Toon posts:

ADSL verbinding ná één uur verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week of twee een ADSL-aansluiting via Demon. De aansluiting verloopt via ZyXEL modem (prestige 650r-31) i.c.m. een Intel PRO/100 netwerkkaart (op het moederbord volgens mij, de PC is DELL Dimension 8300).
De verbinding werkt in eerste instantie prima, maar na exact één uur stopt ie er volledig mee. Als ik dan de PC opnieuw opstart, dan werkt alles weer maar na één stopt de verbinding dus weer. Het netwerk blijft wel "in de lucht", maar er komt geen data meer doorheen.

Weten iemand wat er a/d hand kan zijn? Of het aan mijn PC ligt, de netwerkaansluiting, aan het modem of aan de ADSL-aansluiting? Is iemand bekend met deze combinatie?

Ik gebruik trouwens Windows XP Home edition. Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd voor de Intel netwerkkaart.

Ik heb 't al bij Dell gevraagd en die verwijzen min of meer naar Demon en Demon denkt meer dat het aan de PC / netwerkkaart ligt. Evt. zou het het modem kunnen zijn volgens hen. Volgens mij zit het inderdaad ergens in de PC of de software.

Help!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

heb je de nieuwste firmware op die modem ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee, neem aan van wel. Heb het modem twee weken geleden pas gekregen.

Weet je hoe ik dat na kan gaan?

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 11:20
Ga naar internet options, vervolgens tabblad connections, kies dan settings, en dan weer properties. Nu tabblad options en kijk bij idle time before hanging op, zet deze op never.

Verwijderd

heb je al gechecked of bij de eigenschappen van je netwerkkaart de optie om energie te besparen(lees uitzetten na bepaalde tijd) aangevinkt staat ? een van de eerste dingen die je kunt controleren.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet, ik heb daar geen account. Via 't ZyXEL modem zit ik direct op m'n netwerkkaart. Die maakt dus verbinding met 't modem (eigenlijk is het geen modem, er staat dat het een ADSL Internet Access Device is).
X-t-r-e-m-e schreef op 23 januari 2004 @ 20:10:
Ga naar internet options, vervolgens tabblad connections, kies dan settings, en dan weer properties. Nu tabblad options en kijk bij idle time before hanging op, zet deze op never.

Verwijderd

die opmerking over de internet opties lijkt me vergezocht, ik heb laatst bij een familielid dezelfde modem aangesloten op een xp pc en je hoeft daar helemaal
niets in te vullen.. uiteraard wel handig dat je het oppert, zo komt ie wel wat verder ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jip, naar dat soort dingen heb ik gekeken. Dat is het niet.
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 20:15:
heb je al gechecked of bij de eigenschappen van je netwerkkaart de optie om energie te besparen(lees uitzetten na bepaalde tijd) aangevinkt staat ? een van de eerste dingen die je kunt controleren.... :)
Maar door jullie reacties kwam ik bij "Help en ondersteuning" uit, daar kan ik schijnbaar m'n netwerk testen. Nu zag ik dit staan (ik heb net m'n PC gereset):

DHCPEnabled = TRUE
DHCPLeaseExpires = 21:03:18 23-1-2004
DHCPLeaseObtained = 20:03:18 23-1-2004

Weet iemand wat dit is, want volgens mij gaat m'n verbinding er nu om 21:03 uit :'(

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 21:39
Staat hier ook een zooi over.

[rml][ Ervaringen] Demon DSL Express #9[/rml]

15x330 SW38

Verwijderd

www.google.nl komt ook met een hoop sites aangaande je vraag over de DHCP lease expires , ff een zelf search doenm, staat een hoop nuttigs.........

Verwijderd

Topicstarter
Jip, ben ook aan zoeken via Google. Maar ik weet niets van netwerken, dus ik heb alleen maar het vermoeden dat het aan "DHCPLeaseExpires" ligt. En dan alleen nog vanwege het verschil van één uur tussen "Obtained" en "Expires".

Kom daarnaast voornamelijk allemaal scripts enzo tegen, dat gaan me mijn pet te boven.

Verwijderd

als je er nu volgende keer even bij zet wat je allemaal al gedaan hebt scheelt dat anderen weer met replyen op je probleem.
even inlezen in de materie op de dsl topic op tweakers en op de resultaten van google kan geen kwaad, anders toch nog even alles opnieuw instaleren en even de helpdesk van demon (gratis nummer) bellen met de mededeling dat je graag meer wilt weten over je 'expire' probleem.
suc6 :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip :) (ik ben inderdaad nieuw hier)

Ik weet inmiddels vrij zeker dat het iets met dat DHCP te maken heeft, ik krijg dat alleen niet uitgeschakeld of aangepast.

Ga inderdaad Demon maar 's bellen, nu kan ik ze tenminste wat meer vertellen.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1