Ware RPG Single Player Gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste Gamers,

Ik zie door de bomen het bos echt niet meer. Ik zoek zo iets simpels (lijkt me) maar kan het echter toch niet vinden :/ ...

Ik ben een enorme fan van Diablo II en Baldur's Gate games, ik heb alleen nooit verder gekeken. Nu heb ik 2 jaar geen goede RPG gespeeld (althans op de PC, heb wel Golden Sun en Chrono Trigger uitgespeeld) en ben echt hard op zoek.

Ik speel namelijk de SpellForce demo en daarom wou ik zo graag weer een pure RPG spelen.

Ik zoek dus een spel wat precies lijkt op Diablo II voor de pc, zo'n view van bovenaf, mooie graphics met een mystische spannende sfeer en prachtige verhaallijn. Zo'n spel dat veel tijd vreet, maar dat je dan helemaal niet erg vind :> !! Het moet draaien onder Windows XP en het lieft redelijk nieuw zijn (zodat ik het makkelijk in de winkel kan kopen en omdat het er dan vast mooi uit ziet)

Ik hoop dat jullie me enkele ECHT aanraders kunnen doen die veel op Diablo lijken, ik zou er echt heel blij mee zijn _/-\o_ . Hartstikke bedankt alvast!

(Ik heb het echt koud hier op zolder :| )

De meeste mensen deugen!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:30
Dugeon siedge
Neverwinter nights plus update´s
Blade & Sword

En er zijn er nog veel meer.

en er komen er nog een paar aan deze maand dus houd je ogen open.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Cassius
  • Niet online
Blackhole schreef op 23 januari 2004 @ 18:14:
Dugeon siedge
Neverwinter nights plus update´s
Blade & Sword

En er zijn er nog veel meer.

en er komen er nog een paar aan deze maand dus houd je ogen open.
Thnx, NWN heb ik al gespeeld, maar dat kon me niet grijpen, sorry. Blade & Sword ken ik niet, ik zal hem meteen opzoeken (reviews). Dungeon Siege is toch erg oud (graphics/interface outdated)?

Bedankt!

*Edit*

Blade and Sword's strengths do not outweigh its shortcomings

Ik wil zo graag met spells/armor/weapons/jewels werken, dat ik ze zelf goed can equippen en gebruiken. Het moet zo veel mogelijk op Diablo lijken :D !

[ Voor 21% gewijzigd door Cassius op 23-01-2004 18:28 ]

De meeste mensen deugen!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
• Icewind Dale 1 & 2
• PlaneScape Torment
• Greyhawk: Temple of Elemental Evil
• NoX

Dat zijn een paar RPG's die zo in me opkomen. Maar ik weet zeker dat The Will en White Dust je nog veel meer leuke singleplayer RPG's kunnen vertellen. Al zijn zij wat meer geinteresseerd in de wat diepgaandere RPG's in plaats van de Hack & Slash games ala Diablo 2 :)

The devil is in the details.

Verwijderd

fallout 1 + 2

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35

Willybubba

Nut up or shut up.

Als je een beetje into Science Fiction bent:

Star Wars: Knights of the Old Republic.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Cassius
  • Niet online
December schreef op 23 januari 2004 @ 18:41:
• Icewind Dale 1 & 2
• PlaneScape Torment
• Greyhawk: Temple of Elemental Evil
• NoX

Dat zijn een paar RPG's die zo in me opkomen. Maar ik weet zeker dat The Will en White Dust je nog veel meer leuke singleplayer RPG's kunnen vertellen. Al zijn zij wat meer geinteresseerd in de wat diepgaandere RPG's in plaats van de Hack & Slash games ala Diablo 2 :)
Mjah, ik deed ook altijd ALLE sidequests in Dia II, sloeg geen grot of berg over O-)

De meeste mensen deugen!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

torment _/-\o_ (dat is hier verplicht toch? -- wel extreem mooi spel qua verhaallijn. Met name de dialogen zijn van een tot nu toe onevenaard niveau)

