Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] - Mijn Ub0r l33t K0FF3RM0D met window en kleurenfans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kreeg na een tijdje hier rond te hebben gekeken ook de kriebels en wou zelf wat gaan doen met een casemod. Eerst was er het idee om een plexicase te gaan maken , maar ik ben nog niet ervaren want dit is mijn 1ste mod dus dat vond ik wat een te dure start. Toen heb ik gekozen voor iets wat een stukje eenvoudiger was, mijn koffermod. Ok ik op zoek naar een koffer en ik kom bij de gamma en ja hoor in de aanbieding zelfs:). Ok ik de koffer gehaald maja wat dan, dremel geleend schijfies gekocht enz enz. Dan alles aftekenen koffer kaalslopen zagen boren schroeven SCHELDEN :P. Heb er ongeveer 30 uurtjes aan gewerkt denk ik, maar het resultaat mag er ook zijn vind ik zelf(zeker als je bedenkt dat he mee erste iets met casemodden ooit is:)).

Ik heb gebruikt.

Dremel
-Slijpschijfjes (dikke en dunne)
Boormachine
Gatenboor 74mm
weerstanden
ledjes
3 80 * 80 fans (rood,groen,blauw)
en verder nog wat ander klein spul.

Er zit nu in

Asus A7N8X-X
AMD XP 2800+
Geforce 4 TI 4200
512MB DDR 400MHZ
2x maxtor 60 gig HD 5700 rpm
Aerogate 2 control panel
Q-tec 550 watt gold dual fan

Temps
CPU Diode = 33 C
CPU Socket = 31C
Case = 16 C (gemeten met MBM5)

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-oostveen.demon.nl/casemod/DSC00175.JPG
Een overzicht fototje
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-oostveen.demon.nl/casemod/DSC00176.JPG
Mijn meesterwerk :P De schakelaartjes om de lampen van de koelers aan en uit te zetten inclusief leds
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-oostveen.demon.nl/casemod/DSC00177.JPG
PCI Rack, Window, Aerogate (nog niet aan :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.fam-oostveen.demon.nl/casemod/DSC00178.JPG
CD-ROMS (ook in film te zien)

Filmpje (snelle host)
alle fotos

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 15:45 ]

Verwijderd

plaatjes zijn eng langzaam :z

voorderest ziet het er goed uit 8)

alleen waar is je cd rom ? pics ? :)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:59 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:19
Ik zit hier nu al 3 minuten op die pics te wachten (met 4mbit adsl).

Misschien een idee om ze te uploaden naar http://www.theforumisdown.com/ oid? :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hij zal vast heel mooi zijn, maar host ajb je pics ergens anders.. dit is werkelijk niet te doen!!

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 16:58
Effe infraview gebruiken om je pics te verkleinen aub. zijn erg langzaam, en zeker niet te doen voor iemand met een 56k modem 8)7

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
zal ff veranderen

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik heb even je plaatjes op een snellere host gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/rehost/plaatje1.jpg
Een overzicht fototje

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/rehost/plaatje2.jpg
Mijn meesterwerk :P De schakelaartjes om de lampen van de koelers aan en uit te zetten inclusief leds

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mandark8/got/rehost/plaatje3.jpg
PCI Rack, Window, Aerogate (nog niet aan :P)

Voor de rest: Leuke mod, die Aerogate is orgineel :) maar de rest eigenlijk standard. Maar wel leuk uitgevoerd!

Heb je ook nog een foto van de binnenkant? En wat zijn de temps?

:)

[ Voor 6% gewijzigd door MaNDaRK op 23-01-2004 15:07 ]

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
IMHO, dit idee zou heel leuk zijn op 19" voor tijdelijke backup-servers of servers die maar in keer in de zoveel tijd gebruikt worden voor installatie :P

Verwijderd

Topicstarter
ben alles nu ff op me eigen host aant zetten die wel snel is:)

Gedaan alles nu klaar voor gebruik ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 15:36 ]

• World Citizen
  • Laatst online: 19:46

World Citizen

FreeReef.nl

Het is een koffermod dus echt speciaal is het niet maar er zitten wel leuke dingen aan.

die coolermaster ding is leuk bedacht.
Jammer dat je de afwerking zo hebt "afgerafeld" (rondom coolermaster ding, ledjes met schoeivlekken eromheen)

en ehhhhh KABEL KABEL KABEL. volgens mij kun je de helft van de fan's niet zien door de kabels.

maar let op hij is wel heel leuk.
Gefeliciteerd op naar je eerste kofermodlan

FreeReef.nl

Verwijderd

ik snap die airflow niet helemaal, of is er ook niet overna gedacht? en die voeding? ligt die er los in?

