Toon posts:

Mp3 bestanden beluisteren met Minidisc..de oplossing !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Sharp (www.sharp-usa.com) staat iets moois. Ze hebben een minidisc ontwikkeld die je aan een interface kunt koppelen (de "Voquette") waarmee je mp3 bestanden kunt kopieren naar je minidisc en die vervolgens af kunt spelen. Dat betekent 150+ bestanden op een minidisc. De minidisc zelf kost ongeveer $200 en is ook in Nederland te koop. De interface kost $70 maar is niet via die site te bestellen voor Europeanen. Mijn vraag is of iemand weet waar ik de Voquette interface in Nederland kan kopen? Echt een geniaal idee van Sharp!!!
Niels

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Is inderdaad leuk, maar dat 150+ bestanden betwijfel ik. Een minidisc heeft een capaciteit van 150 mb, dus meer dan 50 tracks is niet mogelijk. Neemt niet weg dat dit prettiger is dan een mp3-player met memorycard, een minidiskje kost nog maar 5,-
Persoonlijk ga ik toch liever voor de mp3-diskman, die hetzelfde kost als de sharp waar je het over hebt. Een voordeel is dat je meer capaciteit hebt op een cd-tje en dat je niet hoeft te uploaden naar een md recorder.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die mp3 discmans al te koop of niet. Zo ja waar?

Niels

• Obi

Obi

check www.mambox.nl maar.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:43
Nadeel van mp3 op minidisc is, dat je twee compressie technieken door elkaar gebruikt.

Als eerste de Mpeg3 en dan die van Sony. Deze verschillen niet zoveel van elkaar, maar wel dusdanig, dat een mp3 overgenomen op een minidisc voor geen meter klinkt!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-02 19:16
redboon ik denk dat je hier verkeerd zit met je stelling.

Zoals Obi al zei, kan een minidisc 150MB aan data bevatten (uncompressed dus). Wat sharp dus zegt dat ze 150 nummers op een minidiscje kunnen doen, zal waarschijnlijk, lage kwaliteit zijn. Je hebt dus gewoon 150MB ruimte voor mp3's dus hou ik her eerder op 40songs wat je erop kan proppen. Of sharp moet zelfs met nieuwe minidiscjes uitkomen, wat ik echter niet verwacht.

3kwp pvoutput

• DareDevil
  • Laatst online: 20-02-2025
En als je nu een sony md hebt...?
kun je deze ook daar op aansluiten...
en wat is de tijds duur van de opname, ik neem aan dat dit net zo lang duurt als het nummmer.
ik neem aan dat dit aangesloten word op de optical input, en dat kastje een DA converter is en het enige speciale de soft ware is die bij gelevers word. en dat kastje niet zo speciaal.
als dit zo is kun je netzo goed een soundkart met optical output hebben en rechstreeks daar van op nemen.
lijkt mij.
de site geeft van sharp geeftweinig echte info.
correct me if i'm wrong ;)

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad niet al te veel info op die site beschikbaar. Waarschijnlijk zit het allemaal nog in de kinderschoen. Het idee blijft wel leuk.
Weet trouwens iemand hoe ik met een SB Live 1024 het makkelijkste mp3's kan opnemen op minidisc? Ik ben het aan het uitproberen bij een vriend van mij maar ik weet niet precies hoe het zit. Kan je met een jack 3,5 mm snoertje gewoon van de digitale uitgang van de SB naar de line in van je minidisc of moet je daar een converter tussen kwakken? Gaarne jullie reacties

• Obi

Obi

Ik ben er van overtuigd dat je met je sony md recordertje niet van dit geintje gebruik kan maken, als het al mogelijk is een minidiskje vol te gooien met die mp3-troep, weet ik zeker dat je sony spelertje niet weet wat 'ie met de data aanmoet. Er moet toch echt wel een mp3-decoder ingebouwd zitten. Je kan toch ook niet mp3-cd's in je gewone cd-speler proppen....

• Obi

Obi

NielsV > als je mp3-muziek op je minidisk wilt zetten moet je dat gewoon analoog doen > 3,5 jack - 3,5 jack. De kwaliteit is toch niet goed, je maakt nu geen extra verlies via analoge opname.
Ik begrijp alleen niet waarom iedereen zoveel waarde hecht aan mp3, voor in de auto is het leuk met zo'n mambox, net als op vakantie ivm het zeulen met vele cd's, maar voor thuis draai je toch gewoon audio cd-tjes...? Of houden jullie niet van een beetje kwaliteit.....

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij ook meer om het menemen in de trein, op de fiets ofzo. Het kan natuurlijk altijd met een discman en cdr's, maar minidisc is wat bestendiger. Als je analoog opneemt, is de kwaliteit dan echt zo slecht of niet. Je kan wel alrijd nog dat apparaatje van Creative kopen dat als accessoire bij de kaart gekocht kan worden. Ik vroeg me alleen af of je dat niet stiekem kan omzeilen. Met kwaliteit bedoel ik minimaal een benadering van cd kwaliteit.

Verwijderd

Sony moet nu direct Schraap na-apen!!!!!!!

Verwijderd

Er zijn al lang MD's waar iets van 250 MB op kan. Dit zijn professionele dingen, gebruikt voor mult-track studio recording enzow. Dacht wel dat zo'n schijfje 50 piek kosttje :-(

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
obi=> een nieuw slachtoffer voor mijn ra ra komt deze muziek van mijn hardeschijf of van het audiocdtje in mijn stereo....doe ik altijd met twijfelaars...50% gokken ze goed ;) ;)

RobbyNitroz

ps installatie is niet crap ;)

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Obi

Obi

Als je het verschil niet kan horen tussen mp3 en audio cd (er vanuitgaande dat je echt een goed audiosysteem hebt) dan is er echt iets mis met diens oren. No offence bijdeweg...

Verwijderd

vergeten jullie niet dat mp3 ook is ontworpen om muziek af te spelen zonder draaiende delen.............

maar een discman/mp3 speler vind ik de beste oplossing, kan je en gewonen cd luisteren en 12 uur mp3 tjes !!!!!! :)

die van Pine schijnt wel wat te worden, alleen nog hopen dat hij shock proof wordt

• schijndel
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb hier de printplaat (pcb layout) en het schema van dat creative ding liggen. Dan heb je een optical in\out en nog 4x coax. Weet alleen niet hoe ik je aan dat ding kan gaan helpen. Ik kan hem wel voor je in elkaar zetten. heb alleen geen scanner dus kan je niet de schemas en pcb sturen...
anders moet je maar even mailen:
peter.van.schijndel@gmx.net

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

BlindDent: die van Pine wordt hardstikke duur
ongeveer 800 gulden, en ik weet niet of die beter is dan die mamboX, die kost 500 piek, en die van mambo is al in de pre-order, heb er zelf al een besteld

Elect a clown, expect a circus.

Pagina: 1