Toon posts:

Welk Mobo+Geheugen kiezen.Hulp gevr.

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
K ben dus van plan mn huidige systeem uit te breiden, wat overigens meer dan nodig is, k zal de specificatie eventjes netjes neerzetten:
Proc Amd Athlon Xp 1900+
Mobo Msi ms-6511 (audio, usb 1.1)
geh 256 mb sdram pc133
Gigabyte Radeon 9600 128mb ddr +tv-out
harddisk1 40 gig 5400rpm
harddisk2 8 gig 5400rpm(waarschijnlijk)
Nec 1300 a Dvd/rw
Lg Dvd-rom
Netwerkkaart 100 mb/s
pci kaart Usb 2.0
Ieee 1394 pci card
300 watt voeding
K vraag me dus af of het niet makkelijk is om een moederbord aan te schaffen waar bv Ieee1394,usb2.0,lan ook on board zijn?¿
K zeg er alvast duidelijk bij dat ik voor nu mobo en geheugen wil uitbreiden, Processor volgt SNEL. K zit te denken aanhet volgende :
ASUS A7N8X Deluxe Chipset: NVIDIA nForce2 SPP
ASUS A7N8X-X Chipset: NVIDIA nForce2 400
ASUS A7V600 Chipset: VIA KT600
Dit leek me wel wat, Wat btreft geheugen denk ik aan kingston en dan 512mb ddr pc3200(400mhz,333mhz?¿)
De bovenste 2 moederborden ondersteune Fsb van 400, moet ik dan ook 400mhz geheugen plaatse, of werkt 333mhz ook maar dan minder optimaal?
Hoe hoger de aanduiding PC in geheugen, dus 3200 of 2700 hoe sneller neem ik aan?
Wat betekend de toevoeging bij het geheugen dual channel exact en past er dan alleen dual channel geheugen in?
K Schaam me voor de gigantische gevr.info, maar zou erg geholpen zijn met wat antoorden en tips. Iemand die het gewoon kwa specs ff zou wille bekijke op bv de site van asus of mycom. Ben wel bekend met het zelf in elkaar zette/bouwe enzo, alleen k wil gewoon mn geld goed spenderen aan een knap mobo en goed geheugen. ONwijs bedankt alvast voor jullie Hulp. Gr.Franzzz
P.S. Hierna volgt een 3000xp Proc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Het is misschien makkelijk om eens te kijken wat je wilt en dan zelf te beslissen welk mobo je mpakt. hier een lijstje neergooien heeft weinig zin omdat het uiteindelijk toch je eigen keuze is.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als prijs geen issue is dan de nForce2 400 Ultra pakken (dus niet dat X-serie geval dat met single channel traag is).

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik hiermee wil bereiken is dat mn programma's gewoon wat vlotter verlopen en niet zoals newsbinpro er uren overdoet om headers weg te schrijven om vervolgens heel lang na te denken, paar uur, voordat ie daarmee klaar is. Das niet 1e vereiste, maar wil gewoon een beetje boost voor games eigenlijk. Nix bijzonders. Maar wil gewoon kwaliteit, en moet eventueel later wel goed te upgrade zijn.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Tja als ie sneller weg moet schrijven moet je niet van die oude 5400 rpm schijven gebruiken.

Verder ben ik het met The Source eens.

Heb zelf gisteravond de A7N8X-E deluxe gekocht en die vanavond ingebouwd. Tot nu toe bevalt ie nog :P
Veel opties, compleet en goed uitbreidbaar :)

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 24-01-2004 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb jij voor dat bord betaalt inzane?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 13:47
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 00:54:
Wat heb jij voor dat bord betaalt inzane?
120,- bij Mycom.
Ze hadden de -E versie gisteren (toevallig) net nieuw binnen :)

Zelfde prijs verder dus als de 'gewone' A7N8X deluxe.

De enige dingen die de -E volgens mij anders heeft is 1xgbit + 1x100mbit in plaats van 2x100mbit LAN en de -E versie heeft een extra slot bedoeld voor een wifi kaartje.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Kijk wat rond, doe een search, lees wat reviews en je weet wat je moet nemen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.