Toon posts:

Optische muis of toch maar een balletje? wie o wie

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees vaak dat er discussies zijn tussen mensen die een optische muis hebben en mensen met een gewone muis. daar om de volgende topic:

Wat denk jij? optisch of gewoon

persoonlijk ga ik voor gewoon:), optisch:r

Verwijderd

want :?

Zelf heb ik optisch, maar dat is vooral omdat ik te lui ben om me bureau op te ruimen, kan lekker over alles heen muizen :P

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Ik denk dat het er meer vanaf hangt wat je ermee doet. Voor gamen is zo'n optische muis idd :r

Maar voor gewoon in windows werken lijkt het me ideaal, zo'n optische muis. Toch heb ik gewoon zo'n balletjesmuis ;)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
optisch

gewoon lekkerder en geen gezeik meer met vuil erin

enneh.... gebruik de search een beetje meer

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Voor gamen is zo'n optische ook ideaal. Kheb nu al mijn tweede optische... Jaha de M$ intelliEye heb ik aan mijn vriendinnetje gegeven. Kheb nu een Logitech optische. Tis een heerlijk ding. Ik speel vrij veel UT CTF en ik moet zeggen dat ie errug goed bevalt.

Verwijderd

Optisch..draadloos...trackbal (duim gestuurd) ....

Ideaal ! incl. scrollwheel en 2 muisknoppen.

Nou alleen maar hopen da'k geen RSI in m'n duim krijg :)

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:37
Optisch!
Op mijn werk heb ik beiden en optisch is het lekkerste!
Werkt zelfs op mijn egaal witte buro!
Ik heb de logitech Wheelmouse optical.

- NAC Breda -

Verwijderd

Op m'n werk en thuis de M$ explorer (optisch dus), dit werkt veel beter als met een balletje

• Renkie
  • Laatst online: 11-08 09:51
Voor gamen is optisch niet echt 100% geschikt, als je echt heel rap beweegt lijkt ie frames te missen.

Ik heb zelf een razor boomslang 2000 (balletje dus) en die bevalt me erg goed:)

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
optical >:)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Optisch!

Microsoft IntelliMouse Explorer, lekker veel knoppen die je kunt gebruiken (links, rechts, scrollwheel en twee extra bij je duim).

Dat speelt wel zo lekker!

:D

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Ik had eerst een M$ intellimouse explorer, en nu een Logitech mouseman pro(die blauwe)
en ik moet zeggen dat deze veel nauwkeuriger is en eruug lekker in de hand ligt.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb nu al meer dan een jaar de Microsoft Explorer muis en ik wil nooit meer iets anders dan een optische muis. Hoezo een klotemuis voor gamen?! Ik gebruik 'm overal voor en het werkt perfect. Van Photoshop en Counter Strike in Windows tot Gimp in Linux. Voor mij nooit meer zo'n stofvretende balmuis :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Voor gamen is zo'n optische muis idd :r
Dat zou ik zeker niet zeggen. Zo'n optische muis heeft een betere reactie (ik heb 2 systemen waarop ik het getest heb, en daar kwam dus optisch beter uit)

Kijk, een draadloos geval is idd wel anders in games, omdat dat altijd een vertraging heeft, misschien niet altijd te merken maar het is er zeker wel.

Mensen die direct zeggen : optisch :r, o.i.d.
die weten volgens mij echt niet waar ze over praten :Z

• Pi-xie
  • Laatst online: 16:35

Pi-xie

I'm diggin' for fire

Heb ook al een hele tijd de MS intellimouse explorer, en absoluut geen klachten over de nauwkeurigheid o.i.d., ook niet in UT of Q3A. Als je zo af en toe een spelletje doet is het zeker geen probleem. Voor hardcore gamen maakt het misschien uit, alhoewel dan de extra knoppen idd ook nuttig zijn.

Verder is het zo dat MS een nieuwe versie van de intellimouse explorer uitgebracht heeft, waarvan ze zelf zeggen (FWIW) dat ie meer precisie heeft (meer samples per seconde van het bureaublad ofzoiets). Heb echter nog geen review gezien.

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 12 december 2000 11:34 schreef Nibbles het volgende:
Ik denk dat het er meer vanaf hangt wat je ermee doet. Voor gamen is zo'n optische muis idd :r

Maar voor gewoon in windows werken lijkt het me ideaal, zo'n optische muis. Toch heb ik gewoon zo'n balletjesmuis ;)
:? Wel eens aan het snipen geweest met een balletje en met een optical :? Een optical blijft nooit steken, fantatisch gewoon. Keb beide. Alleen jammer dat ze nog niet draaidloos zijn die optical dingen..