Nog wat aanvullingen:
* lionheart : ben er een week of wat zo af en toe mee aan het spelen geweest. De eerste dag waren 10+ uren waarin je een aardig verhaal krijgt over een alternatief 16nogwat. Als npc's kom je personen tegen als leonardo da vinci, jeanne d'arc, marco polo, galileo galilei, etc. Het spel is vooral erg combat orientated. Je eerste paar uren in barcelona zitten vol met quests en aardige dialogen. Kom je wat verder (ongeveer nadat je je eerste faction hebt gejoint) kom je vrijwel geen enkele quest meer tegen en is het alleen nog maar hack & slash. Hoewel het combat systeem gebaseert is op dat van fallout*, is de implementatie naar mijn idee niet echt goed gegaan. combat is langzaam, saai en repeterend. In plaats van dat je echt beter wordt heb je met ong lvl 12 je max al bereikt en is het spel vanaf dat moment alleen nog maar een questie van het verkennen en clearen van maps. Met de tergend repeterende combat, betekend dit je zodra je barcelona gehad hebt eigenlijk wel kan ophouden.

*fallout is wel weer een aanrader. Het is intussen wat verouderd (de net nieuw uitgebrachte versie voor de xbox schijnt niet met de 2 originele te zijn te vergelijken en het eigenlijke 3 is geannuleerd), maar is nog steeds leuk speelbaar. Echt hack&slash zoals diablo kun je het echter niet noemen. Om hier een goed beeld van te krijgen kun je denk ik beter een review lezen dan het van mij horen, want het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik het gespeelt heb

*Star wars: knights of the old republic: Aanrader! Een rpg in het star wars universum, met een mooi verhaal met echte, uitgewerkte karakters, die in dialogen ook meespreken als ze in je party zitten. De engine is in tegenstelling tot baldurs gate & planescape (die beiden de infinity engine van bioware gebruiken) in 3d gemaakt volgens een 3rd person view. Combat geschiet nog wel op de klassieke manier en het AD&D systeem (je kent het al van baldurs gate), is hier ook weer in verwerkt, maar dan versie 3 van dit spel (=AD&D).

*lands of lore: nog steeds wil ik dit spel noemen, want ook al komt het uit de eerste helft van de jaren 90, het is nog steeds goed te spelen (beeldqualiteit en compatibility). Rond 2000 heeft westwood het opnieuw uitgebracht met gesproken dialoog ed. Je ziet het vanuit first person en kan met pijltjestoetsen voor, achter en zijwaarts lopen. Hoewel karakter ontwikkeling hier niet het primaire issue is, zit er een mooi verhaal in, met een mooi ontwikkelde wereld. Helaas zijn deel 2 en 3 (in 3d) een stuk minder geslaagt. Dit is met name omdat het een compleet ander spel is geworden dan deel 1.

*Morrowind: Wil je een spel met alle vrijheid? Morrowind is huge, Het originele spel zonder uitbreidingen zou je waarschijnlijk wel een uur ofzo laten lopen voordat je de andere kant van de map bereikt hebt. Met het tamriel rebuilt project wordt deze wereld nog maar een klein eilandje in de wereld van daggerfall (waar morrowind deel 3 van is). Met de uitbreidingen of een van de mods (kijk eens op rpgplanet/morrowind) wordt de hele wereld weer aangepast. De wereld is aan alle kanten aanpasbaar en is de woonplaats van enige duizenden npc's en honderden quests. grotten, tombes, hideouts, kastelen, meren, rivieren, bergen en dalen wachten er op om door jou geexplored te worden.

Er zijn er nog veel meer, maar ik zal nu iemand anders aan het woord laten om met een paar toffe RPG's te komen. Mag ik jullie erop wijzen dat het voor het topic veel handiger is om per genoemde titel op zijn minst een korte samenvatting te geven en wat je er van vond?

