Ik kan al ruim anderhalve week KDE-HEAD niet compileren. Dat is uiteraard erg lastig, zeker omdat ik momenteel brakke kdelibs heb, waardoor geen enkele kdeapp het doet.
.
Uiteraard heb ik een volledige "cvs up", "make -f Makefile.cvs", "./configure --bla" en "make clean" gedaan (meermalen), qt en arts compileren ook gewoon. Zodra ik echter aan kdelibs begin, kapt 'ie na enkele minuten na compileren met de melding:
Aangezien die probleem niet voorkomt op de mailinglists van kde, en google me ook niet veel wijzer maakt, vermoed ik dat dit het gevolg is van een configuratieprobleem.
Ik heb inmiddels alle oude kde-libs verwijderd, evenals de meeste includes. Vervolgens heb ik QT van de grond af aan opnieuw gebouwd (probleemloos), evenals arts (probleemlozer). Helaas zonder resultaat. Dezelfde error blijft.
Ik heb inmiddels al mijn opties uitgeput, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit proleem?
Uiteraard heb ik een volledige "cvs up", "make -f Makefile.cvs", "./configure --bla" en "make clean" gedaan (meermalen), qt en arts compileren ook gewoon. Zodra ik echter aan kdelibs begin, kapt 'ie na enkele minuten na compileren met de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| make[3]: Entering directory `/usr/src/kde/kdelibs/kdecore' /bin/sh ../libtool --silent --mode=link g++ -Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -Wall -W -Wpointer-arith -Wwrite-strings -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE -Wcast-align -Wconversion -Wchar-subscripts -O2 -Wformat-security -Wmissing-format-attribute -fno-exceptions -fno-check-new -fno-common -DQT_CLEAN_NAMESPACE -DQT_NO_ASCII_CAST -DQT_NO_STL -DQT_NO_COMPAT -DQT_NO_TRANSLATION -o kde-config -R /usr/lib -R /usr/lib/qt3 -R /usr/X11R6/lib kde-config.o ./libkdecore.la ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `non-virtual thunk [nv:-40] to KSycoca::interfaces()' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `vtable for KAppDCOPInterface' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `KSycoca::interfaces()' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `KSycoca::process( QCString const&, QMemArray<char> const&, QCString&, QMemArray<char>&)' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `KSycoca::functions()' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `non-virtual thunk [nv:-40] to KSycoca::functions()'./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `vtable for KDebugDCOPIface' ./.libs/libkdecore.so: undefined reference to `non-virtual thunk [nv:-40] to KSycoca::process(QCString const&, QMemArray<char> const&, QCString&, QMemArray<char>&)' collect2: ld returned 1 exit status |
Aangezien die probleem niet voorkomt op de mailinglists van kde, en google me ook niet veel wijzer maakt, vermoed ik dat dit het gevolg is van een configuratieprobleem.
Ik heb inmiddels alle oude kde-libs verwijderd, evenals de meeste includes. Vervolgens heb ik QT van de grond af aan opnieuw gebouwd (probleemloos), evenals arts (probleemlozer). Helaas zonder resultaat. Dezelfde error blijft.
Ik heb inmiddels al mijn opties uitgeput, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit proleem?
[ Voor 16% gewijzigd door kvdveer op 23-01-2004 14:01 . Reden: Layout ontf*cked ]
Localhost, sweet localhost