Toon posts:

[XP] Virtual memory too low

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de search geen oplossing gaf voor mijn probleem een nieuw topic.

Sinds een tijdje krijg ik regelmatig de melding 'Virtual memory is too low'
Toen ik dit ging nakijken waren dit mijn instellingen:

initial size: 384 mb
maximum size: 768 mb

(k heb trouwens 256 mb ram)
Nu was het eerder allemaal niet zo'n probleem, maar sinds kort sluit windows automatisch programmas af (waarschijnlijk door bovenstaand probleem)

ook bij task manager draaien geen programmas die schrikbarend veel geheugen in beslag nemen.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Schijf vol? Zodat ie niet meer dan 384mb kan swappen?

Verwijderd

Topicstarter
ojah, dat was ik nog vergeten te zeggen. Er is nog 4gb beschikbaar op de schijf.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:33

w0w

Misschien een domme suggestie maar waarom probeer je het maximum niet wat te verhogen? Ook al dacht ik dat 3x je ram voldoende zou moeten zijn

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens bij taakbeheer naar de kolom VM-grootte (als ie niet aanstaat, even doen) of dat wel een beetje klopt dat er geen virtueel geheugen meer is?

Pluis ook je actieve processen eens uit? (wat neemt veel in beslag / hoort het er wel / is het geen virus/spyware etc.).

Verwijderd

Topicstarter
even een screenshotje gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.vype.nl/crew/roncc/vm.jpg

misschien dat jullie iets zien wat ik niet zie

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Hoeveel windows heb je openstaan zodat IE 47MB opvreet?

Bij mij ook 38MB in dit topic en twee andere windows... :X

[ Voor 40% gewijzigd door PcDealer op 23-01-2004 16:58 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:30
Maak aub een screenshotje als je de melding krijgt.
Het enige wat je hier in je plaatjes kunt zien is dat je nu nog minder dan 40 MB fysiek geheugen vrij hebt en dat is vrij karig. Ik zou er eventueel 256 MB bijprikken, is niet zo heel duur namelijk.

-

Verwijderd

Topicstarter
Juicy schreef op 23 januari 2004 @ 17:00:
Maak aub een screenshotje als je de melding krijgt.
Het enige wat je hier in je plaatjes kunt zien is dat je nu nog minder dan 40 MB fysiek geheugen vrij hebt en dat is vrij karig. Ik zou er eventueel 256 MB bijprikken, is niet zo heel duur namelijk.
ja, daar heb ik ook over zitten denken en dat is uiteraard een goede oplossing, maar het rare is dat xp makkelijk met 256 ram moet kunnen draaien, en dat heeft deze pc eerder ook altijd gedaan

Verwijderd

ik zou er inderdaad even wat geheugen bij prikken, want xp gebruikt meestal toch wel rond de 200 bij mij, en bij jouw zelf al het geheugen, dus je pc is dan ook veel aan het swappen, en daar wordt ie erg traag van.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Juicy schreef op 23 januari 2004 @ 17:00:
40 MB over is helemaal geen ramp.

Ik zie echter nog veel meer: Peak Commit Charge 1 GB.
Ergo: Er is ergens iets gecrasht, de Machine Debug Manager heeft het werkgeheugen gevuld met 1 GiechelByte aan nutteloze meuk en je krijgt de melding.
De oplossing is dus het uitvinden wat er precies gecrasht is. De situatie nu (280 MB in gebruik) moet kunnen.

Edit: Als Pulse.exe de rc5 client Pulse is, moet je die maar es onderzoeken. Zou de boosdoener kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Opa op 23-01-2004 17:19 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

DaOverclocker

Overclocker for life...

bij commit charge staat ook max 1,0 Gb. Dat kan wel kloppen, maar er staat ook peak 1,0 gb.
Dus je hebt al een keer 1 gb geheugen gebruikt. Ik denk dus dat het aan een software programma ligt wat een memory leak bug heeft, en niet zozeer aan te weinig swap space.

edit:

drmlls dat stond er al

[ Voor 8% gewijzigd door DaOverclocker op 23-01-2004 17:17 ]

systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
kijk aan, dus daar zit de fout waarschijnlijk..

Hoe kan ik er achter komen wat er is mis gegaan en hoe kan ik er voor zorgen dat het niet weer gebeurd?

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 17:20:
kijk aan, dus daar zit de fout waarschijnlijk..

Hoe kan ik er achter komen wat er is mis gegaan en hoe kan ik er voor zorgen dat het niet weer gebeurd?
Taskmanager open laten (in taakbalk of systray verkleinen) en als je weer die melding krijgt (of als je pc traag wordt) kijken welke exe zoveel geheugen nodig heeft.
O ja, in het processes venster moet je ff View - Select colums - Virtual memory size aanvinken voor het totale geheugenverbruik van je apps.

En met die kennis moet je de support afdeling van de maker van die exe maar gaan bestoken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast!
Ik ga kijken welk programma de boosdoener is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter welk programma de boosdoener is, dit keer is het geen spyware programma oid, maar Internet Explorer.

ik heb nu 2 vensters geopend van internet explorer..
1tje daarvan heeft in totaal 600.000 mb in beslag!

waarvan 120 aan ram en 480 aan virtueel geheugen
ik zal internet explorer er eens opnieuw op gooien maar ik denk niet dat dat gaat helpen..

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 14:30
Even over die Peak Commit Charge, ik heb momenteel een waarde van 776888 en ik kan je zeggen dat ik er geen last van heb. :)

Wat ik me wel afvraag is wat dit precies inhoud ?

Net gelezen: De Peak is het maximum totale gebruik van je aanwezige geheugen ( fysiek + swap ). Mijn limit is 2.9 GB, dus die 0.77 GB is niet echt verontrustend.

Maar het geld dus wel voor de topicstarter dat er software draait die ervoor zorgt dat er onvoldoende geheugen in de machine aanwezig is. Dus toch maar 256 MB bijprikken ...

[ Voor 50% gewijzigd door Juicy op 24-01-2004 12:04 ]

-

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 00:58:

ik heb nu 2 vensters geopend van internet explorer..
1tje daarvan heeft in totaal 600.000 mb in beslag!
Op welke site was dat dan?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 24 januari 2004 @ 12:21:
[...]

Op welke site was dat dan?
op een gewoon forum ( forum.clubcharts.nl )
niks bijzonders

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Juicy schreef op 24 januari 2004 @ 12:01:
Even over die Peak Commit Charge, ik heb momenteel een waarde van 776888 en ik kan je zeggen dat ik er geen last van heb. :)

Wat ik me wel afvraag is wat dit precies inhoud ?

Net gelezen: De Peak is het maximum totale gebruik van je aanwezige geheugen ( fysiek + swap ). Mijn limit is 2.9 GB, dus die 0.77 GB is niet echt verontrustend.

Maar het geld dus wel voor de topicstarter dat er software draait die ervoor zorgt dat er onvoldoende geheugen in de machine aanwezig is. Dus toch maar 256 MB bijprikken ...
Tenzij je grote bitmappen bewerkt in Photoshop of een SQL server hebt draaien vind ik 770 MB redelijk verontrustend. Ik zou eerst naar de oorzaak kijken voordat ik symptomen ging bestrijden met extra RAM.

Pagina: 1