Toon posts:

Goede draadloze koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 8.780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede draadloze koptelefoon. Ik heb wel gelezen dat sennheiser een goed merk blijkt te zijn. Ook heb ik de search gebruikt en ik heb enkele topics gevonden uit 2001, best al oud dus dus misschien is er ondertussen heel wat veranderd.

Ik lees dat draadloos niet goed is, maar scheelt dat dan zoveel in vergelijking met een koptelefoon met draadje? Het liefst zou ik wel draadloos willen want dat is makkelijker om jezelf te bewegen dan door de kamer..., maar als die kwaliteit nu echt zo slecht is kan ik misschien beter 1 met draadje nemen.

En de frequentie waarop dat draadloze verloopt geeft dat storting met andere draadloze dingen (wifi, fm radio...).

Op de site van seinheiser vind ik enkele draadloze types, maar buiten het prijsverschil zie ik niet echte grote verschillen, kan iemand mij vertellen wat het verschil is.

Zijn er trouwens nog andere goede merken die (draadloze) koptelefoons hebben. Mijn budget is 75 - 150 euro. Trouwens, de koptelefoon moet ook heel goed zitten natuurlijk, voor dat geld mag dat wel lijkt me zo. Bass vind ik bovendien ook wel redelijk belangrijk.

Zo ik hoop dat nu jullie dit weten mij toch en beetje verder kunnen helpen.

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 08:49
Ben toevallig zelf net bezig geweest met het zoeken naar een goeie hoofdtelefoon (overigens wel bedraad) en uit allerlei reviews blijkt dat sennheiser hele goeie zijn.

Maar als je via google eens op het model zoekt vindt je een hele hoop reviews.

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

sennheiser heeft idd hele goede kop-telefoons, alleen hier betaal je ook voor natuurlijk ;)

get rich or die try'in

Verwijderd

ModmaN schreef op 23 januari 2004 @ 22:11:
sennheiser heeft idd hele goede kop-telefoons, alleen hier betaal je ook voor natuurlijk ;)
Ja tuurlijk maar dat is met elk merk zo. |:(

Voor de TS: In Nederland zijn de enige echt goede draadloze koptelefoons die van Sennheiser voor zover ik weet. Ik heb de RS65 (of RS85, een van de duurdere draadloze iig) vergeleken met de HD580 (met draad). De HD580 kwam toch wel als regelrechte winnaar uit de bus.

Redenen om voor een bedrade versie te kiezen zijn er genoeg:
· Lager gewicht.
· Beter draagcomfort (mede door lager gewicht).
· Hogere geluidskwaliteit.
· Geen batterijen die opgeladen moeten worden.
· Geen storingen (niet van buitenaf en ook niet naar buiten toe).

Maar goed, als je per se een draadloze versie wilt dan moet je gewoon naar een winkel toegaan waar ze wat verschillende versies hebben en waar je kan vergelijken. Dit is de enige manier om een koptelefoon uit te zoeken die aan je wensen voldoet. Bij Staffhorst hebben ze een behoorlijk collectie maar ook in andere Hifizaken kan je vast wel een afspraak maken om even te luisteren.

Succes met je zoektocht!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 06:23
Sennheiser HDR20 65 euri geloof ik prima hoofdtelefoon. Lithium battery gaat ongeveer 3-4 uur mee, goed geluid!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
ik zou niet blind gaan voor sennheiser, ZEKER als je een niet te dure wilt.
Ikzelf ben aardig geschrokken van hoe slecht die zijn, zeker de koptelefoons van onder de 150 euro. (zijn OF bassboosters OF de treble is te hard)

Dus gewoon wat merken proberen. Zelf luisteren is het beste advies.
En ja, draadloos geeft ruis....
Misschien dat de hele dure dat weer niet (minder) hebben maarja dan betaal je daar ook weer voor.

Verwijderd

Ik heb ooit eens de duurste draadloze van sennheiser mogen proberen van winkeltje bij ons. Ik geloof dat dat de RS 85 was. Na een keer de koptelefoon op m'n hoofd te hebben gehad wist ik het al, de schelpen zijn te klein, ze zitten op je oren ipv dat ze overheen zitten. En aangezien ik mijn huidige sennheiser gewend ben met grote schelpen wil ik niet anders meer, als je de koptelefoon lang op hebt is mijn oue toch een stuk comfortabeler.

Voor mij is dus ook de vorm van de schelpen belangrijk naast de kwaliteit.

Michel

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 14:35
Ik heb zelf een Sennheiser HDR 45, voor mij doet ie het prima.

