Toon posts:

seriele poort kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw mobo: Abit NF7-s, maar nu wil ik met een datakabel mijn gsm aan me pc verbinden maar iedere keer kan hij geen verbinding maken. op allebij de compoortnen niet. met mijn oud mobo deed hij het wel goed. maar deze doet echt niks.
ik heb al eens geprobeerd de poort instelling in de bios op auto te zetten maar dat hielp ook niet.
iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd een ander serieel device (een muis ofzo) aan te sluiten? Gaat dat wel?

Verwijderd

Zie je de seriele poort wel bij opstarten van de bios?
Zie je hem in Windows bij configuratie>systeem>hardware zonder errors?
Kun je er wel andere apparaten werkend erop aansluiten?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ook als meerdere apparaten het niet doen op je compoorten, bestaat de kans dat er niets aan de hand is met je mobo. Ook je voeding kan gedeeltelijk kaduuk zijn. Meet dan ook eens de spanning over geel-zwart en over rood-zwart van een molex.

Verwijderd

Topicstarter
geen errors in apparaatbeheer.
hoezo bij opstarten? bedoel je in dat menu van communicatie poorten? daar staat hij ja.
spanningen zijn volgend de bios.11.55V 4.96V en 3.26V
en ik heb geen andere serieel device helaas :(

Verwijderd

Heb je in het communicatieprogramma wel de juiste instellingen? (poort/adres, aantal databits/startbit/stopbit/parity etc) Probeer het anders eens met een lagere poort snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laagste en de hoogste geprobeerd.alles geprobeert in dat meno dus daar licht het niet. op mijn oude mobo doet ie het gewoon op alle snelheden met de standaards instellingen..

Verwijderd

Topicstarter
iemand die nog raad weet?

Verwijderd

Topicstarter
aub?:)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Gebruik je Windows 2000/XP?

In tegenstelling tot Windows 95, 98 en ME krijgen programma's in 2000 en XP standaard geen directe hardwaretoegang, dus kan het zijn dat het programma je seriele poorten niet mag gebruiken.

Probeer eens met Windows 98SE (installeer wel eerst de chipset drivers).

[ Voor 16% gewijzigd door BèR op 25-01-2004 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier alleen maar xp ligge.. dus.
en hij heeft het altijd onder xp gedaan met mijn ander mobo dus het lijkt me sterk

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:16

w0w

Ik heb dit probleem ook met mijn MSI K7N2G met Win XP
Mijn 'fix'
Start --> Deze computer--> eigenschappen-->Hardware-->apparaatbeheer--> Poorten--> Com1 en Com2 weggooien (als je com2 hebt) -->rechterklik--> zoeken naar gewijzigde aparaten --> ff wachten.
Bij mij doet mn serieele het weer dan, moet dit helaas wel elke keer na een reboot doen :(
Pagina: 1