Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een Sweex IrDA to USB converter gekocht, zodat ik via mijn PC toegang heb tot mijn Nokia 6610. Na ja, ik dus dat IrDA apparaat geinstalleerd en dat schijnt prima te werken. Hij is gevonden door Windows en als ik op mijn mobiel de infrarood verbinding activeer dan vindt Windows ook mijn Nokia 6610.

So far so good..

MAAR binnen zowat 30 seconden ligt die verbinding er weer uit. Daarnaast vindt de Nokia software nog niet eens de telefoon (maar Windows wel :/ ). Windows vindt hem ook als zijnde een wireless Nokia 6610 modem, daarnaast komt de melding dat er een wireless verbinding is (heb dan ook de optie bestanden upteloaden).

Specs:
- Nokia 6610
- Sweex USB-IrDA-converter
- USB 2.0 PCI (heb ook nog onboard USB, maakt in feite niks uit)
- Windows 2000 SP3 (IrComm patch zit hier al in)

Zijn er nog dingen die ik op mijn mobiel moet instellen evt? Kan er niks over vinden. Misschien iemand die nog een idee heeft waarom de verbinding er uitklapt?

Bij voorbaat dank :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Bij mij heb ik dat ook in XP prof alleen dan bijna helemaal geen verbinding. Bij 2k SP3 doet ie t wel gewoon!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Blijkbaar ligt het echt aan de verbinding :/

Vanochtend PC opgestart en het voor de lol nog eens geprobeerd, werkt het ineens :|

Krijg wel om de zoveel tijd een 'IrDA connection interrupted' melding, maar het is wel gelukt om nu via de PC een smsje te versturen met de Nokia suite :)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 15:05

TricTrac

=;-)

Ik heb hier dezelfde opstelling als jij.. alleen dan met een Nokia 6100 (vrijwel identiek aan 6610)..

Ik heb ook wel eens dat de connectie wegvalt.. maar dit is vaak bij mij dat ik te lang bezig ben zonder dat er gegevens heen en weer gestuurd worden.. Aangezien IrDA nogal veel baterijen vreet van me telefoon gooit ie de ontvangst er gewoon uit volgens mij na een bepaalde tijd.. Dit is bij mij overigens na een paar minuten...

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Probeer is dit:
configuratiescherm > systeem > hardware > apparaatbeheer > infraroodapparaten en doe dan stuurprogramma bijwerken.

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem maar dan met de 7260 van mijn vriending, circa 15 a 30 sec verbinding en dan is ie weer weg
Pagina: 1