Verwijderd

Topicstarter
airflow is niet heel goed over nagedacht, dat wou ik eerst eens bekijken, maar gezien mijn temps en gezien er niks is geoverclocked kan het nu wel zo blijven denkk. En als je goed kijkt zie je dat de voeding met de schroeven boven de fanguard vast zit >:)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
Ziet er goed uit!

Mag ik nog even een close-up van het PCI rek?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die drie verschillende fans naast elkaar vind ik wel tof!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik vind em er erg goed uitzien, maar misschien nog ff 3 fangrills erop ?

Verwijderd

Topicstarter
alstublieft, ik weet dat het nog wat vies is en dat er nog wat dingen afgewerkt moeten worden maar dat komt nog hijs pas net werkend

Afbeeldingslocatie: http://www.fam-oostveen.demon.nl/casemod/DSC00184.JPG
dit is nog het minst mooie gedeelte, gaat ook nog veel aan gebeuren....
Fanguards zijn 1,2 week geleden al besteld maar xxlcases is niet egt snel ermee.... 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 16:31 ]

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

De buitenkant is wel mooi... Ook dat raampie erin....

Maar idd, de binnenkant :|

Heb je tenminste nog wat te doen ;) Makkelijk meenemen idd. (heb ik ook ;))

Heb je ook nog een plaatje vd binnenkant hoe je nou alles erin hebt? Ik zag maar een halve foto ervan...

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11 19:56
werkt hij ook als stoplicht ??? :?

leuk en nette mod ;)

[ Voor 1% gewijzigd door technocow op 23-01-2004 16:33 . Reden: stoplich schrijv je met een t ]

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Sorry ,maar ik vind um niet mooi! Hij is niet goed afgewerkt.

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op het eerste gezicht ziet er er leuk uit. De pics die hier staan die zien er leuk uit, maarja ik vind de binnenkant (kabels enzo) er wat minder uitzien. Hopelijk werk je dat nog even goed af :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

mooie mod zeg, zeker voor je eerste keer _o_
Hier en daar nog een beetje meer afwerken en hij is helemaal toppie :)

owja, die pagina laad verschrikkelijk traag, kan je anders eens thumbnails maken van je foto's, das waarschijnlijk wat vriendelijker voor de modemers onder ons (zelfs hier met kabel ging het traag)

[ Voor 48% gewijzigd door Ibex op 23-01-2004 17:28 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
mark10123 schreef op 23 januari 2004 @ 17:10:
Sorry ,maar ik vind um niet mooi! Hij is niet goed afgewerkt.
staat ook nog ergens maarja zeg het dan nog maar es, ik ga em nog meer afwerken, hij draait pas net....

Verwijderd

Hehe mooie hoor! :*) :9~
Wel 1 groot voordel. als je op vakantie gaat zit je koffer al ingepakt :+

Verwijderd

Hmmz, ziet er leuk uit.

Ik snap het nut van de 3 fans niet helemaal, ze worden compleet geblocked door voeding e.d.
Ruim verder idd die kabeltjes eens op ;) :P

Verwijderd

Kwil niet weten waarom er tape naast je mod ligt |:( hoop dat het niet gebruikt is, tube lijm is ook niet alles maar kan ik nog wel een keer inkomen.

