Toon posts:

Statische shock AMD Athlon 64

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb mijn moederbord uit mijn kast gehaald, maar bij het eruit halen raakte mijn moederbord net mijn kast waardoor er een statische schok door mijn moederbord ging mn computer ging ook gewoon 'aan'. Nu heb ik alles terug geplaats en als ik mijn systeem aan zet dan gebeurd er het volgende: Alles gaat draaien vens, hd alles maar er gebeurd niks beeld blijft zwart, de powerled gaat aan en uit om de 4 seconden en het D-Bracket geeft 4 rode lichtjes (wat betekent dat het systeem volle stroom heeft). Kan het zijn dat mn bios door de schok helemaal leeg is waardoor hij niet meer opstart en zo ja hoe kan ik dat herladen (via de pins op het moederbord heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet) of zal mijn moederbord kapot zijn?

Ik gebruik:
AMD Athlon 64 2000+
MSI K8T Neo-FIS2R
Samsung DDR PC3200 512 MB
Maxtor Diamond Plus 120 GB LiquidBearing
Club3D Radeon 9800 PRO
Case AOpen H600A with powersupply (350 watt)

Alvast bedankt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

4 rode ledjes bij een msi bord betekend meestal de de cpu niet geplaatst is, of dat de cpu kapot is.

Ik hoop het niet, maar het ziet er niet goed voor je uit.

Verwijderd

Topicstarter
in deze url word uitgelegd wat de ledjes betekend. http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=34535&sid=
Maar nu ik er naar kijk zou het idd zo kunnen zijn of de psu is niet goed meer

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ff je bios resetten wil wel vaak helpen (zeker bij MSI bordjes)

Statische elektriciteit is overigens funest voor elektronica en pc's in het algemeen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoeld op je moederbord die pins met een jumper veranderen en dan weer terug zetten, dat heb ik al geprobeerd maar dat werkt niet. Kan je het nog op een andere manier resetten dan??

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:56
Door je batterij eruit te halen .. en de stoom eruit te trekken natuurlijk (Wel samen he, de stroom eruit trekken zal m niet resetten)....

Verwijderd

AMD Athlon 64 2000+?

Typo I presume?

Verwijderd

Je moederbord verwijderen met stroom erop,..... oke niet echt toppie om te doen en volgens mij betekent 4 rode lampjes bij msi niet echt wat goeds althans niet bij mijn oude MSIbord. Dus waarschijnlijk CPU getoast

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Indien mogelijk de cpu en geheugen van het moederbord afhalen, en alles weer netjes terugplaaten. Ook de jumper weer even resetten en het geheel even buiten de kast testen, zonder pci kaarten er op. Lukt het dan nog niet, dan zou ik er mee terug gaan.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:01
garantiegevalletje al betwijfel ik dat statische electrocutie onder garantie valt..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles er al eens uitgehaald en erop nieuw terug in gedaan en het zag er allemaal nog goed uit. Mijn laatste hoop is denk ik een andere PSU. Verder heb ik alles al gedaan van het resetten. Of heeft iemand misschien nog andere ideeen.

O en die AMD Athlon 2000+ moet zijn een 3200+ 8)7

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
En wat hebben we hier weer van geleerd 8)7

Geen mobo's uit je kast halen als er nog spanning op je voeding staat. Of de ATX connector er nog in zit.

Je CPU zal het wle overleeft hebben! Maar ik denk dat je bordje dood is. BIOS of iets in het opstartcircuit. (Mag het hier niet zeggen, maaruh lekker RMA'en (Meeste Tweakers zeggen dat ze niet zo zijn van het RMA'en als ze zelf iets gemold hebben maar ze doen het allemaal ;) ))

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger666 op 23-01-2004 15:51 ]

Verwijderd

En terecht natuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje.
als je nou genoeg geld zou hebben dan zou ik ook gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe kopen maja niet iedereen heeft tegenwoordig nog genoeg geld om ff nog maar een mobotje te gaan halen bij de computer boer.
Kijk ff op de site van MSI wat die ledjes betekenen daar kun je heel erg veel aan afleiden, maar k vrees het ergste voor je.

Verwijderd

Wat ik zelf nog wel eens meemaak...

Zelfde idee dus alles zwart fans draaien etc...

Alles van het moederbord af (Videoplank, HD's etc...) Processor eraf, opnieuw erinzetten, dan de plank alleen opstarten (Met alleen proccessor erop)
Als je 4 (uit het hoofd 1x lang 3x kort) piepjes hoort, machine uit, alles opnieuw erinzetten.

Lijkt misschien BULLSHIT, werkt bijna altijd

Verwijderd

maar als het kapot is blijft het toch echt kapot en blaas je het echt geen nieuw leven in als je het mij vraagt.
Gewoon alles uit elkaar, zo kaal mogenlijk testen buiten de pc kast.
Zo kaal mogenlijk: Mobo, Cpu, mem en vidkaartje(minimaal 2 verschillende)
Werkt dat niet dan moet je toch echt hardware testen in een ander systeem, te beginnen met het geheugen en dan het mobo, als laatste pas je CPU.

Verwijderd

mobo fried m'n beste, heb hier een mooie KX7-333 liggen die hetzelfde lot heeft ondergaan, gewoon RMA'en, is in 99% van de gevallen toch niet op te sporen ;)

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-04 08:48
Het is ook verstandig om met een anti-statisch polsbandje te werken als je met zulke elktronica in de weer gaat

Verwijderd

of gewoon de power van de pc af halen en dan ff op de aan/uit-knop te drukken om de elco's leeg te laten lopen.
En dan ook gewoon ff jezelf ontladen door aan de kast vast te pakken(en dan niet het plastic natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
De power was wel van de computer af, had hem ook even helemaal laten ontladen, daar lag het niet aan. Er zat gewoon statische energie in mn kast en toen die het moederbord raakte was het gebeurd...... Maar goed alles eraf en dan erweer op helpt niet ik vrees het ergste voor mn mobo. Dus ik denk dat ik maar ga RMA´en.

Verwijderd

NIet zo slim om het op sa-forum te zetten.. hopen dat je nu nog kan rma-en..

Verwijderd

4 rode ledjes betekenen cpu dood.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 17:34:
De power was wel van de computer af, had hem ook even helemaal laten ontladen, daar lag het niet aan. Er zat gewoon statische energie in mn kast en toen die het moederbord raakte was het gebeurd...... Maar goed alles eraf en dan erweer op helpt niet ik vrees het ergste voor mn mobo. Dus ik denk dat ik maar ga RMA´en.
Voor een statische ontlading is een goede aarde nodig. Klopt het als ik zeg dat de stroomkabel nog in de voeding zat en de atxkabel nog in het mobo? dan kan er best wel eens een flinke ontlading geweest zijn doordat de kast nou eenmaal direct met de aarde op jouw stroomkabel verbonden is.
Pagina: 1