One of the animals has left its cage today.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 12 december 2000 12:09 schreef mrknowitall het volgende:

[..]
Alleen jammer dat ze nog niet draaidloos zijn die optical dingen..
Wees maar blij, want die dingen vreten gewoon teveel stroom. Denk niet dat batterijtje het lang uit zouden houden in z'n ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Optische muis ruled heel erg.

Ik heb zelf zo'n Micrsoft Intellieye Explorer, die is erg fijn. Nooit meer vies ablletje, waardoor je movement niet meer smooth is.

Plus die twee knoppen aan de zijkant zijn erg handig voor Jump/Crouch... >:)

Tevens wel eens last gehad van het zogenaamde "flippen" van de muis bij snelle movement, maar dat bleek aan de ondergrond te liggen. (Was erg reflecterend) Nadat ik vervolgens een mat over die desbetreffende ondergrond had gedaan, nooit nergens geen last meer van, ook bij snelle movements niet.

Aannames zijn fataal.

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Optisch... kep er hier thuis 3 liggen... 1 logitech trackman marble FX, daarna een MS Intelli-eye explorer aangeschafd en ook nog een logitech optische voor m'n vriendin... Met balletje???? NEVER AGAIN. Smerigheid aan de wieltjes binnenin levert slecht bewegen op. Verder gaat zo'n muis dan stroever lopen. Als je de handel vanbinnen weer schoonmaakt issie (bij mij) in no-time weer smerig (vanwege vette huid). Bovendien zijn de betere muizen met BAL een stuk zwaarder dan de optische muizen.. dus met de optische muis minder belasting voor de pols.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Optisch :9~, geen geziek met dat balletje, en wekt daardoor minder agressie op bij de gebruiker.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Voor gamen is optisch niet echt 100% geschikt, als je echt heel rap beweegt lijkt ie frames te missen.
hmmm rare muis! die van mij mist geen een frame hoor gewoon even getweaked met dat ps/2 proggy. Werkt zelfs nog beter dan zo'n balletje muis. weet je wat kut is sommige draadloose muizen dan kan je de ps/2 poort wel tweaken maar dat heeft geen effect omdat de infrarood frequentie laag is :(

Click hier niet

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:45
Optisch!

Kheb zelf net een logitech optical wheel mouse aangeschaft en ik wil nooit meer terug naar zo'n bal-ding. Logitech schijnt wel iets betere respons te hebben als die microsoft optical gevallen. Een collega van me is zelfs speciaal overgestapt......:)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja het beste is volgens mij eigenlijk een bal muis met draad, maar dat is weer zo gewoon... (tenzij je zo'n boomslang geval hebt)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• GoEV6
  • Laatst online: 19:51
Ik heb wel us gehoord van een optische muis die draadloos is en ook geen batterij heeft.
Kan dat? Zo ja welke muis is dat?

Verwijderd

Khem een Boomslang muis . Deze werken met een balletje dat gevolgd wordt door optische stralen , halen ze resoluties van 1000 of 2000 DPI mee . Deze moet je ook niet reinigen omdat er geen wieltjes in zitten ! prijs is wel wat hoog maar dan heb je ook wat !

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Die nieuwe FORCEFEEDBACK muis van logitech , is volgens mij cortless en optisch gestuurd.
Alleen voor de forcefeedback zou ik hem niet kopen , werkt voor geen meter.

"Perl 4 Life"

• OGangstah
  • Laatst online: 04-01-2022
heb ook een optische...alleen gaan ze soms [win2k] een eigen leven lijden/leiden....
:o

• GoEV6
  • Laatst online: 19:51
Heeft iemand een optische, draadlose, zonder een batterij, muis???

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 09:41
Ik zou echt voor eentje met een balletje kiezen. Vooral zo een draadloze... Geen gezeik met zo'n koort wat je om de zoveel tijd aan moet trekken, omdat hij weer achter je bureau klemt... Nee, sindskort een draadloze mét ballen...

