Toon posts:

Linksys router met Alcatel Speedtouch modem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de linksys gekocht om mijn draytek 2200E te vervangen in mijn netwerk thuis. Ik heb de linksys ingesteld met behulp van de volgende site:
http://www.webblernet.nl/
en dan naar routers, linksys dit is wellleswaar niet de wireless versie maar ik neem aan dat de instellingen voor het bekabelde gedeelte identiek zijn.

firmware in het modem en in de router zijn:
Alcatel speedtouch KHDSAA3.281(niet getweaked!)
Linksys BEFW11S4 1.45.3 11 july 2003

volgende probleem doet zich voor:
Na enkele minuten verlies ik connectie met internet

De PPTP connectie blijft dan in de router op connected staan. Maar naar enige tijd d gaat deze op disconnected staan.

Met de draytek kan ik altijd het Alcatel modem gewoon pingen met de linksys niet.
(Zelfs niet tijdens de korte periode dat ik kan internetten)

Nu heb ik uiteraard een search gedaan en gezien dat er wel meer mensen hiermee last hebben gehad. Er wordt verwezen naar firmware versies en naar de linksys site.

Hebben er meer mensen deze combinatie van firmware(alcatel+linksys) draaien?

Verwijderd

Gaarne voortaan een normale titel te maken en niet één in caps.

Verwijderd

Topicstarter
Een update betreffende dit probleem:

Ik heb gebeld met de helpdesk support van Linksys en daar heeft men mij verteld dat de versie 4 van dit model soms deze problemen heeft en dat linksys in Amerika hiermee bezig is. Ze adviseerden mij een upgrade van de firmaware te doen naar versie 1.50

Dit resulteerde in dat ik iets langer kon internetten. De PPTP connectie bleef aldus interface van de router staan.

Ik kreeg via de mail een verzoek om te proberen de DHCP uit te zetten. Ga dit zo eens uitproberen.

P.S. mijn excuses voor de hoofdletters! Ik ben maar een mens en maak ook fouten! Ik zal het nooit weer doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het uitzetten van DHCP had helaas geen effect op het probleem. Het lijkt erop dat de linksys en het alcatel modem niet zo goed met elkaar over weg kunnen.

Nadat ik de draytek weer terug had gezet moest ik het modem hardwarematig resetten.

Verwijderd

Topicstarter
in ander forum gevonden dat een oplossing kan zijn om het modem te tweaken anders blijft het wachten op nieuwe firmware:

hierbij de link:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=8611