Momenteel heb ik hier een domain controller draaien met daarop ISA Server en Exchange server. Er komt een tweede server bij waarop ISA server gaat draaien. ISA server zal komen te vervallen op de domain controller. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat alle mail via de 2de server doorgestuurd wordt naar de Exchange server? (domain controller)
Wat wil je precies doen ? Je gaat ISA moven ?
Kijk eens in Windows Operated Systems - FAQ en Howto's & Guides. Hier staan diverse tips hierover.
Je server moet vanaf internet op poortje 25 bereikbaar zijn. Zie ook Hoe deel ik Internet ? en Het Grote Poortmappingsverhaal hierover. Met de search of Google kan je ook best wel een berg vinden
edit :
[google=configure isa server for exchange] levert aardig wat resultaten op. Welke Exchange en welke ISA draai je bijvoorbeeld.
Kijk eens in Windows Operated Systems - FAQ en Howto's & Guides. Hier staan diverse tips hierover.
Je server moet vanaf internet op poortje 25 bereikbaar zijn. Zie ook Hoe deel ik Internet ? en Het Grote Poortmappingsverhaal hierover. Met de search of Google kan je ook best wel een berg vinden
edit :
[google=configure isa server for exchange] levert aardig wat resultaten op. Welke Exchange en welke ISA draai je bijvoorbeeld.
[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 23-01-2004 14:54 ]
Ja, die komt op de nieuwe server en Exchange blijft draaien op de huidige server. De MX records verwijzen naar het internet adres. En dat betekend dus dat de mail op de verkeerde server binnenkomt. Ik denk inderdaad dat ik dan poort 25 moet doorlussen naar poort 25 van de domain controller.sanfranjake schreef op 23 januari 2004 @ 14:52:
Wat wil je precies doen ? Je gaat ISA moven ?
edit :
Of een SMTP connector die de mail forward naar de Exchange server. Exchange frontend is niet echt nuttig om op de ISA server te zetten denk ik.
Maar we hebben echt wel meer info nodig. exchange 2000 en Windows 2000 is weer wat anders als een andere versie.
En ga je ISA gebruiken om de boel binnen dicht te timmeren ? Lees eens de deployment guide van beide produkten door. Staat een berg info in
Wat voor configuraties al geprobeerd. Wt werkte er niet ?
Maar we hebben echt wel meer info nodig. exchange 2000 en Windows 2000 is weer wat anders als een andere versie.
En ga je ISA gebruiken om de boel binnen dicht te timmeren ? Lees eens de deployment guide van beide produkten door. Staat een berg info in
ISA gebruiken we eigenlijk alleen als proxy server. Er zit namelijk al een firewall tussen van Symantec die het meeste kwadaardige verkeer buiten houd.sanfranjake schreef op 23 januari 2004 @ 15:00:
Of een SMTP connector die de mail forward naar de Exchange server. Exchange frontend is niet echt nuttig om op de ISA server te zetten denk ik.
En ga je ISA gebruiken om de boel binnen dicht te timmeren ? Lees eens de deployment guide van beide produkten door. Staat een berg info inWat voor configuraties al geprobeerd. Wt werkte er niet ?
Op de firewall is de SMTP Virtual server doorgelinkt naar het externe adres van de server. Dan zou ik inderdaad een SMTP connector de boel moeten laten forwarden dat lijkt mij dan het meest logische en makkelijke.
Verwijderd
ja
schop alle firewalls e.d eruit.
en installeer alleen op de gateway de volledige isa server, stel alles goed in.
volg de wizard om veilig te kunnen mailen met exchange en klaar ben je.
waarom moeilijk als het makkelijker kan.
of is dit iets te simpel gedacht.
schop alle firewalls e.d eruit.
en installeer alleen op de gateway de volledige isa server, stel alles goed in.
volg de wizard om veilig te kunnen mailen met exchange en klaar ben je.
waarom moeilijk als het makkelijker kan.
of is dit iets te simpel gedacht.
Pagina: 1