je kaart kunt halen ;)

Darkvader: Niet echt netjes om iemand zo welkom te heten op GoT. En als je het met een topic niet eens bent kun je de topic-report gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.