[XP] Kan niet booten vanaf CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hey

Ik ben hiero bezig om XP te installeren op een nieuwe computer, maar ik kan niet vanaf de Windows-XP CD booten. Windows 98 lukt wel, maar als ik dan wil upgraden naar XP, geeft hij een foutmelding en stopt het hele systeem (met een BSOD).. Vanuit DOS zegt hij dat 'Cannot be run in DOS-Mode', dusseh.. wie helpt mij?

Thnx

Asus K8V Deluxe
AMD64 3200+
Maxtor S-ATA 160GB

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:45

Acheron

updatepack.nl

Boot de Windows 98 CD, kies in het menu voor CD-ROM ondersteuning, daarna worden de drivers geladen. Haal nu de Windows98 CD eruit en vervang die door de WindowsXP CD, type d:\i386\winnt.exe waar d de letter van je cd-rom is. Nu wordt de installatie van Windows XP gestart

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer je XP Pro of XP Home ? Misschien hier last van ?

Je kan Winnt32 niet draaien vanuit Windows 98. SE kan dit geloof ik wel, en deze is ook te upgraden naar XP :)

Maar welke BSOD krijg je precies ? Al eens in Windows XP en 2000 BSOD guide gekeken ? Staat 'ie er toevallig bij ? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:12

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

misschien drivers voor je S-ata nodig ?

Kijk eens via de xp cd vanuit W98 of je systeem "compatible" is voor XP

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik heb inmiddels een andere CD geprobeerd, die doet het wel. Als Windows XP-Setup begint, en alle bestanden zijn gekopieerd... het systeem gaat opnieuw opstarten zegt ie: "Windows kan geen vasteschijfstations detecteren" oid :?

Wat nu?

Ik heb ook al geprobeerd Win98 te installeren en dan een nieuwe installatie of een upgrade naar Xp, maar dan krijg ik dezelfde foutmelding.

De HD is als volgt verdeeld:

C:\ --> BESTURING, PRI, 5GB
D:\ -->INSTALLATIE, LOGISCH STATION IN UITGEBREIDE DOS PARTITIE, 45GB
E:\ -->GAMES, LOGISCH STATION IN UITGEBREIDE DOS PARTITIE, 30GB
F:\ -->MULTIMEDIA, LOGISCH STATION IN UITGEBREIDE DOS PARTITIE, 80GB
Is hier iets verkeerds aan? Ik heb al geprobeerd met FDISK en PartitionMagic 5.0, NTFS en FAT32, maar telkens hetzelfde... of de XP-Setup komt eerder al met de opmerking dat hij geen vasteschijfstation kan vinden, en dan is de enige mogelijkheid op F3 te drukken, en Setup af te sluiten.. :(

Moet ik maybe S-ATA drivers inladen ofzo :?

Thnx

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
zet je SATA drivers op een floppy, staan op de CD-ROM bij je moederbord of anders op internet. druk bij de Win XP initialisatie op F6, en wacht! de setup zal eerst andere dingen gaan inladen en dan om je floppy vragen. Haal de floppy er pas bij de volgende reboot weer uit.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1