3com 3300 glasvezel verbinding

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 19:21

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Een van onze glasvezel verbindingen geeft volgens de 3com 3300 webinterface fouten. Echter is er geen packetloss. Er zitten aan beide kanten van de glasvezel verbinding een 3com 3300 switch met glasvezel module.

Nu is mijn vraag. Moet ik er iets aan doen? Ik merk geen verschil met toen hij het nog goed deed.
Als ik er wat aan ga doen, moet ik wel meteen weten wat, want de organisatie is behoorlijk afhankelijk van die verbinding. Ik kan dus niet gaan uitproberen waar de fout ligt.

Zie hier de fouten:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22020/full.jpg

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

MBV

Ik weet het niet, ik heb geen verstand van glasvezel, en al helemaal niet van de 3com 3300 :)
Maar ik zou eens aan 3com, of aan de leverancier van je glasvezelverbinding vragen of dit betekent dat hij vervangen moet worden. Ik kan me zo maar voorstellen dat op het moment dat er een paar errors op gaan treden, dat aanduid dat de verbinding het volgende maand helemaal niet meer doet.

Just my €0,02 :)

Verwijderd

als je meerdere vlans trunkt willen sommige switches de getaggede frames van een vlan nog wel eens als giant zien, wordt dus wel als fout aangemerkt en evengoed geprocessed.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Als de vezel kapot was stond de telefoon bij je al rood gloeiend. Maar het is wel verstandig om inderdaad ff te checken of dit geen configuratie probleem is, een gebruiker die rotzooi op de lijn aan het zetten is of die giant.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
Over deze glasvezel verbinding gaan geen meerdere vlans. Het vreemde van dit alles is dat het geen echt netwerk probleem lijkt, anders zou de andere 3com 3300 naar een andere lokatie er ook wel last van gehad hebben.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
zie je deze errors aan beide kanten van de link ?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:53

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En wellicht kun je ook kijken of de errors op een bepaald tijdstip zich voordoen.

Tweakers Discord

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Meestal als er behalve de 'total errors' optie ook nog een optie met alle details van de interface. Daar staan de errors dan meer gespecificeerd.

• PenguinPower

PenguinPower

Topicstarter
Ja, de errors waren aan beide kanten.
Maar het probleem is al oplost. Een collega had de verbinding op Half Duplex gezet. (aan beide kanten). Nadat ik het op Full duplex zetten aan beide kanten werkt het nu weer zonder problemen. Deze glasvezel module kende in tegenstelling tot onze andere glasvezel modules geen autosensing.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Nu je collega nog ff schoppen voor het niet melden van een wijziging in de configuratie :)
Pagina: 1