Ok, we hebben hier een windows 2003 server die internet deeld maar daar zit ook een analoge voice modem in die eigenlijk geen functie meer heeft nu leek het mij een handig idee om de server met deze modem als een soort van telefoon centrale te laten werken. Over het LAN moet iedereen met een headsetje kunnen bellen met elkaar maar wat belangrijk is dat inkomende gesprekken op de analoge lijn aan de modem ook aan genomen kunnen worden op 1 van de computers op het lan en dat er eventueel ook vanaf een computer naar buiten uitgebeld kan worden via die modem. Nu heb ik gehoord dat zoiets mogenlijk zou zijn met VOIP maar heeft iemand een idee met welke software voor windows het kan? Het liefst open source.
Ik denk dat PEter Connect dat wel kan maar is geen open source. En het klinkt een beetje als een goedkope oplossingen. Want de meeste voice oplossingen hebben toch een iets betere / meer hardware.
Zelfde wou ik ook doen als de TS maar wat raymonvdm zei met Peter Connect kan ik niet vinden op internet? zijn er nog andere software die dat kan? of waar ik Peter Connect kan downloaden/site?
edit: heb al gezocht op het forum kan niet echt wat vinden
edit: heb al gezocht op het forum kan niet echt wat vinden
Zoek eens naar 'SoftPBX' in google en kijk of er wat bijstaat voor je.
Vandaag geen signature