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 20:53 schreef MADSMILE het volgende:
Die nieuwe FORCEFEEDBACK muis van logitech , is volgens mij cortless en optisch gestuurd.
Alleen voor de forcefeedback zou ik hem niet kopen , werkt voor geen meter.
Dus dan heb je de Logitech MouseMan Wheel Optical.
En die feedback werkt idd niet. Ik heb dat op de HC getest bij de logitech stand, en heb toen maar snel dus de 'gewone' MouseMan Wheel Optical gehaald.

edit: Cordless is die trouwens niet, dat is (nog) geen enkele optiche muis. (komt er wel aan)

Verwijderd

Ik heb nu een logitech wingman gaming mouse USB (balletje dus) en moet zeggen dat het in gamen superb is

Verwijderd

Jasperj ik denk niet dat dat bestaat, puurom het feit dat er data verstuurd moet worden naar de comp en daar heb ie nou eenmaal stroom voor nodig...

Optical mouse met dynamo.. dat zou cool zijn B-)

• WFvN
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 12 december 2000 21:27 schreef Aristos het volgende:
Ik zou echt voor eentje met een balletje kiezen. Vooral zo een draadloze... Geen gezeik met zo'n koort wat je om de zoveel tijd aan moet trekken, omdat hij weer achter je bureau klemt... Nee, sindskort een draadloze mét ballen...
Wat is nou een muis zonder staart ;)
Ieder z'n meug... dat snoer zit mij mij minder in de weg dan dat vuil in die muis met bal..... verschilt dus nogal per persoon......

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 20:53 schreef real_raichu70 het volgende:
Khem een Boomslang muis . Deze werken met een balletje dat gevolgd wordt door optische stralen , halen ze resoluties van 1000 of 2000 DPI mee . Deze moet je ook niet reinigen omdat er geen wieltjes in zitten ! prijs is wel wat hoog maar dan heb je ook wat !
Dit is dus ff zware strierestront wat nu zegt heh, ik heb ook zo'n boomslang gehad, en die wordt gewoon even ranzig als een normale balmuis, en zitten lange staafjes in ipv. wielletjes wat je overigens in wel meer muizen ziet...

En als ie niet zoals ik al 3 x heb gehad binnen 2 weken gaat rammelen enzow, dan is het een fijne muis mits je 'm goed schoonhoud

Ik doe het nu met een logitech optische muis, en het bevalt perfect, behalve met quake3, want dan moet ik m'n muis nogal eens verplaatsen, en das niet handig met een optische muis aangezien je pointer dan toch blijft bewegen :(

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb een dexxa optische muis gekocht (55 gulden) maar er zat geen driver bij, nu gebruik ik logitech driver. Maar hij ziet er mega cool uit, scrollwiel, 5 knops (1 onder het wieltje) maarre 1x per dag slaat ie door ofzo heeeeel vaag. nog meer mensen die ervaring?

Verwijderd

Kijk man , die Boomslang 2000 werkt met een systeem van een balletje dat gevolgd wordt door een optische stralenbundel . En as je de hond niet op de jouwe zou laten sabbelen zou die langer meegaan . Nu ga ek 1 ding goed stellen , optisch is in principe goed , maar niet beter als een gewone muis (evenveel DPI) terwijl het Boomslang systeem dat beide combineert er torenhoog boven uit steekt !

• Speedy
  • Laatst online: 20:40
Nou, in die boomslang zitten volgens mij wel wieltjes, dat ding kraakt als de neten hier. Verder bevalt ie goed, kan het alleen niet controleren want ben er nog niet achter hoe dat klepje eronder af wil :(

Flickr | Lego collectie

• -SpaceMaker-
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

kleppie gewoon draaien. maar uiteraard de eerste dag meteen open geschroeft en die wieltjes ff smeerbeurt gegeven.
werkt perfect nu!!!

-Think Progressive-

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 13:31 schreef real_raichu70 het volgende:
Kijk man , die Boomslang 2000 werkt met een systeem van een balletje dat gevolgd wordt door een optische stralenbundel . En as je de hond niet op de jouwe zou laten sabbelen zou die langer meegaan . Nu ga ek 1 ding goed stellen , optisch is in principe goed , maar niet beter als een gewone muis (evenveel DPI) terwijl het Boomslang systeem dat beide combineert er torenhoog boven uit steekt !
hee blaaskaak! kan merken dat je geen boomslang hebt! deze word namelijk NIET optisch gestuurd, maar gewoon als alle andere "bal" muizen door een lichtsluis..
dat is inderdaat een rad met gaatjes er in waar een straal licht door heen gaat en op gevangen word door een licht gevoelige censor... net zoals bij een normale muis.
het enige verschil met de boomslang is dat hij veel meer gaatjes in het rad heeft dan normale muizen..
en dat de boomslang zijn eigen proc heeft om dit gebeuren allemaal te kunnen verwerken (sneller)..
Pagina: 1