Philips FR-995 Receiver kopen of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 910 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27464

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn og laten vallen op de Philips FR-995 Receiver. Het heeft de dingen die ik graag wil voor een receiver (Dolby Digital, 100 Watt)

Heeft iemand ervaring met deze receiver?

Ik wil voornamelijk genieten van DVD films met 5.1 geluid.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:32
Je oog laten vallen op een receiver is natuurlijk leuk..
Je kijkt vaak teveel naar het uiterlijk en de specs, en bestelt zo''n ding domweg bij Wehkamp ofzo.. eventjes bij wijze van spreken!

Ga eens naar een winkel toe, en ga wat verschillende merken beluisteren en bekijken! Er zijn enorm veel mooie receivers in die prijsklasse en het zou dus zonde zijn om direct op die Philips af te stappen!

[EDIT] Heb je ook al speakers "op het oog?" ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Griffin2k op 24-01-2004 11:32 ]

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb vandaag even gekeken naar receivers in een winkel, ik moet zeggen dat de meeste eigenljik allemaal dezelfde functies hebben zoals EX uitvoering, optical outpunt xxx Watt vermogen etc.

Ikzelf hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar gewoon eentje die Dolby Digital of DTS ondersteund.

Ik vind de voorruitgang van extra boxen een beetje dezelfde kant uitgaan als nu met de huidige processoren, vroeger merkte je daadwerkleijk verschil in de processoren, nu merk ik er eigenlijk geen reet meer van wanneer ik een Athlon 1800+ of 1900+ in mijn mobo plaats. :O

Hetzelfde is dus nu met boxen, omdat DTS en Dolby met iets nieuws moeten komen om zo in de markt moeten blijven (hint...hint...voor Kodak ;) ) krijg je nu dus een extra box achter en noemen ze het EX geloof ik. Het punt is gewoon dat het geluid al zo ver doorgevoert is dat het niet meer echt revolutionair te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:11
Een collega van mij heeft deze receiver en is er goed over te spreken. Het doet wat het moet doen. Als je voor niet teveel geld een fatsoenlijke receiver wilt, dan lijkt me dit best een goede keus, hoewel er natuurlijk ook in deze klasse genoeg alternatieven zijn.

En inderdaad, de verandering van 5.1 naar 6.1 of 7.1 geluid is niet zo revolutionair als die van stereo naar 5.1, dus als je dat niet zo belangrijk vindt of gewoon niet te hoge eisen aan stelt aan je filmweergave, dan kun je heel goed zonder die achterspeakers.

Zoals met alles, het is maar net wat je ervoor over hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de receiver gekocht maar het blijkt om de FR-996 te gaan.
Ik weet zo even niet wat nou precies het verschil is met de FR-995.
In ieder geval heb ik morgen wat aan te sluiten :9

Nu moet ik nog sparen voor een paar leuken surround boxen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Famke Janssen heeft toch wel meer geld.. dan voor zo een receiver te gaan?? :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

poeh poeh... kijk eens wat rond de yamaha rx440 is voor ongeveer hetzelfde bedrag toch een beter instap model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Of je iets moet kopen kun je je beter zelf afvragen natuurlijk, luister wat, vergelijk een paar modellen uit dezelfde prijsklasse en je komt al een heel eind.

Misschien wel een leuk topic om mee te discusseren of wat te lezen over instap recievers is deze: [rml][ Receivers] Kwaliteit van instap AV receivers[/rml]

Ik zou het wel tof vinden als je daar later wat ervaringen over deze reciever zou posten. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.