* SilentStorm vindt de naam 'RPG' voor spellen als diablo eigenlijk gruwelijk misplaatst. Bovenstaande spellen zijn voor het merendeel 'echte' rpg's, waarbij de verhaallijn en niet de combat, de reden voor spelen is.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Ik geef silentstorm gelijk ... althans op sommige vlakken

Star wars: knights of the old republic is schitterend maar echt lang zal het je niet bezig houden (60 uur max dacht ik) en wat mij vooral stoorde was dat andere NPC die je tegenkwam in het spel vaak hetzelfde gezicht hadden of de alien die je op een andere wereld reeds gekilled had of zo.... spijtig maar dat was ook het enige minpunt, ik vond het irriterend om telkens dezelfde "shells" voor personen tegen te komen die enkel een andere stem hadden....maar dat is mijn visie

Morrorwind is HET spel dat je moet spelen !!! Je kan daar trouwens ook je volledige arsenaal in verbeteren/enchanten enz. en het werkt ook met jewels en magic e.d. ... Ik ben een maand bezig met dit spel en ik ben nog maar een beginneling zullen we maar zeggen in de evolutie van het spel... ongelooflijk hoeveel quests en side-quests hierin zitten. Om nog maar te zwijgen van de uitbreidingen blood moon en tribunal die ook nog eens uren aan quests geven...

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Planescape: Torment is RPG in z'n puurste vorm, geen ellenlange battles tegen bosses die bijna niet te verslaan zijn maar een spel wat als een boek ontvoud, een verhaallijn waar de meeste schrijvers nog iets van kunnen leren, een mysterie wat je zelf echt moet uit zoeken.

The Elder Scroll (Arena, Daggerfall, Morrowind en nog een aantal spin-off games) spellen staan bekend om de grootse werelden en een erg grote vrijheid, het nieuwste deel (Morrowind) is zelfs nog de kleinste van de drie spellen.

Een spel wat ook een mogelijke aanrader is is "Arcanum: Of Steamworks & Magick Obscura", ik ben er zelf nog niet zo heel veel mee bezig geweest (character creation en een fractie van de verhaallijn), vergelijk het met Tolkien's Middelaarde gesitueerd in de industriele revolutie, dus dwergen, elven, orcs en mensen in een wereld waar wetenschap en magie hand in hand gaan.

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 12:49

Eranum

geek!

Ik denk dat we Gothic en de opvolger Gothic II (:P) ook zeker niet mogen vergeten. Als je Morrowind wat lijkt (overigens ook een uitstekend spel wat ik al meer dan half jaar aan het spelen ben), zijn deze twee ook het bekijken waard.

tää on taas niin tätä

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-10 12:54
Ga Diablo spelen als je dat zo leuk vind

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Jack Flushell schreef op 23 januari 2004 @ 23:55:
Ga Diablo spelen als je dat zo leuk vind
:/ shut up, misschien heeft ie et al 10x uitgespeeld ofzo....... van elk spel (singleplayer) krijg je wel genoeg.

Maar hoe zit het met de actie bij planescape torment? Ik zoek een beetje hetzelfde als te topicstarter alleen hou ik meer van die hack&slash like diablo. Dat vechten in Baldurs Gate gaat allemaal te langzaam :P

• Hahn
  • Laatst online: 02-11 21:39
Lawtje.com schreef op 24 januari 2004 @ 14:09:
[...]

Maar hoe zit het met de actie bij planescape torment? Ik zoek een beetje hetzelfde als te topicstarter alleen hou ik meer van die hack&slash like diablo. Dat vechten in Baldurs Gate gaat allemaal te langzaam :P
Qua actie is Planescape Torment ongeveer gelijk aan Baldur's Gate, je moet het dus niet spelen voor het hack & slashen, maar voor het verhaal. Als je meer wilt hakken dan is Icewind Dale (2) misschien wel wat voor je :)

The devil is in the details.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-10 16:44

Snappie88

Mr. Hollywood

Hmm, wat vond je van Spellforce (demo). Aangezien het gehele spel een echte aanrader is (review InsideGamer)

Surfin' paradise!

• jjwa
  • Laatst online: 22-10 11:47

jjwa

CZ3 tentmuis

waarom ga je Diablo I en II niet online spelen?
Heb je geen officiele cd-key omdat je de game niet hebt gekocht ofzo?
Na 1 of 2 keer single player volledige gedaan te hebben vond ik ze niet zo leuk meer, maar online op Battle.net houd het me elk jaar wel een paar maanden bezig :).
Vooral in het begint, heb bijna een jaar lang Diablo II online gespeeld, gewoon omdat de community zo goed is :)

De game die het meeste op Diablo lijkt is namelijk Diablo :).

