Toon posts:

[3com 3c900-Combo] Vast ip adres probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Kaartje gekregen van een bedrijf wat ze niet meer nodig had.
Kaartje heeft op een of andere manier een vast ip adres in zich staan.
Router met een andere ip-adres range dan het 3com kaartje

Vraag:
Weet iemand een manier om dat IP-Adres uit die kaarten te krijgen ?

Wanhoop:
Ik heb het al gevraagd aan de persoon van wie ik ze heb maar die wist er niets van. Ik heb ook al gezocht maar kom geen antwoord vinden.

Tot Slot:
Wie kan mij alstublieft helpen ?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Bedoel je een hardware-/ethernet-/MAC-adres ?
Dat is een getal van 48 bits, gewoonlijk uitgedrukt als 6 2-cijferige hexidecimale getallen, waarvan de eerste 24 bits toegekend zijn aan een specifieke fabrikant, en moet een unieke identificatie zijn van dit specifieke exemplaar van een kaart. Dit is gewoonlijk onlosmakelijk in de kaart opgenomen, hoewel er een paar zijn waar een alternatief MAC-adres in kan worden opgenomen, en drivers vaak de mogelijkhedi bieden het authentieke MAC-adres te overrulen met een eigen bedacht adres.

Een IP-adres kan niet in de hardware van een netwerk-kaart zitten, omdat een netwerk-kaart niet van tevoren kan weten welk netwerk-protocol wordt gebruikt (hoewel TCP/IP tegenwoordig wel alomtegenwoordig is, zijn er ook andere, zoals IPX/SPX van Novell en NetBEUI van MicroSoft). De koppeling tussen een IP-adres en de kaart is een kwestie van de TCP/IP-stack (eventueel ondersteund door een DHCP-server), niet van de hardware.

Als je daadwerkelijk een naar jou idee verkeerd IP-adres krijgt, zul je toch naar je software-configuratie moeten kijken.

O ja, als dat verkeerde adres begint met 169, dan is je probleem dat je DHCP hebt geconfigureerd, maar er geen IP-adres van de DHCP-server wordt verkregen voor de kaart.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large