[xp] 2 keer XP op 2 partities

Pagina: 1
Acties:

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42
aangezien mijn pc niet optimaal werkt wordt het helaas weer eens tijd voor een clean install...

aangezien ik dan nogal eens dingen vergeet en zo wilde ik het dit keer op een volgende manier doen:

3e partitie aanmaken... momenteel heb ik er 2:

1. windows XP prog.
2. data en bijvoorbeeld ook mijn outlook express mails

dan een 3e partitie aanmaken, dan rebooten vanaf windows XP cd, aangeven dat ik op die 3e partitie windows xp wil installeren...

via de advanced opties, kan ik dan aangeven dat ik een dual boot wil???

Dan kan ik namelijk partitie 3 dusdanig inrichten dat die helemaal in orde is en dan kan ik partitie 1 verwijderen..

kan dit of zie ik dingen over het hoofd?? (of kan het allemaal veel makkelijker??)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
via de advanced opties, kan ik dan aangeven dat ik een dual boot wil???
die wordt automatisch voor je gemaakt :)

en ja, als je XP nu op partitie 3 installeert, dan zorgt dat je alles ok hebt kan je partitie 1 legen. vergeet daarna niet 'fixboot' in de recovery console (starten vanaf de cd) te doen, dan komen de bootfiles er weer op. verder is het correct wat je zegt :)

voor een volgende keer is het verstandig om een ghost image te maken van je goed werkende XP config, dat scheelt je in de toekomst veel geklooi :)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ahum... Let wel even op dat je MBR, je Boot Loader en een paar belangrijke XP bestanden (NTLDR, NTDETECT.COM en BOOT.INI) waarschijnlijk op de 1e partitie staan, dus als je die ' leeg' maakt dan wil XP dus ook niet meer van je 3e partitie booten...

Workaround: Formatteer een floppy met WXP, zet daarop de bestanden NTLDR, NTDETECT.COM en BOOT.INI zodra je klaar bent met je 3e partitie. Je kunt dan vanaf de floppy booten en zo je 3e partitie selecteren.

Greetz,

Nothing is a problem once you've debugged the code

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:42
G33rt schreef op 23 januari 2004 @ 23:56:
[...]

die wordt automatisch voor je gemaakt :)

en ja, als je XP nu op partitie 3 installeert, dan zorgt dat je alles ok hebt kan je partitie 1 legen. vergeet daarna niet 'fixboot' in de recovery console (starten vanaf de cd) te doen, dan komen de bootfiles er weer op. verder is het correct wat je zegt :)

voor een volgende keer is het verstandig om een ghost image te maken van je goed werkende XP config, dat scheelt je in de toekomst veel geklooi :)
Kan wel een ghost image maken, maar ik vind 1 keer fresh install per 1,5 jaar niet echt veel......... ik maak wel een ghost image na afloop maar in de loop van de tijd komt er zo veel bij dat ik toch niet veel meer aan dat image heb...

Fixboot werkt dan??? Die maakt dan een nieuwe MBR aan als ik me niet vergis (dus partitie 1 ff leeghalen, fixboot doen bij een XP recovery console en dan moet het werken???) (doe denk ik liever partitie 3 naar 1 kopieren of zo..

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539