[Laptop/CS4299] Geluid ineens HEEL zacht.

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Allereerst: ja ik heb de search gebruikt. Daar kwam als enige 2 antwoorden uit:

a) installeer nieuwere drivers
b) herinstalleer Windows XP

Laptop in kwestie:

Fujitsu Siemens Amilo M 7400 (Centrino laptop)
Pentium Mobile, 1.4Ghz
512MB RAM
Intel 855GM (max 64mb shared video)
Intel Pro/Wireless 2100 LAN WiFi
10/100mb LAN
56K modempje
80GB HD
en de audio: Cirrus Logic CS4299-XQ
(welke in WinXP wordt weer gegeven als Crystal AC'97 of iets van die strekking)

Windows XP Home Duits + SP1

Probleem beschrijving:

Na het luisteren van een audio CD was ineens het geluid heel erg zacht. Eerst dacht ik dat het geluid gewoon weg was... maar na het aansluiten van een koptelefoon met aparte volume regeling (deze dus helemaal op MAX gezet) hoorde ik toch nog geluid.

Alle audio is gewoon heel erg zacht... wav-jes, MP3, CD-audio, DVD, zelfs DOS BEEP commando's .

Geprobeerde oplossingen:

- Volume control gechecked, alles normaal en niets op mute.

- Uit de Device Manager de Crystal Audio huppeldepup geremoved maar na een reboot is het device weer geinstalleerd (automatisch) en het probleem blijft.

- Nieuwe/andere drivers gedownload van de Fujitsu Siemens site (staat maar 1 driver voor Windows XP van Aug 2003 of iets in die richting) maar dit helpt ook niet

- DirectX 9.0b overnieuw gedownload en geinstalleerd

- WinXP geupdate met laatste security patches via Windows Update. (niet dat ik verwacht dat het zou helpen hoor maar ja.. na 3 uur puzzelen ga je zelfs een regendans uitvoeren als het zou helpen!)

- Windows XP herinstalleren. En daar zit het probleem, dit gaat nu gewoon niet. Het is de laptop van mijn vriendin en deze heeft de laptop nu gewoon nodig, zeker omdat ze dit weekend vertrekt voor d'r stage in het buitenland. WinXP etc is makkelijk terug te zetten (Fujitsu Siemens recovery CD) maar dan moet ik nog tal van andere applicaties installeren, e-mail en docs backuppen en terug zetten etc etc.

Ik weet dat een herinstall het probleem zou moeten verhelpen maar momenteel is dat even geen optie. Het probleem moet ergens worden veroorzaakt en dat zou ook toch te fixen moeten zijn ZONDER complete reinstall?

Weet iemand exact waarom dit probleem ontstaan is en hoe ik het kan fixen zonder de handel overnieuw te moeten installeren?

Alle tips, info etc wordt enorm gewaardeerd.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Heb je alles al terrugezet naar standaar waarden?
Ik kan er ff niet opkomen hoe dat heet...
Systeemherstel ofzo... zit ergens verborgen in configuratiescherm...

Samen staan we sterk!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hmm terug gaan naar een system restore point bedoel je? Heb ik nog niet geprobeerd - heeft dit alleen effect voor geinstalleerde WinXP Updates + System settings of ook andere software?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Domme vraag: je hebt zowel de volumeregeling als de wave regeling open staan?

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
yup - heb alles wat los en vast zit maar omhoog gegooid (you never know) maar dat hielp niet.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Terug gegaan naar een restore punt van VOOR het probleem ontstond.... nee hoor, nogaltijd niets. :( :(

Heeft iemand anders nog ideeen?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

[domme vraag mode]Je zit niet toevallig de recording properties ipv de playback properties te editen? Instellen onder Volume Control, Options, Adjust Volume For?[/dvm]

-Niet toevallig [Fn]+[F11] ingedrukt?

-Gevalletje los contactje: even iets zijdelings kracht (niet teveel natuurlijk) op je koptelefoonplugje, helpt dat? (Zo ja: gevalletje garantie.)

edit:
Ho, ik zie net in de manual dat er een losse volumeknop op dit apparaat zit, links onder het memory slot. Ik weet dat ook dit een dommevraagmodevraag is, maar...?

[ Voor 22% gewijzigd door Rataplan op 23-01-2004 23:16 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
|:( |:( |:( |:( |:(

Ik schaam mij nu heel, heel, heel erg diep. Enorm diep - vreeseelijk diep. :P

De manual ligt namelijk in Duitsland maar ik heb de laptop al bekeken voor een volume knop ... maar ik heb dat ding niet kunnen vinden. DUH, het zit ook wel op een ERG knudde plek hoor.. ! (Zwart, op zwart, onder het memory-card-slot waar ik het niet verwachtte).

Hulde voor deze ingeving... _/-\o_

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/cheer.gif

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1