Mijn digitale camera neemt alleen foto's op jpeg formaat. Op volledige resolutie 2045 x 1048 is de bestandgrootte ongeveer 1,5 mb. Aangezien ik veel foto's bewerk en kopieer ben ik bang dat na een 10tal wijzigingen en saven dat dan de kwaliteit ver achteruit gaat van de foto's.
Ik heb gelezen dat je beter tiff kan gebriken.
Mijn vragen zijn:
Is het beter indien ik de foto's bewerk om na het leeglezen van de digitale camera te converteren naar tiff en dan alle bewerkingen te doen vervolgens weer terug te converteren naar jpg ivm opslag op dvd?
Behoud ik op deze manier een betere kwaliteit?
Neemt de kwaliteit af als ik vaak kopieeen maak van de jpeg foto's (iedere dag) naar een andere hd? of moet je de foto's eerst openen en opslaan om kwaliteit te verliezen (kopieeren is toch ook opslaan?).
Ik heb gelezen dat je beter tiff kan gebriken.
Mijn vragen zijn:
Is het beter indien ik de foto's bewerk om na het leeglezen van de digitale camera te converteren naar tiff en dan alle bewerkingen te doen vervolgens weer terug te converteren naar jpg ivm opslag op dvd?
Behoud ik op deze manier een betere kwaliteit?
Neemt de kwaliteit af als ik vaak kopieeen maak van de jpeg foto's (iedere dag) naar een andere hd? of moet je de foto's eerst openen en opslaan om kwaliteit te verliezen (kopieeren is toch ook opslaan?).
monta