[P2p] welk programma het beste voor welk doel

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 09:32
In tijden van snel internet. Gebruik ook ik zoals waarschijnlijk de meeste tweakers dat doen, regelmatig P2P programma’s
Ik vroeg me eigenlijk af of dat deze programma’s ook onder te verdelen zijn in verschillende groepen.
Wat ik eigenlijk bedoel:
Stel ik ben op zoek naar een mp3tje, dat je dan kunt zeggen: ‘dan kun je het beste dit en dat programma gebruiken’. Of zelfs nog specifieker: ik ben op zoek naar een bepaald soort genre. Deze zijn het beste te vinden met dit programma…
Hetzelfde geld eigenlijk voor: Software/games…..Films etc……
Dus ik zoek eigenlijk een overzichtje van P2P programma’s welke op dit moment het beste zijn voor hetgeen wat je zoekt…..

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12 21:43

Sosabowski

nerd

Emule voor complete cd's films e.d.
KaZAA om snel ff een mp3tje te vinden.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12 20:36

Zoefff

❤ 

Als je de search even gebruikt, dan zijn er best een hoop topics hierover te vinden, ik meen me te herinneren dat ik er recent nog in gereageerd heb, maar ik kan m zelf even niet terug vinden :P

Niet dat ik te beroerd ben om even een reply te geven op je vraag hoor :)

Het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar de p2p programma's die ik gebruik om te downloaden zijn de volgenden.

Allereerst gebruik ik eMule erg veel. Persoonlijk is dit ook mijn favoriet. Er is vreselijk veel te vinden op het netwerk, van films tot progsels tot muziek. Muziek voornamelijk in de vorm van complete albums, want het enige waar het eMule netwerk wat minder geschikt voor is, is kleine bestanden zoals losse mp3tjes. Wat de films en programmas betreft is het aanbod erg groot en erg breed. Het leuke is dat er niet alleen nieuwe dingen zijn te vinden, maar juist ook hele oude dingen, en relatief onbekende films ed.

Het enige nadeel van eMule misschien is dat je er wel wat tijd in moet steken. Vanwege het creditsysteem moet je redelijk veel uploaden om ook een lekkere download te hebben, en vooral mensen die er mee beginnen klagen vaak dat het ze niet snel genoeg gaat, maar ik kan je absoluut aanraden om eMule zeker eens uit te proberen.

Nog een laatste voordeel van eMule is trouwens het feit dat er weinig fakes in omloop zijn. Tuurlijk, ze zijn er wel, maar vaak zijn ze snel te herkennen. Bovendien, als je gebruik maakt van de releasesites met links, heb je er helemaal geen last van.

Dan gebruik ik nog KaZaA, maar eigenlijk alleen voor losse mp3tjes. Mijns inziens is het ook alleen daar goed voor, en verder niet voor programma's (vol met virussen) of films (crappy kwaliteit of fake).

Naast eMule en KaZaA gebruik ik natuurlijk ook nog wat andere dingen zoals Usenet, IRC Bots, FTP's en Bittorrent, maar dat is vaak voor de wat nieuwere releases.

Vooral Bittorrent is soms best leuk. Het werkt goed voor films en programma's die net uit zijn, en dan is het vaak ook vreselijk snel, maar je merkt na een paar weken al dat er veel minder mensen zijn die het sharen, en dat de downloadsnelheid dus aanzienlijk omlaag gaat. Ik download er met plezier bijvoorbeeld de nieuwe afleveringen van Friends, 24 en Alias, maar je moet niet proberen om er een Bond film van 10 jaar geleden te downloaden :P

Anyway, ik geloof dat het een wat langere post is dan ik had verwacht, hoop dat je er wat aan hebt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Zoefff op 23-01-2004 14:59 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04
Emule voor bijna alles, ik ben niet iemand die ff 1 nummer wilt, of zo'n popijopie top40 mummer..

Vooral de oudere muziek die ik goed vind is geweldig goed te vinden, complete discografies en 1 zipje en gelijk alles goed/hoge kwaliteit etc.

Daarnaast gebruik ik eigenlijk niks, omdat ik verder niks download. Zo nu en dan een filmpje die ik met emule ook binnen een uurtje of 6 wel binnen heb :) en uiteraard xvid/fddshow/ac3 hoge kwalitiets filmpjes gelijk, probeer dat maar eens met kazaa ofzo :r

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-12 09:32
Ik gebruik de laatste tijd zelf steeds vaker Warez P2p en ben er best wel enthousiast over eigenlijk