Toon posts:

Vraag over Zyxel 650-R en mac-adres (Demon)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb de topics over de Zyxel 650-R doorgekeken, maar kan niet helemaal een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik heb een Demon abo met een Zyxel 650-R en wil 'm in router-mode zetten. Nu is mijn vraag: moet ik eerst het mac-adres vastleggen bij Demon en dan de modem veranderen in router of moet ik eerst de modem veranderen in router en dan het mac-adres vastleggen? Of maakt dit helemaal nix uit?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Als je een MAC-adres registreert voordat je de router-mode instelt, registreer je het MAC-adres van de netwerkkaart waarmee je internet. Als je hem daarna als router instelt gebruikt het modem zijn eigen MAC-adres, je hebt het eerste adres dus voor niets geregistreerd ;)

Oftewel; eerst omzetten, dan registreren :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, duidelijk!!

Thanx!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ik ben daar ook mee bezig:

Demon (router) -> switch -> aantal pc's

Had Prestige 65x veranderen in router doorgelezen. Internet werkte slechts op een pc. Waarschijnlijk iets over het hoofd gezien:
Bij sommige Internet providers moet nu het MAC-adres van de router (staat onderop de router en is gelijk voor LAN en WAN) via een webpagina van de ISP worden aangemeld, voor u het Internet op kunt komen. Bij Demon kunt u tot u het MAC-adres heeft aangemeld, alleen maar de aanmeldpagina te zien ongeacht de URL van opgevraagde webpagina.
Poging 2...

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 19-03-2004 16:22 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

nee je hoeft het mac adres niet eerst te registreren
zodra je op het internet wil met het apparaat dan zal hij vanzelf de melding geven

maar hoe eerder je het doet hoe sneller je kan internettten ;)
het duurt namelijk 15min voordat het werkt

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ok, het werkt.

Ik heb de router verwijderd en vervangen door een switch, met alleen mijn aansluiting. Daarna m.b.v. de gebruiksaanwijzing het modem in router mode gezet.

Via de service pagina van Demon het MAC-adres geregistreerd. Daarna kon ik meteen op internet.

Andere pc's aangesloten en check gedaan. Via de webinterface kon ik de dhcp-tabel opvragen. Hierin kon ik opmaken dat elke aangesloten pc een IP kreeg toegewezen. Alles doet het. Iemand een router kopen? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 20-03-2004 09:57 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb een zyxel 650R op Router ingesteld volgens de handleiding van Zyxel
Verbonden aan de Zyxel zit een WAP54G acces point van Linksys, die is ingesteld op automatisch een IP verkrijgen.
Nu zit ik op een PC en die heeft DHCP aan staan. Ik kijg een IP uit de pool van de Zyxel modem en kan met TELNET ook naar de modem toe.
Vervolgens ging ik online en belandde op de MAC-adres pagina van Demon. Het daar aangegeven MAC adres was dat van mjin Zyxel modem. Dat is dus correct.
Nu een half uur later moet ik dan dus op internet kunnen maar nu krijg ik geen MAC-adres pagina EN geen andere pagina's.

EDIT:
Bij het sluiten van dit scherm deed hij het opeens 8)7
vage shizzle maar ik ben allang blij :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 17:59 ]

Pagina: 1