[PHP / Apache / Win] Afkappen string

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:30
Hoi, ik heb na veel zoeken op GoT en via google nog steeds de oplossing nog niet gevonden voor hetvolgende probleem ;

Ik gebruik de volgende code om een titel en datum op te vragen, en te tonen

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?
include("inst.php");
       $query = "SELECT id, placed, placedfp, title, titlefp FROM weblog ORDER BY -placed LIMIT 0, 10";
       $resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt");
       while ($obj = mysql_fetch_object($resultaat))
              {
Echo "<tr class='backgr'>";
// Datum in brackets, linkecel //
Echo "<td width='38'>[$obj->placedfp]</td>";
// Link & Afgekorte
Echo "<td width='140' colspan='2'><a HREF='weblog.php?id=$obj->id' target='mainframe'>$obj->titlefp</a></td>";
Echo "</tr>";
       }
?>

Nu wil ik dus dat die ingekort worden tot bijvoorbeeld 30 tekens.
Hoeveel ik ook spit, ik kom er maar niet achter wat ik nou moet doen.
Ik word dus behoorlijk wanhopig.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er in dit stukje code moet komen om het te laten werken, en de code evt. aangepast neer kunnen zetten.

_/-\o_

Aanwijzingen zijn ook goed, maar het liefst een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
kun je in mysql al met substring() doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
Ja ok, maar hoe zet ik dan bv er 3 puntjes achter?

Dus soort van

if ( $length = 30>) {
blabla ...
else
echo $string

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
PHP:
1
$Str = subStr ($Str, 0, 30) . "...";

Het verbaast me dat je hier niks over hebt kunnen vinden, er is onlangs nog een topic over geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
Ja, ik zeg toch dat ik het niet snap.. Hoe ik het werkbaar in mijn code implenteer.. Geef me even een snel voorbeeld hoe ik $obj->titel daar mee kan inkorten. Dan ben ik al blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Echo "<td width='140' colspan='2'><a HREF='weblog.php?id=$obj->id' target='mainframe'>subStr ($obj->titlefp, 0, 30) . "...";</a></td>";

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
$Str vervangen door $obj->titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Slayerized schreef op 23 januari 2004 @ 19:24:
.. Geef me even een snel voorbeeld hoe ik $obj->titel daar mee kan inkorten.
wat denk je dat dit voor een toko is? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slayerized schreef op 23 januari 2004 @ 19:24:
Ja, ik zeg toch dat ik het niet snap.. Hoe ik het werkbaar in mijn code implenteer.. Geef me even een snel voorbeeld hoe ik $obj->titel daar mee kan inkorten. Dan ben ik al blij
Kijk eens in de PHP manual bij string functies, en in het bijzonder substr. En strings achter elkaar plakken doe je met een punt (.)

Als je het niet snapt moet je een andere hobby zoeken. Wat doe je in godsnaam op dit forum? Een beetje in de HK hangen, en vragen stellen. Nee, zó kom je er wel. Programmeren leer je door te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
Nou hoef je niet zo lame te doen omdat ik iets niet snap. Ik vraag het gewoon, en geef eerlijk toe dat ik het niet snap. Ik dacht dat het hier een Gathering was, waar men elkaar hielp. En snel voorbeeld helpt me dus om verder te komen.

Sorry dat ik niet zo 1337 als jou ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bovenstaande is een van de beginsellen van programmeren....

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
-Rob- schreef op 23 januari 2004 @ 19:33:
Bovenstaande is een van de beginsellen van programmeren....
Ja euh, we zijn niet allemaal gelijk super1337progger.. Ik probeer het gewoon te leren, en ik vraag even hoe of wat. Alsof iedereen gelijk alles weet.. tjeez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slayerized schreef op 23 januari 2004 @ 19:32:
Nou hoef je niet zo lame te doen omdat ik iets niet snap. Ik vraag het gewoon, en geef eerlijk toe dat ik het niet snap. Ik dacht dat het hier een Gathering was, waar men elkaar hielp. En snel voorbeeld helpt me dus om verder te komen.
Van een snel voorbeeld leer jij helemaal niets. Alleen dat je op the Gathering snel en makkelijk aan een antwoord kunt komen zonder moeite te hoeven doen. Als jij geen respect toont voor de community, dan hoeft de community geen respect te tonen voor jou. En jij toont geen respect doordat je simpele vragen stelt waaruit blijkt dat je het zelf niet voldoende hebt geprobeerd.

Je hebt je antwoord overigens al lang, dus als je nog even met ons verder wilt discussieren over lame zijn enzo: be my guest.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
Dat zie je snel dan :) Bedankt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Slayerized schreef op 23 januari 2004 @ 19:35:
[...]

Ja euh, we zijn niet allemaal gelijk super1337progger.. Ik probeer het gewoon te leren, en ik vraag even hoe of wat. Alsof iedereen gelijk alles weet.. tjeez
Nee niet iedereen weet alles, maar dit is echt enorme basis kennis, die je op iedere beginners website kan vinden, dus vandaar. En nee, je hoeft geen super progger te zijn om hier te komen, maar zelf verwacht ik (en waarschijnlijk ook andere) wel een beetje input van jou kan, we hoeven je natuurlijk niet te helpen he, het is vrijwillig wat er gedaan word

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 23-01-2004 19:40 ]

Pagina: 1