Enige nadeel is als je er twee in huis hebt, dan wil ie nog wel eens over schakelen naar het andere kanaal. En voor dat je hem dan weer terug hebt gekregen op je eigen kanaal...

Afbeeldingslocatie: http://www.bhphotovideo.com/images/items/238454.jpg

Edit: Volgens mij is de adviesprijs 119 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door ramonp op 24-01-2004 11:37 ]

Verwijderd

Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden een philips gekocht voor zo'n 100 euro. Voor de prijs was de geluidskwaliteit best goed. Je hoort ook wel een beetje een ruis erdoor heen, maar daar valt goed mee te leven.

Verwijderd

Heb een RS65 voor in/om huis. Geluid is acceptabel, zal alleen nooit zo goed worden als een sennheiser met draadje. (s/r verhouding, dynamiek). Wel is hij al eens kapot geweest, dat stuk plastic waar die oren aan zitten is niet echt degelijk.

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Je hebt al een tijdje digitale draadloze koptelefoons. Niet echt goedkoop en voorzover ik weet ook niet in NL te verkrijgen. Je kunt ze natuurlijk wel via internet bestellen.

Je hebt de Amphony serie die op 2,4GHz werkt. Da's in dezelfde range als Wifi, dus vraag me af hoe storingsgevoelig dat is. Digitale data wordt uncompressed verstuurd. Zie: http://www.amphony.com/

En je hebt ook de Xdream van Freesystems. Werkt via infrarood. Zie: http://www.xdreamfones.com/

Via Google kun je genoeg reviews vinden. Bijvoorbeeld:
http://www.goodcans.com/HeadphoneReviews/amphony1000.htm
http://www.head-fi.org/reviews/xdream_macdef.html

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allen voor de hulp, al blijft ik toch nog wel zitten met 1 vraag, die ruis wat moet ik mij daar precies bij voorstellen? Is dat irritant als je een film kijkt of wat pop muziek en dergelijke luistert, of is dat echt heel stille ruis die bijna niet merkbaar is.

Mja over mijn oren, ik luister wel veel naar muziek maar ik ben geen echte audiofiel die op kleine details let.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik heb zelf de Philips HC8650.

Gelukkig heb ik hem voor mijn verjaardag gekregen, want ik vind het een drama...

Ik zit in een huis met gipsen tussenwandjes en als ik naar de keuken loop dan hoor ik allerlei geruis door het geluid. Meestal ook allemaal gepiep. Ook al zit ik vlak naast het basisstation dan hoor ik nog steeds een irritante ruis, niet erg hard, maar zeker bij stille passages in muziek wel te horen.

Ook een probleem is, dat er waarschijnlijk iemand in de straat woont die ook een draadloos setje heeft. Meestal als ik mijn headset aanzet hoor ik de turkse televisie.

Op mijn basistation zit een knop om hem op 3 verschillende zendfrequuenties te zetten, maar dat werkt dus ook voor geen meter...Ik hoor nog steeds de buurman.

De laatste tijd is het zo dat mijn basisstation niet eens meer aangaat als ik mijn headset inschakel. Ik denk dat ik maar eens terug moet om hem in te ruilen voor een koptelefoon met draad.

Qua draagcomfort is de Philips overigens wel erg goed. Heeft grote schelpen die lekker om je oor heen vallen en het zit allemaal stevig om je hoofd.

Toen ik hem ging uitzoeken heb ik nog wel even bij die Sennheisers staan kijken, maar persoonlijk vind ik die dingen er echt krakkemikkig uitzien. Er is een draadloze Sennheiser van 39,95 en die heeft exact dezelfde behuizing als de veel duurdere types van over de 100 euro. Dan ziet die Philips er toch echt een stuk beter uit. Maar misschien is de kwaliteit van de Sennheisers een stuk beter...

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

reiker

dan jij!

En daar kom ik dan als eerste als eigenaar van een Vivanco FMH_8080.

Ding kost ongeveer 100 euro, maar hij zit erg lekker (op mijn hoofd iig) en zowel geluid als bereik zijn dik in orde.

Ik heb slechts 1 minpuntje kunnen ontdekken, en dat is het volgende: Als er een stukje muziek komt waarvan het volume ineens wat hoger is, dan schroef de koptelefoon het automatisch naar beneden. Als je dat niet gewend bent van je stereo is het een erg vreemde ervaring, maar het went enigszins. Niet dat ik het niet erg vind, maarja, ik kan ook niet overal mn stereo mee naar toe slepen :)

Over het bereik kan ik het volgende vertellen. Ik kan helemaal achter in de tuin gaan staan (ongeveer 110 meter met één muur ertussen) en het geluid klinkt nog net zo als wanneer ik naast het basisstation sta.
Waar ik wel last van heb gehad was wat interferentie met mijn computer (Duron 800). Echter, na een upgrade naar een XP2400+ bestond dit probleem niet meer :?

