Toon posts:

Sweex flashdrive bootable maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me floppy eruit gooien en daar voor in de plaats een flashdrive(Sweex 32Mb) gebruiken probleem is alleen dat het me niet lukt om met fdisk een actieve partitie te maken en ook niet met Partition Magic,helaas ziet XP hem niet als een "floppy" dus formateren en een opstartdiskette maken lukt ook niet.
Ik denk dat het probleem misschien wel me moederbord(Asus A7N8X Deluxe)is want in XP wordt de Flashdrive wel herkend en ook het ledje van de flashdrive brandt maar als ik met een opstartdiskette opstart kan ik de flashdrive niet vinden alleen A en ramdrive en ook het ledje blijft uit.
In het bios heb ik de floppy als first boot device en de flashdrive(USB HDD) als second boot device ingesteld en me harddisk losgekoppeld.
Ik hoop dat iemand een oplossing weet of wat ik fout doe.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

Richard

Kuru Kuru Kururin

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Zat niet echt een oplossing bij en ook met het tooltje dat bij mij drive zat kan ik hem niet mee bootable maken in XP,wel in Win98/me :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar ff win98se geinstalleerd en met het bijgeleverde programma me flashdrive bootable gemaakt maar het werkt niet. :(
Ik heb als first bootdevice een usb-zip gekozen,als second een usb-hdd en als third m'n hd maar hij wil er niet van booten,hij start gewoon XP/Win98 op :X
Er staan drie bestanden op m'n flashdrive namelijk:
command.com
mydos.sys
io.sys

Iemand misschien toch nog een idee of oplossing :?

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
je hebt toch niet je boot.ini aangepast ofzo (misschien die tijden daarvan?)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:14

Klippy

Still Game

Ik heb het ooit willen proberen, maar ik heb geen USB stick meer nu.

Geloof dat ik toen ergens gevonden had dat je ergens de optie voor USB Legacy mouse oid moest activeren wil je kunnen booten van een USB device.
Weet niet meer waar dat precies zat, maar het is te proberen.

Lijkt me niet helemaal correct van Asus, maar goed. Heb het zelf trouwens nog niet geprobeerd.

Edit:
Ik vind op Google idd dit:
On my A7n8X-Deluxe, I must activate "USB MOUSE LEGACY" for enabling
the usb boot option. Kind of tricky bios :)
Volgens mij had ik deze zin in mijn geheugen zitten :P

Maar op een andere site staat als BIOS opties:
# Enable USB Legacy Support
# Enable USB Mouse Support
Dus ik denk dat je ze alletwee eens moet enablen :)

[ Voor 41% gewijzigd door Klippy op 25-01-2004 04:29 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik zo eens proberen,weet in iedergeval zeker dat het in mijn bios op disabled staat dus dat zou het kunnen wezen.

Edit

Eindelijk wil hij booten van m'n flashdrive alleen klopt de startdiskette niet maar daar kom ik wel uit,het had dus inderdaad met de usb mouse legacy support te maken want nu gaat ook het ledje van de flashdrive branden bij het booten dus hij wordt aangestuurd.
Bedankt LiquidSilver voor de werkende tip.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 13:38 ]

Verwijderd

heb dus hetzelfde probleem...maar ik heb geen zin om win98 opnieuw hiervoor te gaan installeren....

bios ondersteunt het wel, dat is het probleem niet...ik kan 'm gewoon nergens formatteren tot bootable usb stick...

heb ook een sweex 32mb stick...iemand een idee?

Verwijderd

^ ^ ^

schop

ik heb ook geprobeerd die utility die bij de stick zat in windows 98 aan de praat te krijgen (andere computer), maar als ik het programma start geeft ie aan dat het al gestart is ? maar ik kan er dus niks mee...in de verkenner staat de usbdrive ook niet aangegeven, hoewel ik wel alle drivers heb geinstalleerd....

dus dat gaat vrees ik ook niet werken, is er werkelijk geen manier om bootbestanden + dos vanuit XP op die sweex memory pen te zetten? of kan jij rjw. misschien mij die bootbestanden doormailen aangezien het toch dezelfde stick is, of werkt dat dan niet?

alvast bedankt!
Pagina: 1