Systeem gaat niet ui na shutdown

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• avos217
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2004
Ik heb in mijn pc mijn moederbord vervangen (was P4C800 Deluxe) door een P4C800-E Deluxe. Maar heb een klein maar vervelend probleem erbij gekregen. Ik draai WinXP SP1a, met de meest recente fixes, en als ik een shutdown selecteer, gebeurd dit ook, maar net het laatste commando om de pc uit te schakelen gebeurd niet, wat hij wel voor de MB swap deed. Als ik Restart selecteer gaat alles goed.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Ik denk dat alle settings van de Bios correct staan (gelijk aan het vorige MB, waarbij alles functioneerde).

Verwijderd

Als je van Mobo wisseld wordt het aangeraden Windows opnieuw te installeren. Zie het als een flat, je kunt het fundament er niet onderuit halen en dan terugplaatsen :>

• avos217
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-04-2004
Deels mee eens, maar als je alleen een sleutel veranderd, hoef je nog niet je gehele huis neer te halen. De MB's zijn vrijwel gelijk.

Opnieuw WinXP installeren zal me enkele uren kosten, en aangezien het om iets kleins zal gaan, hoop ik erop dat iemand eventueel weet wat ik zou kunnen proberen. Het systeem werk verder vlekkeloos.

Verwijderd

Kan vele oorzaken hebben.... juist door het vervangen van het moederbord kunnen andere dingen die normaal in harmonie werkten, nu wel gaan protesteren.

SB live kaart? Bekend om dit soort problemen op een via chipset bord.

Empty pagefile before shutdown? Dat kost ook veel tijd.

NVidia kaart? Schakel de driver helper even uit in de services.

Hoe zat het ook alweer met ACPI? Eerst aanzetten in de bios en dan pas XP installeren ofzo?

Feit blijft dat het wisselen van een moederbord veel problemen kan veroorzaken. Persoonlijk zou ik voor een verse install gaan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sommige systemen hebben deze reg-setting nodig om een goede shutdown te doen.

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"PowerdownAfterShutdown"="1"

Copy/paste bovenstaande in een tekstbestand en noem het b.v. powerdown.reg;
powerdown.reg even dubbelklikken om te importen in de registry; rebooten; klaar.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:18
Probeer eerst eens de search, je bent namelijk niet de eerste met dit probleem. Ik doe 'm dicht omdat er hier genoeg over te vinden is maar ook omdat je zelf niet met iets komt. Wel, succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.