//edit daarmee bedoel ik niet dat ik in de tube pas tklinkt was raar :?

en koelers ?? staan ze op blaas blaas blaas ? of blaas zuig denk dat je airflow zo niet goed loopt

sorry heb een kut dag gehad ben dan erg kritisch en dat metaal dingetje op je raampje is ie recht op dde foto ziet ie er scheef uit :S

maar opzich net dingetje verder maar mijn kassie is mooier :p alleen jammer van al dat lak schade :S en kga het ook niet meer voor de 5 de oversputen hij krijgt de tering maar :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 19:01 ]

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 16:27:
alstublieft, ik weet dat het nog wat vies is en dat er nog wat dingen afgewerkt moeten worden maar dat komt nog hijs pas net werkend

[afbeelding]
Fanguards zijn 1,2 week geleden al besteld maar xxlcases is niet egt snel ermee.... 8)7
Ik hoop voor je dat ze nog leveren
Kijk maar eens op www.xxlcases.nl
Ze zijn gestopt met verkoop

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20

[afbeelding]
Niet om te spammen, maar bestel 't dan bij Powerparts, dan heb je 't veel sneller in huis. Ik heb mijn spullen zondag besteld en vandaag in huis! (Met rembours had eerder gekund maar rembours is me net iets te duur :S)

[ Voor 11% gewijzigd door DanielB op 23-01-2004 22:43 . Reden: Wat betere uitleg ]

Verwijderd

[afbeelding]
Dat XXLCases niet echt snel is kan ik wel verstaan hun webshop is toch afgesloten http://www.xxlcases.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 18:50:
Hmmz, ziet er leuk uit.

Ik snap het nut van de 3 fans niet helemaal, ze worden compleet geblocked door voeding e.d.
Ruim verder idd die kabeltjes eens op ;) :P
volgens mij zie ik iets van tape over de cd-rom zitten....

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2024
Temps
CPU Diode = 33 C
CPU Socket = 31C
Case = 16 C (gemeten met MBM5)
Dus je casetemp is lager dan je omgevingstemp ? Of ben je in de koelkast aan het werk ;)

Anyway, als je nog je standaard BIOS hebt, zou ik die temps maar es uitlezen ( kan prima met SiSoft oid, dan kun je ook 100% load temps zien, zonder je systeem te moeten rebooten, waardoor ie stiekum toch weer afkoelt ) en je temp van MBM aanpassen. Want niet om de zeiken, maar een case temp die onder kamertemp ligt, lijk me sterk. Zeer waarschijnlijk kun je dus je CPU temp met hetzelfde aantal graden verschil omhoog gooien. Zal in dit geval toch al snel een graadje of 8-10 zijn ?

Ik heb tenminste MBM zo ingesteld, anders kun je wel es hele lage of juist hoge temps krijgen, die niet kloppen. Heb je strax een instabiel systeem met 45 graden CPU, terwijl ie in werkelijkheid mischien wel 55 graden of hoger is ...................... ff checken dus.

Kwa mod ziet het er best netjes uit, alleen is je case niet echt portable meer met al die gadgets erop en eraan. Vrij veel kans dat je iets flink beschadigd nu, met al die fans, Aerogate en die extra schakelaartjes. Niet ech iets om naar een LAN-party mee te slepen.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Ghannes
  • Laatst online: 13:19
Ik vind het meer wat voor het "kleine mod topic", je kent het vast wel.
Ik vind hem persoonlijk niet zo mooi, maar ik begrijp dat je er veel werk aan hebt gehad dus ga je niet afzeiken.

Verwijderd

omdat ik je een beetje heb bekritiseerd deze bericht :

Wat maakt het ook uit wat wij ervan vinden als jij het maar vet vind . ik vind mijn kast persoonlijk super (maar is ondertussen al 2,5 jaar hetzelfde) maar ik weet ook wel waar ik mezelf op zou afzeiken mijn voeding zit niet echt mooi vast :) geen lijm of plakband :p maar zit niet zo als het hoort.

veel plezier ermee en nog even puntjes op de i zetten

Verwijderd

Mooie mod, helemaal voor de 1e keer.
Alleen snap ik niks van de airflow, alle fans worden gebloked, misschien kan je dat de volgende keer beter vooruit bedenken.
Tip, ruim, zoals meer mensen al zeiden, de kabels op.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:23
Die fans zitten er volgens mij alleen maar voor de sier, en wat dat betreft vind ik ze daar wel leuk zitten :D Who needs airflow anyway? (* Wormaap kijkt naar z'n eigen premod-zooi-case met 6 casefans...)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Misschien had je hem beter kunnen afwerken maar hij ziet er wel goed. uit alleen die bramen bij die ledjes zijn wel erg groot ! DOE ER DUS WAT AAN :D
En de Cable mesh nartuurlijk _/-\o_

VERDER VETTE MOD :*)
Pagina: 1