Toon posts:

"KOPIEREN NAAR" IN W98 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo jongens en meisjes ,
ik zit weerom met probleempje ,
ik denk dat het voor jullie niet zo'n groot probleem is om me de laatste richtlijnen te geven
ik heb reeds gezocht op google : het gaat hier over " kopieren naar " in windows 98SE : als ik daar op klik verschijnen Cen D niet om naar te kopieren
D is in dit geval cd-writer , dus ik kan niets op cd zetten
C is HDD, maar dat konden jullie wel al denken
mijn documenten en e-mail-ontvanger verschijnen wel in dit geval ,
ik heb op google al gelezen over verborgen mappen en de send to-map maar ik denk niet dat cd-writer 'n map is en kan deze dan ook niet toevoegen als optie om naar te kopieren en ik wil mijn documenten op cd zetten zodat ik XP Home kan installeren ,
en daarna al mijn documenten terug op HDD zetten,
rest er nog wel vraagje :
W98 SE is FAT-indeling en XP is NTFS- indeling , kan ik dan bestanden die ik op cd brand in FAT ook nog lezen in NTFS
wanneer ik ze overzet naar nieuwe harde schijf
of is het gewoon met burning - progamma te doen ,
met de documenten te slepen naar " deze bestanden op cd zetten " en alzo alles op cd zetten
groeten , Walter

Verwijderd

(no caps plz)

Verwijderd

rechtsklik op je D-drive, kies voor snelkoppeling maken, en knip/plak deze in de WINDOWS\SENDTO map.
Cd's zijn NIET rechtstreeks beschrijfbaar. Xp gebruikt een tussenliggend truukje (tijdelijke directory) en er zijn andere technieken, zoals UDF en Packet Writing, om toch je cd-recordable als een soort van grote diskette te gebruiken. Hiervoor moet je de cd eerst formatteren met packet writing software.

In jouw geval zou ik een brandprogramma installeren zoals bijvoorbeeld Nero (www.ahead.de)

Win98 heeft kortom niet alle verfoeilijke/gemakkelijke gebruikersvriendelijke opties die WinXp wel heeft.

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 15:53

Thyzz

-=leeg=-

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 20:48:
ik denk dat het voor jullie niet zo'n groot probleem is om me de laatste richtlijnen te geven
ik heb reeds gezocht op google : het gaat hier over " kopieren naar " in windows 98SE : als ik daar op klik verschijnen Cen D niet om naar te kopieren
ik heb op google al gelezen over verborgen mappen en de send to-map maar ik denk niet dat cd-writer 'n map is en kan deze dan ook niet toevoegen als optie om naar te kopieren en ik wil mijn documenten op cd zetten zodat ik XP Home kan installeren ,
W98 SE is FAT-indeling en XP is NTFS- indeling , kan ik dan bestanden die ik op cd brand in FAT ook nog lezen in NTFS
met de documenten te slepen naar " deze bestanden op cd zetten " en alzo alles op cd zetten
groeten , Walter
Naar D gaat zoiezo niet lukken want win98se kan geen cd's branden (dat kan pas sinds XP)

Daarnaast moet je gewoon een snelkoppeling van je C zetten in de map SEND-TO

Je tweede vraag over FAT en NTFS: Dat maakt niet uit, want CD heeft weer een eigen bestandsformaat (ISO zoveel).

5325wp

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Dit heeft niet echt iets met cooling te maken, laat staan met overclocking. Eigenlijk hoort dit thuis in Windows Operated Systems, maar de vraag is van dusdanig niveau dat het ook daar op slot zal gaan.

En graag de volgende keer geen hoofdletters in de titel gebruiken. Dit staat nogal schreeuwerig.

En dan even de oplossing voor je problemen:

Je documenten kun je gewoon met een burning-programma op cd zetten. (bijvoorbeeld easy cd creator van roxio, of Nero burning rom).
De documenten die je daarop zet kun je later in Windows XP gewoon weer inlezen.

Succes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Nog even een reply van Pastapappie.net die deze reply wilde tikken toen het topic al gesloten was :)
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 20:48:
Dan moet je snelkoppelingen daarnaar maken en die in je SendTo Folder (default onder Win98: c:\Windows\SendTo)
Dat zal je waarschijnlijk ook met je brand-programma moeten doen :)
idd ja :)
Hier ff 2 puntjes over:
1. Je kunt een wizard uitvoeren die op de Windows XP cd staat om je documenten en instellingen te overbrengen :)
2. CD-Writer is een soort van map, maar zoals ik al eerder zei moet je dat met je brandprogramma waarschijnlijk doen. :)
Dan kan je mooi in WinXP weer die wizard uitvoeren om de documenten weer te importeren :)
Ja, CD's maken geen gebruik van FAT en/of NTFS
Zoals je zelf al zegt, je kan de bestanden of op CD zetten, of zoals ik al zei, je kunt ze met de wizard opslaan :)
groeten , Walter
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, dus het hoeft niet onder je post komen te staan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.