In ieder geval, al deze berichten helpen je zoeken in een bepaalde richting, het verstandigst om te doen is nog steeds naar een goede Audio-zaak gaan en rustig proberen.

edit: Ik was nog vergeten dat het basisstation ook met een optische kabel op de geluidsbron aangesloten kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door reiker op 25-01-2004 10:17 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
ramonp schreef op 24 januari 2004 @ 11:36:
Ik heb zelf een Sennheiser HDR 45, voor mij doet ie het prima.
.
Die heb ik ook. Gekocht omdat ik electr bass speel en dan wil je bij thuis niet aan je apparatuur "gebonden" zitten. Goedkopere draadloze hoofdtelefoons hebben imho vaak minder goede bass. Maar mee eens dat met draad idd kwa geluid veeeeel betere prijs/prestatie heeft.
(hmm "Digitale hoofdtelefoons" lees ik hier --> dan is er vast geen kwaliteitsverschil meer tussen bedraad en loos)

Verwijderd

Topicstarter
Hier dit maakt de discussie terug een beetje levendiger:

Amphony, a German technology company, is offering the world's first 5.8-GHz digital wireless RF headphones, for high-end, cordless audio sound.

The Model 2500 headphones, which will be available shortly for $269, are designed for audiophiles and audio professionals who want to duplicate the quality of wired headphones.

Amphony demonstrated the new headphones at the recent Consumer Electronics Show in Las Vegas, where company executives spoke about the products' sound quality.

"Transmitting the audio signal at 5.8 GHz--instead of the currently available 2.4 GHz--further eliminates the common interference problems that the lower-frequency signals face from other 2.4-GHz devices such as microwave ovens, cordless phones, Bluetooth devices, and wireless networks," says Amphony's Gunter Fellbaum.

http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,114284,pg,1,00.asp

Maakt dit de kwaliteit van een draadloze koptelefoon dan niet stukken beter? Indien dit het geval is kan ik beter nog even wachten, die koptelefoon is toch niet zo dringend voor mij :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik ben van mening dat iedereen persoonlijk anders geluid ervaard.. Ga dus eens gewoon langs Mediamarkt en/of Staffhorst, kijk welke je relaxed vind.. Of maak een lijstje van 5 koptelefoons die je wel tof vind, ga daarna op internet prijzen vergelijken en revieuws bekijken. Als je op internet hiermee begint ben je eeuwig aan het zoeken en revieuws aan het lezen terwijl je beter ff naar de stad kan gaan voor zoiets :).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Ik wil dit topic even een trap omhoog geven omdat ik zelf wel wat advies kan gebruiken maar het lijkt me overbodig een apart topic te openen ;)

Begin deze week heb ik een draadloze koptelefoon gekocht. Mijn oude was kaduuk en ik had geen zin meer in een draad omdat die gewoon werkelijk altijd in de weg zit aan mijn bureau.

In de winkel (V&D) verschillende koptelefoons (van minder dan € 100) opgehad en een van de Sony hoofdtelefoons (Sony MDR-RF820RK) zat mij het beste. Hij was niet al te duur (€ 65) en had een flexibele band zodat ik niet na 5 uur luisteren last heb van een koptelefoon die mijn hoofd doormidden wil klieven ;)
Verder was kon ik met deze hoofdtelefoon 18 uur luisteren zonder op te laden, wat ik ook wel een voordeel vond.

Thuis gekomen, aangesloten, geluisterd en het klonk best aardig. De automatische volumeregeling vond ik niet echt prettig maar so be it.
Langzaam maar zeker luisterde ik meer muziek en er vielen me wat dingen op:
Pro:
• Het ruisniveau is prima, met en zonder ruisonderdrukking. Ik heb absoluut geen last van hinderlijke ruis.

• Overal in het huis geluid, was niet echt nodig geweest, maar prima natuurlijk ;)

Con:
• Lage frequenties zijn heel slecht bij drukkere stukken. De muziek gaat krassen, kraken, net hoe je het noemen wilt, op een vervelende manier.
Ik ben geen audiofiel, maar ik hoor ik het gewoon overduidelijk.

• Automatische volumeregeling zuigt. Als er een harder stuk komt, wordt meteen het volume omlaag geschroeft. Dit vind ik bijzonder hinderlijk.

