Wie heeft ooit ZO ERG z'n HDD kapot gehad ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44
Ik heb +- 3maand geleden mijn bestaande seagate barracude 2 30gig op een raid 0 contrpoler aangesloten samen met een nieuwe, exact dezelfde schijf

2 Week geleden - Hoor wat vage geluiden , denk dat er nix aan de hand is
1 Week geleden - Meer vage geluiden bij HDs , ik w8 nog ff tot ik m'n nieuwe PC klaar heb voordat ik ga kijken wat het is
Dinsdag avond - Ik run scandisk, die vind een fout en repareerd em. tijdens het repareren crasht windows en ben ik 2 partities kwijt na de reboot en de 2 andere partities geven errors als ik bestanden wil kopieren
Woensdag - ik probeer, tevergeefs, mijn data terug te krijgen en tijdens een paar reboots blijft m'n pc hangen waarbij het HD lampje blijft branden + vage geluiden uit beide hds , soms word de hd als 25gb ipv 29/30 gb gezien

Donderdag - Ik probeer de HDs in mijn 2 andere PC's, + vage geluiden uit beide hds

Donderdag avond - Ik probeer nog 1x of ze echt kapot zijn (zou zonde van m'n geld zijn als ik die onderzoekskosten moest betalen) en kom tot de ontdekking dat ze niet eens opspinnen, ratelen , trillen.
De stroomstekkertjes zijn goed.

Ik heb ze naar de leverancier gestuurd en die zei dat hij nog nooit een hd ZO dood gezien had.............

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op dinsdag 12 december 2000 11:20 schreef Renkie het volgende:
... (zou zonde van m'n geld zijn als ik die onderzoekskosten moest betalen) ...
als het garantie is kost het je natuurlijk niets...

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Renkie
Ja, maar als ze wel goed bleken te zijn moet ik die kosten wel dokken, vandaar dat ik nog 1x teste voor de zekerheid

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Oke, das idd niet slecht gedacht, maar met herrie uit je hd's is 't meestal over.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Nou, ik heb voor mn Toshiba laptoppie ooit een nieuwe HD gekocht (4 GB is echt snel vol man :P) bij XT in Maarssen.

Ik pik een 12 GB uit de etalage, die volgens de verkoper daar nog nooooit uigehaald was en dus piekiefijn in orde was.
Ik naar hûûs, zet dat ding erin, opstarten... niks. HD maakt geen enkel geluid. :?

Ik dat ding terugbrengen met de mededeling dat ie dood is. "Dat kan niet, hij komt vers uit de kast en is daarvoor nooit gebruikt. Maar we sturen em wel even naar de Technische Dienst." (ala 90,- per uur, ja daaaaag |:()
Volgende week bellen ze, "de HD was toch DOA (we doen even belangrijk)". Ik snel die laptop+nieuwe HD opgehaald voordat ze die bij de TD erin zetten ala 90,- per uur. ;)

Nieuwe HD erin, opstarten, hehe. Hij doet het :). Nog wel even geworsteld met een te ouwe BIOS die in Win9x maar 8 GB zag, en in WinNT+Linux 12 GB. Maar alles is in orde nu. :7

Verwijderd

Ik heb het ook al 's gehad met een Quantum Bigfoot zo'n 5 a 6 jaar geleden. Dezelfde geluiden en binnen een dag was het over en uit. Data recovery lukte ook niet meer. En in die tijd dacht je als beginnende gebruiker niet aan meerdere HD's of Backuppen, dus ik was al mijn proggies en data kwijt. 't Was dan wel een garantiegeval, maar evengoed was het flink balen :( . Ik wilde eigenlijk ook geen Quantum meer en heb 'm geruild voor een Fujitsu, wat toen nog niet zo bekend was. Het bleek een retesnelle schijf te zijn in die prijsklasse...en gebruik 'm nu nog in een 3de systeem wat ik heb staan. :)

• Renkie
Wild, bij jou spinde hij dus ook helemaal niet meer op ?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 13:08

collin

Who da man !!

Ik heb een keer in 3 weken tijd (!) 4 WD HDs stuk zien gaan :( ik dee nix verkeerd (ik werkte toen bij BCE, computerwinkel) en in 3 verschillende systemen nog wel! het betrof 2x 13GB, 1x 6.4 en 1x 8.4GB. En al die schijven waren van mij en me pa!! Dus niet in de winkel gebeurt. Was een erg brakke lading! :( zijn allemaal keurig omgeruild natuurlijk.

Mijn iRacing profiel

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
Destijds de 1.6 GB schijven van WD (Opa vertelt...), die stierven ook bij bosjes.

Meest spectaculaire HD crash was de noodrem (ja, noodrem) op zo'n grote oude schijf drum. Die remmen waren gemaakt voor aluminium schijven, maar de schijven die er in zaten waren glasfiber. Die troep zat toen letterlijk tegen het plafond.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 21:12 schreef Renkie het volgende:
Wild, bij jou spinde hij dus ook helemaal niet meer op ?
Nope..na een paar akelig krassende geluiden was het compleet over <dood>. Ach, zulke dingen gebeuren en daar leer je dan weer van :(

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07-2025
ik heb een keer een quantum hd een keer horen dood gaan , hij ging ineens met een reboot tikken en ratelen en de bios gaf het ook nog aan ,"harddisk faillure immenent" zoiets :? ik heb wel weer een nieuwe hd gekregen

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• knutsel smurf
  • Laatst online: 08-05 15:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Gewoon maxtor HD`s kopen daar zit levens lange garantie op :9

Verwijderd

stak net de voedingskabel in de ide-connector....... lekkere rook en einde schijf, ach het was maar 400 mb...

• Speedy
  • Laatst online: 19:49
Ik legde per ongeluk (aan het sleutelen, niet op gelet) mijn Seagate op de interne speaker. Ding opgestart, HDD begint te fluiten ... ja einde van een trouw beestje :D

Flickr | Lego collectie

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 08-05 11:58

MeNTaL_TO

The future is not set

3 crashes mee gemaakt.
1) oude server
quantum hd ontploft....zat een gat in de bovenkant
2) op mijn werk, eigen computer weer een quantum
Kom kantoor binnen, hoor een hoog gefluit hd overleden, zit nu een ibm in
3) PC thuis wd 1.6
zet pc aan...tik...tik....tik...tik
leek net of zijn koppen het niet meer deden, zat nog in de garantie dus nieuwe gehaald.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
gek:
bij mij heb ik een paar keer bij m'n quantum 2.1 fireball meegemaakt dat hij elke keer opnieuw opspinde: eruitgehaald, wat mee rondgedraaid en hij deed het weer.... (voor een half jaar ofzo) daarna hetzelfde geintje en hij doet het nu dus nog... (zonder bad sectors)

seagate 9.1 gb van m'n pa gaf rare tikjes en werkte dus niet meer..
eruitgehaald in m'n andere computer gestopt (in de hoop om nog wat gegevens eraf te kunnen plukken), ging in begin moeilijk maar uiteindelijk kopieerde hij gewoon en nu doet hij het in mijn computer... heb m'n vader een ibm 30 gb aangesmeerd...

dit is dus best vervelend want ik kan nu geen aanspraak maken op garantie (hij doet het toch gewoon? zeggen ze dan)
Pagina: 1