Computer dood??

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het probleem:
Computer aanzetten: fans draaien, monitor springt niet aan, harddisk maakt geluid. Boot niet.
Computer weer uitzetten. (door knop 4 sec ingedrukt houden)
Computer tweede keer aanzetten: computer start op.

Is dit een defecte / te kleine voeding?

Verdere info:
Voeding ???W
Abit BP6
2x proc 366@500 (fsb 92 Mhz)
1x 32 Mb geheugen PC-66 (PC-92 :)) (128 PC-100 in bestelling)
1x CDrom
1x CD-r
1x HD
0x floppy
1x zip scsi
1x video
1x tvkaart
1x audio
1x lan
1x scsi
1x extra fan
2x fans op heatsink

trekt de voeding het gewoon niet? Of is het wat anders

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Ik denk niet echt dat het aan je voeding ligt...die dingen kunnen meestal wel wat hebben...
---
Heb je al es geprobeerd te booten als ze niet overgeclocked zijn ?

---

Wat voor OS draai je trouwens ?
Alvast reacties voor mogelijke antwoorden:
1) Windows NT, zal nie echt snel gaan dan he ?
2) Win2k, zie boven.
3) Win9x, waarom heb je dan in hemelsnaam 2 CPU's ?
4) Linux, gaat net dan denk ik...niet van harte maar je haalt wel het meeste uit je systeem op die manier..

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• php
  • Niet online
Niet overclocked levert zelfde resultaat. Over dat niet snel gaan: Ik had 64 Mb, wat in principe voldoende was, maar 32 heb ik in ander systeem gezet. Zodra ik mijn 128 Mb binnen heb (vannavond) dan knikker ik de andere 32 Mb ook in het andere systeem, en dan kan hij eindelijk ook eens op 550 Mhz.

Ik zal nog eens proberen met de meeste rommel afgekoppeld. Doet hij het dan wel, dan is het een brakke voeding. Dan hoop ik dat deze mijn P-200 MMX wel trekt, dan is het een kwestie van "even" de kast omwisselen.

Verwijderd

Yoho, ik heb ook nogal zo'n vaag probleem. Als ik mijn comp aanzet (specificaties hieronder) dan gaat de voeding "knipperen". Ik bedoel dat het systeem wel sroom krijgt en dan weer niet. Dit knipperen gaat vrij snel. Ik kan de comp dan ook niet meer uitzetten. Als ik de stekker! eruit haal gaat het nog 2 of 3 sec. door en dan is ie uit. Als ik 'm dan weer aanzet is er geen probleem meer. Het lijkt wel of de voeding eerst "ontladen" moet worden. Dit is nogal vervelend wat wel te begrijpen is. Ik gebruik nog windhoos 98. Zal het opgelost zijn met Windhoos 2000?
Hieronder staat mijn systeem:

Aopen HX-08 met 300W voeding Abit BP-6 Twee Intel celerons 466 13,5Gb IBM 7200 rpm ata66 ASUS TNT2 ultra 32Mb AGP Sb128 PCI Netwerkkaartje

Het probleem wat jij hebt ligt dus denk ik ook niet aan de voeding. Meer aan de BIOS denk ik of de OS. Ik zoek ook naar de oplossing!
Dus als iemand mij en Herman helpen, graag.
Ralph B

Verwijderd

RalphB: Je HD op het verkeerd ledje aangesloten? Je kan een HX08 uitzetten door 3sec de uitknop ingedrukt te houden. Hij bewaart wat stroom als de stroom er eventjes afgaat zodat niet je computer gelijk reset.

Herman: Zoiets had ik vroeger (486) ook, er stond bij mij in het BIOS een HD-pretime-optie die geeft je HD de tijd om op toeren te komen voordat ie kan gaan booten. Op mijn systeem nu heb je zo'n optie niet meer, mischien bij jou wel?

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Eh, Herman, het lijkt misschien niet zo, maar de voeding zit meestal wel los in een kast. Die kan je gewoon omwisselen zonder alles eruit te halen en er weer in te stoppen...

Aan de achterkant zit ie met 4 schroefjes vast ofzo...ff goed zoeken en je vindt ze wel...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

In tegenstelling tot de anderen :):
Ik denk wel dat je voeding te licht is.
Zo aan de lijst te zien heb je een forse hoeveelheid HW, die toch wel wat vermogen snoepen.Als je hem de 1e keer aanzet starten de HD en alle fans al op, die hoeven bij een reboot dus niet meer van 0 af aan op gang te komen, waardoor er vermogen overblijft voor de rest.
Ik zou es wat kaarten verwijderen, als dan het probleem verdwijnt kan het de desbetreffende kaart zijn of de voeding.
Probeer ook ff de search button, ik heb hier vaker over gelezen.

www.jurgroessen.nl

• Prutser_IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06-2021

Prutser_IA

<*{{{><

Ik heb ook zo'n soort probleem...

Als ik mijn pc aanzet dan pakt hij inderdaad mijn beeldscherm niet... Na hevig op de reset knop te drukken pakt hij dan uit eindelijk toch ook mijn beeldscherm..

Ik heb wel eens gehoord dat zoiets door je cd-rom kan komen.. Maar meer weet ik ook niet.