• Ik hoor typische FM ruis als ik geen muziek op het staan en ik zet de koptelefoon op. (de koptelefoon gaat dan automatisch aan)
Niet enorm hinderlijk, maar liever niet ;)

Nou is mijn vraag dus: komen deze cons bij alle draadloze koptelefoons voor? (ook de iewat duurdere? dus € 100-200?)

Laten we voorop stellen dat ik echt geen audiofiel ben en niet perfect gebalanceerd geluid wil, maar als de hoofdtelefoon bij bepaalde bas al meteen gaat kraken dan vind ik dat simpelweg matig.
Van de automatische volumeregeling wil ik ook het liefste af.

Bijkomend punt is dat de koptelefoon absoluut stevig gebouwt moet zijn, want ik wil geen € 100+ uitgeven aan een apparaat dat na 1 jaar in 2'en breekt van een paar keer op- en afzetten.

Wie weet wat goeie raad? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Booster op 06-02-2004 19:20 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Iemand?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

ikzelf heb 2 hoofdtelefoons:

een draadloze IR philips SBC HC069 waarvan ik heel tevreden ben. Ok, het is maar IR maar voor in mijn kamer is dat goed genoeg. Voor deze heb ik 30€ betaald. Je hoort bij stillere stukken wel wat ruis, maar het is te verdragen. Ook heb ik gekozen voor deze omdat ie een autonomie van zo maar eventjes 12h heeft... dat is al eens de moeite hé.

Ook heb ik nog een sennheiser PX 200 (met draadje), die ik heb gekocht voor op mijn discman. echt een lichtgewicht dingetje met maximaal capaciteit! haarscherp geluid en een bass... niet normaal voor zo'n klein dingetje! deze kost wel eens waar 60€. maar ja... hij speelt beter dan mijn philips.

en als antwoord op je vraag booster, bij mijn infrarode koptelefoon heb ik geen last van buren, fm geruis of dergelijke. ik heb het nu een maand of 3 en ben er zeer tevreden over. hij is nog niet gebroken, maar het is wel degelijk materiaal. en automatische volumeregeling heb ik ook niet, op de koptelefoon zit een aan en uit schakelaar en een draaiwieltje voor volume (zoals op discman of walkman).

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 22:29
Ik wilde ook even dit topic omhoog schoppen, want ik ben er ook nog niet uit. Draadloos of niet.
Ik heb zelf een philips SBC HC8400, en daar heb ik ook wel last van de ruis. Verder is de geluidsqualiteit wel ok, maar ook bij deze wordt het volume zachter als je bij een hard stukje muziek komt. Ook kan hij erg harde bassen niet aan (kraaak).

Nu wil ik een nieuwe, maar weet nog niet met draad of zonder.
Met draad geeft dus mooiere geluidskwaliteit.

Heeft iemand van dit model gehoord? "PLU2 DJ hoofdtelefoon"
http://static.marktplaats...o/hoofdtelefoons/3029.jpg

Verder lijkt de Philips SBC HP910 me ook wel wat, Ziet er wel strak uit. Iemand ervaringen?

En dan heb ik ook nog 2 draadloze die ik jullie even wilde voorleggen:
De Sony MDR-RF815 en MDR-RF845.
En ook de Vivanco FHM 6080

Als iemand ervaringen heeft met een van deze koptelefoons, HELP ME! :P

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:08

reiker

dan jij!

Ik heb zelf de Vivanco FM_H 8080, zal wel ongeveer gelijk zijn aan de 6080??
In ieder geval , dit ding bevalt me prima, een aantal jaren geleden gekocht voor zo'n 200 gulden. Tegenwoordig kost ie nog steeds 95 euro (MediaMarkt), dus ik vermoed dat hij wel succesvol is :)

Een minpunt aan deze koptelefoon vind ik het automagisch naar beneden bijstellen van het geluidsniveau als het ingangssignaal een stuk harder wordt (wat je bijvoorbeeld tegenkomt bij film soundtracks). Dit vind ik niet zo'n erge ramp, je went er namelijk wel aan.

Een enorm pluspunt is naar mijn mening de (voor mij althans) goede vorm van de schelpen, en de fijne hoofdband. Ik kan hem gerust drie uur op hebben zonder dat mn oren in de knel komen oid. Hij zit ook lekker stevig, valt niet van m'n hoofd als ik even opzij kijk ofzo. Een ander goed aspect vind ik het bereik, ik kan drie verdiepingen naar beneden nog steeds naar hetzelfde kraakheldere geluid luisteren.

Genoeg info zo? De tip die je waarschijnlijk veel vaker hoort: ga zelf luisteren, alleen jij weet wat je prettig vindt zitten, hoe een koptelefoon moet klinken, enzovoort.

Zo gezegd, zo gedaan.

Pagina: 1