Dag,
Ik ben bezig met het opzetten van een online competentietest.
Overigens.. Ik ben hier voor de derde keer aan begonnen en ik hoop nu wel eens een goede database indeling te maken met bijhorende ASP code!!
Dit is de case:
Voor aanvang van de test wordt er naar de functie van de gebruiker gevraagd.
Meneer is bijvoorbeeld verkoper en krijgt de vragen van de trainingen die betrekking hebben op zijn beroep. Dit kunnen meerdere trainingen zijn, dus hier ligt de truuk.
Hoe houd ik bij welke gebruiker bij welke individueele training welke score gehaald heeft?
Hoe zorg ik ervoor dat ik dynamisch de vragen die bij die training horen uit de database haal.
Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik straks alles per beroep opsom per tabel (dus alle trainingen + vragen die bij dat beroep horen.)
Ik zat zelf te denken aan 4 tabellen.
TBLAntwoorden (tabel voor de gegeven antwoorden)
- id
- userid
- welketraining
- gegevenantwoord
TBLBeroep (tabel voor de beschikbare beroepen)
- id
- beroep
TBLTraining (tabel voor de beschikbare trainingen)
- id
- training
TBLVragen (tabel waaruit de vragen gehaald worden)
- id
- vraagtekst
- welketraining
Er zijn max. 30 trainingen met max 10 vragen per trainingen voor 6 beroepen.
Is de database zo goed ingedeeld?
Punt is dit: Het moet flexibel zijn. Via een beheermodule moet een training aangemaakt kunnen worden. In dezelfde moet iemand aangeven welke trainingen er bij een beroep horen.
De vragen worden beantwoord met 5 radiobuttons. (score 10, 20, 30, 40, 50).
Aan het einde wordt er een gemiddelde score berekend en boven een bepaalde waarde wordt er een training geadviseerd.
Dus.... access wizards
Ik ben bezig met het opzetten van een online competentietest.
Overigens.. Ik ben hier voor de derde keer aan begonnen en ik hoop nu wel eens een goede database indeling te maken met bijhorende ASP code!!
Dit is de case:
Voor aanvang van de test wordt er naar de functie van de gebruiker gevraagd.
Meneer is bijvoorbeeld verkoper en krijgt de vragen van de trainingen die betrekking hebben op zijn beroep. Dit kunnen meerdere trainingen zijn, dus hier ligt de truuk.
Hoe houd ik bij welke gebruiker bij welke individueele training welke score gehaald heeft?
Hoe zorg ik ervoor dat ik dynamisch de vragen die bij die training horen uit de database haal.
Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik straks alles per beroep opsom per tabel (dus alle trainingen + vragen die bij dat beroep horen.)
Ik zat zelf te denken aan 4 tabellen.
TBLAntwoorden (tabel voor de gegeven antwoorden)
- id
- userid
- welketraining
- gegevenantwoord
TBLBeroep (tabel voor de beschikbare beroepen)
- id
- beroep
TBLTraining (tabel voor de beschikbare trainingen)
- id
- training
TBLVragen (tabel waaruit de vragen gehaald worden)
- id
- vraagtekst
- welketraining
Er zijn max. 30 trainingen met max 10 vragen per trainingen voor 6 beroepen.
Is de database zo goed ingedeeld?
Punt is dit: Het moet flexibel zijn. Via een beheermodule moet een training aangemaakt kunnen worden. In dezelfde moet iemand aangeven welke trainingen er bij een beroep horen.
De vragen worden beantwoord met 5 radiobuttons. (score 10, 20, 30, 40, 50).
Aan het einde wordt er een gemiddelde score berekend en boven een bepaalde waarde wordt er een training geadviseerd.
Dus.... access wizards