Toon posts:

Alcatel router portmappings regelmatig verdwenen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht in jullie forums, maar heb geen specifiek antwoord kunnen vinden. Bij deze mijn probleempje:

Ik heb een aantal poorten geforward van mijn router (Alcatel) naar mijn eigen PC binnen ons netwerk omdat ik daar een webserver op heb draaien. Dit werkt allemaal prima, maar eens in de maand (o.i.d.) zijn me poortmapping settings allemaal verdwenen? Zomaar? Dit is erg irritant en moet ik steeds deze settings weer terugzetten. Ook als ik kijk in me NAT list van me router zijn deze instellingen ineens weg?

Is dit een instelling ergens ofzo. Please help me out...

Soms lijkt dit wel te gebeuren nadat ik vanaf extern mijn computer probeer te benaderen via Remote Desktop? Is dit een bekend probleem?

Verwijderd

Bekend probleem. Wij hebben enkele van deze routers/modems bij klanten staan, en hier verdwijnen ook regelmatig de portforwards.. Je kan het volgende proberen:

Na het aanmaken van de forwards de instellingen een aantal keren saven, en ook met telnetten inloggen om daar nog een keer alles te saven.

Maar meestal helpt dit niet veel.. Wij adviseren tegenwoordig om een andere router aan te schaffen..

suc6!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
Voor zover ik weet is dit een bekende bug van oa de Speetouch (getweaked naar) Pro....Ik kan me vergissen, maar dat is wat zo in me opkomt...

Verwijderd

Volgens mij ook want ik heb er ook last van. Zeker als je een berg connecties open zet (emule of zo), dan neigt ie snel de opgeslagen forwards te vergeten. Dacht altijd dat het aan mij lag.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:50
Probeer de firmware eens te upgraden (weet niet of je een 510 hebt?)

Zie mijn ervaringen met de ST510V4 in

[rml][ speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*[/rml] en
Alcatel 510i doet vreemd

Whoop!