Toon posts:

[Exchange 2k3] GAL Display name aanpassen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net gemigreerd naar exchange 2k3 vanaf exchange 5.5.

Nu is het zo dat ik graag in mijn adresboeken username (email@host.com) zou willen laten zien. maar dit niet in de displaynaam wil zetten die in de AD staat. is er een manier om dit automatisch te doen?

weet iemand iets of kan me op weg helpen? Ik heb al gekeken in de global address list policies maar daar kan je alleen maar de selecties aangeven. Ik heb ook gekeken bij de recipient policies maar daar kan je alleen maar aangeven de email hostnamen.

moet ik dan gaan editen in het schema?

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat probeer je te bereiken? De wens an sich om iemand's volledige e-mail adres te willen weten, is een beetje onnozel; ze zitten allemaal in dezelfde Active Directory en het aantal recipient policies is aftelbaar. En als je recipients wilt kunnen selecteren op e-mail adres, stop je alle mailboxen met hetzelfde domain part in een (query based) groep of je definieert Address Lists aan per domain

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat er meer om dat de naam in de GAL meegestuurd wordt met de e-mail naar buiten. en dan is het makkelijk om de e-mail in de naamgeving te zetten wat op de mail komt.

Als je namelijk verstuurd met outlook en je ontvangt ook met outlook (ik weet niet hoe het met andere mail clients is) dan staat er als verzender niet bijv user@domain.com maar alleen user . zie dan maar eens het reply adres op te zoeken. dus ik wil dat het wordt user (user@domain.com) en dit wil ik dan standaard ook laten weergeven in de GAL zonder dat ik alle accounts moet renamen.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:00:
[...] zie dan maar eens het reply adres op te zoeken[...]
8)7 Waarom zou je dat reply adres willen opzoeken? Je klikt gewoon op het reply knopje en je email client vult keurig het adres in

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien idd eens handig om nou eens uit te leggen wat je wil, want ik kan er geen touw meer aan vast knopen :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
als je in outlook een nieuw mailtje maakt. deze verstuur je naar een e-mail adres buiten je eigen exchange organisatie. dan stuurt de exchange server de naam mee die in de global address list staat.

onderliggend weet outlook (of welke andere client dan ook) dat hij het moet sturen naar het e-mail adres.

bijv.

in de GAL staat " john doe " met als reply adres john@msft.org

dan zal je in outlook zien alleen john doe als reply address. (klik je op de properties dan zal je wel het volledige e-mail adres zien)

in onze oude exchange 5.5 organisatie stond er in de GAL john doe (john@msft.org)

nu wil ik dit ook in de GAL automatisch gedaan hebben want anders moet ik alle username's (de username staat ook in de GAL) veranderen en dat wil ik ook niet.
dus ik wil dat de GAL laat zien " username (e-mail adres) " zonder dat ik de username's hoef te veranderen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat heeft niets met je GAL te maken, maar met de wijze waarop SMTP en mailclients werken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Koffie schreef op 28 januari 2004 @ 13:10:
Dat heeft niets met je GAL te maken, maar met de wijze waarop SMTP en mailclients werken.
Hmmz, je kunt per Exchange server aangeven of-ie de adressen van binnenkomende SMTP mail moet vervangen door het directory adres.
Da's de ResolveP2 registry key; zie 288635

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Die staat al aan. maar dan zal ik wel de displayname moeten aanpassen. en als ik er daarna een recipient policy overheen haal dan moet ik alle displaynames aanpassen.

ik heb al geprobeerd om het schema aan te passen maar dat kan je alleen maar gebruiken als je een gebruiker aanmaakt en niet als je hem al gebruikt.

dus je hebt wel resolvp2 nodig maar ook nog iets wat die wijziging in de displayname automatisch doet.
Pagina: 1