Mediaspeler speelt geen AVI's meer af

Pagina: 1
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-09 09:59
Ik heb het probleem dat mijn Windows Mediaplayer geen AVI's meer afspeelt. Ik heb allerlei codec's (paketten geïnstalleerd) en weer gedeinstalleerd. Ook heb ik Mediaplayer opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat.

Ik eerst alleen een probleem met Divx'en. Zie Hoe Codecs volledig te verwijderen?, maar nu dus ook met ongecomprimeerde AVI's. MPEG speelt ie wel gewoon af.

Het aparte is ook dat ie helemaal geen Codec's probeerd op te halen ik krijg de volgende melding: "Kan het bestand niet afspelen. Het bestand is beschadigd of de speler ondersteunt het door u afgespeelde bestand niet."

Dit gebeurd dus bij ALLE Avi's, dus graag geen oplossingen van Nimo of K-lite-codec-pack installeren, want dat is de oplossing niet. Eigenlijk wil ik dat mijn Mediaplayer in de originele staat terug komt. Daarna gooi ik zelf wel de diverse Codec's op mijn systeem.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Verwijderd

Heb je MediaPlayer (9?) al eens opnieuw gedownload van www.microsoft.com/downloads en vervolgens geinstalleerd?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat vind gspot van de film? Zegt die dat de codec aanwezig is? Heb je Mediaplayer classic of een andere player (bijvoorbeeld BSPlayer) al geprobeerd? :)

Raven: " Ook heb ik Mediaplayer opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat."

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 23-01-2004 20:22 ]

Verwijderd

G33rt schreef op 23 januari 2004 @ 20:22:
Raven: " Ook heb ik Mediaplayer opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat."
Zag ik, maar hij verteld niet welke versie. :)

Verwijderd

Alle codecs en zooi van je pc halen. MPC installeren. Fddshow installeren. Films testen (het kan zijn dat DivX >5.0 of Xvid >1.0 niet ondersteunt worden maar 99% hoort hij te doen). Voor enkele films die het niet doen aparte codecs installeren (zoals degene hier net genoemd).

• jswinkels
Ok, voor de duidelijkheid, ik heb Windows XP professional, met Mediaplayer 9. De AVI-bestanden spelen nog altijd niet af!! De info in G-spot zegt dat de ingebouwden codecs in mijn besturingssysteem voldoende zijn om het spul af te spelen. Ik ben er nu achter dat hier het probleem zit. Ik heb gelezen dat in Windows XP standaard: Video for Windows, Cinepac en indeo codecs zitten.

Ik heb dus nu die Cinepac en Indeo codecs opnieuw geïnstalleerd, maar het werkt nog altijd niet!!!
Ik kan wel Xvid en Divx-films in de DivX-player afspelen, dit is het belangrijkste. Maar de meest simpele AVI-file kan ik niet afspelen.

Ik vermoed dat dit komt omdat Video for Windows brak is. Dus als iemand weet waar ik die los vandaan kan halen, hoor ik dat graag. Ik kan hierover namelijk niks op Microsoft-site vinden.

P.S. Ik heb (meerdere malen) geprobeerd om alle codecs te verwijderen. Waarschijnlijk ben ik dus iets té grondig geweest.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04:31
Gewoon 1 tip en ben je gelijk van al het gedonder en het gezeik af :

Speel je videobestanden gewoon af met VideoLan
Gratis download, geen codecs meer nodig, en werkt (bij mij althans) perfect.

zie -> http://www.videolan.org
succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 26-01-2004 23:21 ]

Mijn YouTube Channel

• jswinkels
Oké, ik heb het voor elkaar gekregen om het op te lossen. DirectShow was waarschijnlijk vern**kt. Na een herinstallatie van DirectX doet vrijwel alles het weer. Ik kan nu alleen nog niet ongecomprimeerde AVI's in de mediaplayer afspelen. Ik zal nog even MEdiaplayer herinstalleren, hopelijk doet dan echt alles het weer perfect
Pagina: 1