[XP] Explorer: single click op mappen uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 22:02

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Heb net XP gekregen. Ik irriteer me er mateloos aan dat als je in de explorer op een folder klikt (in de boomstructuur) deze dan direkt uitklapt (alsof je dubbelklik in W2K of NT doet dus), en dan tegelijkertijd de uitgeklapte boom van de vorige folder waar je in was dichtklapt.

Hoe kun je dat uitzetten?
Ja, in Folder Options heb ik 'Click item as follows' op 'Double-click to open...' staan. Ik heb al geprobeerd met even single-click te aktiveren en daarna weer double-click, maar geen succes.

Signatures zijn voor boomers.

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:16
Ga in de menubalk van verkenner (explorer) naar "Extra", vervolgens "Mapopties..." en zie daar: "Op items klikken".

edit: hmz dat heb je zo te zien al geprobeerd....

[ Voor 30% gewijzigd door mitalp op 23-01-2004 15:29 ]

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
* Maasluip schopt een beetje doelloos tegen een topic... niemand?

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18

beany

Meeheheheheh

dit is een oud topic ja... maar ik zocht hier naar, en baalde beetje dat het antwoord hier niet stond. Of ik zoek op de verkeerde woordjes of ik kijk er constant over heen...

Uiteindelijk ergens anders gevonden... voor anderen EN voormezelf die in de toekomst zoeken en dit topic tegen komen dan hier het antwoord:

open regedit
ga naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Item FriendlyTree op '0' (getal nul) zetten. Windows Explorer sluiten, openen en tadaaaa de folders openen niet meer automagisch!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dank je voor het antwoord beany :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
En ook van mij alsnog bedankt. Ik heb het in de tussentijd ook niet kunnen vinden maar had me al verzoend met de situatie. Nu staat het uit. Heerlijk!
Bewijs van de stelling: al is een topic nog zo oud, het antwoord laat niemand koud.

Pagina: 1