[ Voor 9% gewijzigd door jjwa op 24-01-2004 16:13 ]

• Haay
  • Laatst online: 10:51
marzzman schreef op 23 januari 2004 @ 18:25:
Dungeon Siege is toch erg oud (graphics/interface outdated)?

[...]

Ik wil zo graag met spells/armor/weapons/jewels werken, dat ik ze zelf goed can equippen en gebruiken. Het moet zo veel mogelijk op Diablo lijken :D !
Dungeon Siege oud qua graphics/interface :? :? :?

Grafisch gezien kan Diablo II nog niet in de schaduw staan van Dungeon Siege! Ik ben net als jij een Diablo II liefhebber, alleen is D2 grafisch echt verouderd. Dungeon Siege daarentegen is compleet 3D, met prachtige DX8 grafische effecten, mogelijkheid om helemaal om de actie heen te draaien met de 'camera', in- en uit te zoomen.

Met de recentelijke uitbreiding "Legends of Aranna" erbij is Dungeon Siege ook wat dichter bij Diablo II LoD gekomen qua game-play. Sockets en jewels om je eigen power-weapons te maken bv. En Set-Items...

Ik heb het vermoeden dat je Dungeon Siege verwart met een andere game? Kijk anders eens op Dungeon Siege website voor wat screenshots. En Dungeon Siege + Legends of Aranna expansion samen is nu voor een voordelige prijs te koop. €30 bij Free Record Shop!

• jjwa
  • Laatst online: 22-10 11:47

jjwa

CZ3 tentmuis

Haay schreef op 24 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Grafisch gezien kan Diablo II nog niet in de schaduw staan van Dungeon Siege! Ik ben net als jij een Diablo II liefhebber, alleen is D2 grafisch echt verouderd. Dungeon Siege daarentegen is compleet 3D, met prachtige DX8 grafische effecten, mogelijkheid om helemaal om de actie heen te draaien met de 'camera', in- en uit te zoomen.
Mening:
Dungeon Siege heeft mooiere graphics, Diablo II heeft betere graphics.
Ik vond dingen namelijk vaak slecht zichtbaar en lastig voor de gameplay, de manier hoe je alles zag enzo, terwijl dat bij andere 3d-RPG's meestal niet zo is.
Bij Diablo II is alles prima te overzien :).

Verder is het wel een beetje een leuk spelletje hoor, dat dungeon siege :P

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Koop nog ergens een ouwe playstation 1 voor een prikkie en final fantasy 7,8,9 erbij. Dan heb je tot de zomer iets te doen voor een schijntje.

TMAXTINT

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 15:56

Zydell

* * * * *

Nox vond ik single-player erg gaaf, ahoewel het misschien niet een 'echte' RPG is.

• Cassius
  • Niet online
Haay schreef op 24 januari 2004 @ 16:19:
[...]

Met de recentelijke uitbreiding "Legends of Aranna" erbij is Dungeon Siege ook wat dichter bij Diablo II LoD gekomen qua game-play. Sockets en jewels om je eigen power-weapons te maken bv. En Set-Items...

Ik heb het vermoeden dat je Dungeon Siege verwart met een andere game? Kijk anders eens op Dungeon Siege website voor wat screenshots. En Dungeon Siege + Legends of Aranna expansion samen is nu voor een voordelige prijs te koop. €30 bij Free Record Shop!
Ik heb hem vandaag gekocht lol, was net om 16.45 nog in de winkel :P > Dungeon Siege is het geworden, echt cool (free record shop actie owned =)) !

Thnx! Ik ga weer verder, hem al level 3 nature magic!

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

ik mis in dit rijtje toch wel denk de beste keus voor meneer. divine divinity. dit is een beetje een kruising tussen diablo 2 en baldurs gate. ook met een top-view en mooie 2d graphics. sommige delen zijn echt hack and slash. sommige andere delen bestaan uit wat meer uitzoeken en praten. ik vind het echt een aanrader. ben ook erg benieuwd naar de opvolger.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Ik vond Dungeon Siege (niet de expansion) -ERG- tegenvallen.

