Toon posts:

[win xp pro] realtek 8139 niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat dit een zoekertje is, ik ken de oplossing zelfs uit mijn hoofd :P alleen het werkt niet niet

ok, ik zit hier dus met een PC met win XP pro die weigert om het realtek family nicje te herkennen. het is een los kaartje, niet on board. van edimax
bij het handmatig installeren van de drivers (verschillende versies, ook HWQL van realtek zelf) geeft hij consequent aan dat de drivers geen info over de hardware bevatten.

alle tips die hierover te vinden zijn heb ik al geprobeerd:
-machtigingen aanpassen in het register
-kaart zonder drivers installen, en dan achteraf
-ander pci slot.

het enige dat ik nog niet geprobeerd heb is windows opnieuw installeren, maar daar heb ik begrijpelijkerwijs geen zin in ;)

wie weet nog een oplossing voor dit probleem?

mobo is een vaag OEM ding van msi zonder frutsels. mocht het nodig zijn dan draai ik wel ff een AIDA rapportje

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 18:30 ]

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:34
ik weet niet waar jij je driver vandaan slurpt van je floppy, maar als ik het goed heb gewoon onder A:\

ga is voor de gein de dir W2000 oid of XP oid in, en pak die inf bestand, wedden dat het werkt? :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Verwijderd

Topicstarter
Burnfout schreef op 23 januari 2004 @ 23:36:
ik weet niet waar jij je driver vandaan slurpt van je floppy, maar als ik het goed heb gewoon onder A:\

ga is voor de gein de dir W2000 oid of XP oid in, en pak die inf bestand, wedden dat het werkt? :D
ik heb zoveel drivers geprobeerd joh. oa van floppy idd.

maargoed, ik pak idd de dir met het .inf bestand. doe je dat niet dan kun je afaik niet eens op ok klikken :)

Verwijderd

Realtek 8139 worden geproduceerd door 13 in dozijn (zeer veel) fabrikanten en zijn bijna allemaal dezelfde. Dus ze moeten wel met de standaard drivers van windows 2000 en zeker windows xp werken, anders is dat kaartje gaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 09:23:
Realtek 8139 worden geproduceerd door 13 in dozijn (zeer veel) fabrikanten en zijn bijna allemaal dezelfde. Dus ze moeten wel met de standaard drivers van windows 2000 en zeker windows xp werken, anders is dat kaartje gaar.
nope, kaartje is niet gaar (heb ik getest).

het is gewoon een bug in win xp, dattie de drivers niet accepteert. kun je overal vinden. soms werken de oplossingen die ik al in de start post heb gezet, maar nu dus ff niet. wie weet wat nog werkt?

Verwijderd

Topicstarter
schop...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

nieuwste drivers voor 2000/xp downen, en opslaan op liefst diskette of cdrw
dan automatisch op een bepaalde locatie laten zoeken (je cdrw/diskette station)
als et goed is pakt meneer de goede drivers vanzelf.

anders heeft de norrod (www.norrod.nl) nog leuke goedkope netkaartjes (Qtec, 5,50 VIA chipset).

en XP is gewoon bagger. installeer 2000 en het werkt naar alle waarschijnlijkheid, anders is je kaartje echt rot

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
anti-XP schreef op 02 februari 2004 @ 21:18:
nieuwste drivers voor 2000/xp downen, en opslaan op liefst diskette of cdrw
dan automatisch op een bepaalde locatie laten zoeken (je cdrw/diskette station)
als et goed is pakt meneer de goede drivers vanzelf.
niet dus, dat had ik al gepost.
anders heeft de norrod (www.norrod.nl) nog leuke goedkope netkaartjes (Qtec, 5,50 VIA chipset).
er zit al een intel kaartje in, maar ik wil gewoon de oplossing weten, voor als ik het weer eens tegen kom
en XP is gewoon bagger. installeer 2000 en het werkt naar alle waarschijnlijkheid, anders is je kaartje echt rot
xp vs. 2k is een andere discussie ;)
tuurlijk werkt 2000 installeren. xp opnieuw installeren werkt ook wel...
het kaartje is btw _niet_ rot
Pagina: 1