--------------
Prutser
http://prutsers.cjb.net
http://spediafake.cjb.net

42

Verwijderd

Dit is niet correct. Mijn voeding kan het wel degelijk aan. Ik heb nu een manier gevonden om 'm aan te krijgen. Ik trek eerst de stekker eruit. Dan druk ik de knop om 'm op te starten in en hoor ik 'm heel ff opstarten. Dan doe ik de stekker erin en doet ie het meteen zonder probleem. Kan dit aan de afvoer van de voeding liggen. Moet ik 'm gronden ofzo? Ik weet het niet meer.

Ralph B

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Je kast/voeding altijd aarden!
Anders kan dat wel es vervelende bijwerkingen hebben.
M'n broer heeft het gehad dat z'n hele kast onder 100v stond, niet schadelijk voor mens maar de meeste onderdelen zouden er niet tegen kunnen als ze ermee in contact worden gebracht.
Desnoods met een krokodillenbekje en een snoertje je kast op de verwarming aansluiten ofzo. Kan iig de lekstroom weg.

BTW: tis voor de circuits in een PC niet zo fris om regelmatig de aan/uit knop te beroeren.
Elke keer als je de stroom inschakeld zet je met recht een stroomstoot op de onderdelen.
Op lange termijn kan dit broze soldeerverbindingen opleveren, wat contact probs op kan leveren.

www.jurgroessen.nl

• php
  • Niet online
Ik heb het onnodige afgekoppeld, de procs op 366 gezet, en 128 Mb ram :) en nog steeds hetzelfde probleem :(
HANGLOOZZZ: Het is dus bij mij zo dat ik heb alleen aan krijg door: aanzetten, uitzetten, aanzetten. OS heeft er niets mee te maken, daar kom ik niet, de monitor springt niet aan, geen piep, niets.
Ga vannavond verder experimenteren.
De voeding kan eruit, maar is niet inwisselbaar voor mijn andere voeding.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Ik heb dat probleem ook wel es gehad, dat lag toen aan m'n Abit PX-5, daar zat toen 2x SIMM 8Mb in en 1xDIMM 32Mb... daar begon de boel op te horten en te stoten.
Aangezien je geen SIMMen en DIMMen naast elkaar draait kan dat het niet zijn.
Wel zou het PC66 geheugen kunnen protesteren, maar dat heb je al gesjekt door niet te overklokken.
Verder gaf een leeg knoopcelletje regelmatig trubs, gebruikte er 2 per jaar :(
Ook een flatcable verkeerd-om monteren wilnog wel eens mopperen.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

hmm... ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad bij mij was de tv kaart het probleem, zet die samen met \je geluidskaart eens HELEMAAL onderin, dus in de onderste PCI sloten, bij mij denk ik dat de tv kaart de video of celly aan het storen was, mijn config:
asus p3b-f
celly 366
slot1 converter
pinnacle pctv rave
asus TNT2
SBLive value
netwerkkaartje( 3com 3c509 )

suc6

Verwijderd

Ik kan hier maar 2 dingen bij bedenken:

-Lekstroom (als gesuggereerd hiervoor).
Ik zou alle stekkertjes&contacten met de kast controleren

-Een powersaving mode die automatisch ingaat als je opstart, of die defect is. Misschien dat je deze functie in je bios eens uit moet schakelen...als die al aanstaat....

Grtzz...

• php
  • Niet online
Powersaven doe ik niet aan. Als ik weg ga zet ik alleen de monitor uit.
De TV kaart zit in de een na onderste (ivm busmastering)
De Audiokaart zit in de onderste ISA.

Ik heb gisteren om een andere reden het complete ding uitelkaar gehaald, moederbord eruit, processoren los etc. en weer zeer zorgvuldig inelkaar gezet. Kan dus bijna niet een lekstroom zijn. In mijn ogen wordt of de videokaart of de voeding steeds verdachter.

Verwijderd

Nog een suggestie Herman, het lijkt me niet waarschijnlijk maar het gaat om het uitsluiten van zaken: er kunnen hele vreemde en overklaarbare dingen gebeuren als je processor niet goed in het slot zit. Ik heb dat nu twee keer meegemaakt. Probeer gewoon je processor eruit te peuteren en daarna er weer in te zetten (en goed aandrukken).
Oeps, je laatste post niet goed gelezen....

Verwijderd

had hier dezelfde stress,herman!

*300w voeding gekocht (meteen stukken rustiger vanwegen low noise !)
*knoopbatterijtje even vervangen en dus ff
de hele bios nieuw ingesteld

nou loopt die prima en fluisterzacht,
succes ermee!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Ralph B:
Als ik mijn comp aanzet (specificaties hieronder) dan gaat de voeding "knipperen".
Knipperende led van de voeding heb ik ook wel eens gehad. Ik had toen een SCSI kaartje in het PCI slot direct onder mijn AGP kaart gedaan (mobo is een Asus P2B). Systeem was ook niet vooruit te branden toen. Dat ging dus niet goed. In het shared PCI/ISA slot doet ie het nu wel goed.

• php
  • Niet online
Het is opgelost.... :)
waarom weet ik niet :(, maar hij doet het weer.
Ik kan jammer genoeg niet vertellen waarom. Misschien dat ik er later nog eens achter kom.
Pagina: 1