Het was echt onwijs linear zoals het maar kon. En die quests waren onwijs onduidelijk. Ging opeens door een soort moeras, weet bij god niet wat ik daar deed. En later opeens in een soort mijn met robothonden ofzo (WTF!?) en je krijgt daar verder ook geen info oid. over......

beetje louche vond ik het.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:30
marzzman schreef op 24 januari 2004 @ 18:42:
[...]

Ik heb hem vandaag gekocht lol, was net om 16.45 nog in de winkel :P > Dungeon Siege is het geworden, echt cool (free record shop actie owned =)) !

Thnx! Ik ga weer verder, hem al level 3 nature magic!
Welke heb je gekocht .. met of zonder update.

Want voor dacht 29 is die met update al tekoop.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Begin niet met Planescape Torment, want daarna is niets meer echt leuk :/

:P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Verwijderd

Willybubba schreef op 23 januari 2004 @ 19:01:
Als je een beetje into Science Fiction bent:

Star Wars: Knights of the Old Republic.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55
Ik zou een PSX (gechipt) aanschaffen en FFIX en Chrono Cross ( _/-\o_ ) erbij halen. Japanse RPGs op hun best, wel heel wat anders dan alle andere spellen die hier genoemd zijn natuurlijk. Andere goede titels: Grandia, Vagrant Story en Star Ocean. Voor de graphics moet je het dan trouwens niet doen ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Hmmm ik lees hier veel goeds over Morrowind dat m'n interrese heeft aangewakkerd.

Ik kom alleen niet goed wijs uit alle versies.
Welke is bijvoorbeeld het nieuwst?
Wat zijn de uitbreidingen?
Hoeveel spellen en uitbreidingen zijn er in die series en in welke volgorde zijn die uitgebracht?

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Edit:
Zijn de uitbreidingen trouwens goed aan te raden?

Ik zit nu op Bol.com
Ik zie dat er 2 uitbreidingen zijn voor Morrowind.
Je hebt:
Morrowind
Morrowind: Bloodmoon
Morrowind: Tribunal

Hmmm, ik ga toch maar eens op zoek naar een morrowind topic... ik barst van de vragen. :D

[ Voor 31% gewijzigd door Refragmental op 26-01-2004 02:38 ]

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 15:06

nihitsia

The Banana goes on always on

Binnenkort (begin '04) komt Sacred uit. Dit wordt door PcGameplay getipt als een "alternatief" voor D2. Topview (niet 3d) maar wel erg mooi.

Voor meer info moet je ff googlen of Pcgameplay van januari kopen (heerlijk blad)

Gamebak Specs

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06 16:54

H-Alien

aka Schenk

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:12:
ik mis in dit rijtje toch wel denk de beste keus voor meneer. divine divinity. dit is een beetje een kruising tussen diablo 2 en baldurs gate. ook met een top-view en mooie 2d graphics. sommige delen zijn echt hack and slash. sommige andere delen bestaan uit wat meer uitzoeken en praten. ik vind het echt een aanrader. ben ook erg benieuwd naar de opvolger.
Volstrekt mee eens.
Hoewel ikzelf nu al een tijdje bezig met knights of the old republic zou ik toch Divine Divinity zwaar aanraden voor de topic starter. Kijkend naar zijn openings post lijkt DD het meeste op wat hij zoekt, echt een aanrader!!

Met trouwens een fantastische soundtrack

Website

[ Voor 13% gewijzigd door H-Alien op 26-01-2004 18:07 ]

www.simsport-racing.com

• Haay
  • Laatst online: 10:51
nihitsia schreef op 26 januari 2004 @ 17:59:
Binnenkort (begin '04) komt Sacred uit. Dit wordt door PcGameplay getipt als een "alternatief" voor D2. Topview (niet 3d) maar wel erg mooi.
Sacred staat ook in mijn lijstje van interessante D2-alike games.
Pagina: 1