Toon posts:

Zijn er nog leuke Fighting Games?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een poos op zoek naar een leuk fighting games.
Dit omdat we Unreal, Halo, etc. over het netwerk behoorlijk moe zijn :O
Ik zoek games in de trend van Mortal Combat, waar je elkaar met de meest spectaculaire moves in de pan kan hakken >:) ;)

Weet iemand of er de laatste tijd van dit soort spellen uitgekomen zijn?

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:11
Op de PC? Nope, helemaal niks. Het enige wat je nog een vechtspel kan noemen van de laatste tijd is One Must Fall: Battlegrounds, maar dat is ook niet veel soeps...

Op de consoles zijn er aardig wat goede vechtspellen te vinden, maar dan is het misschien handig om te vermelden waar je allemaal over beschikt. Soul Calibur 2 is voor elke console uit en is erg goed, dus die zou je kunnen proberen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
Ja waarom komen die spellen zoals Mortal Kombat / Streetfighter ofzo niet uit op de PC, terwijl er wel een markt voor is? Die FPS spellen met guns zijn weer zo onpersoonlijk ;)

En inderdaad OMF is echt de enige game die ik ben tegengekomen maar dat is meer Robotwars!

[ Voor 21% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 23-01-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 12:26

notgib

ach, wat zal ik zeggen

pfff... das alweer een tijdje terug dat zoiets uitkwam...

De beste mortal kombat/streetfighter achtigen kun je prima spelen met MAME, de arcade emulator. Authentieker kan bijna niet (behalve met een buidel centen achter de echte kast duiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Calvin&Hobbes schreef op 23 januari 2004 @ 14:03:
Ja waarom komen die spellen zoals Mortal Kombat / Streetfighter ofzo niet uit op de PC, terwijl er wel een markt voor is? Die FPS spellen met guns zijn weer zo onpersoonlijk ;)

En inderdaad OMF is echt de enige game die ik ben tegengekomen maar dat is meer Robotwars!
Als je vechtspellen wil spelen dan moet je je een console aanschaffen, dat is al jaren zo. Pc-games zijn over het algemeen ingewikelder en "volwassener" dan die hersenloze knoppenrammers op consoles.
Ik ben ervan overtuigd dat als ze bvb. Soul Calibur 2 op pc zouden uitbrengen, dat het daar grandioos zou floppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor het al.., de spelontwikkelaars snappen het echt niet! : 8)7
Hier moet toch een ontzettende markt voor zijn?! Ik heb het inderdaad ook al geprobeerd met emulators enzo, maar aangezien ik toch stiekem ook een beetje geil op stoere graphics, was dat het ook nét niet.

Ik bezit geen console, puur omdat ik veel met vrienden netwerk, en zij dan ook allemaal een console moeten kopen, en dat schiet niet op dus. Waar heb ik anders die brute game-pc voor?

In ieder geval bedankt voor de reaktie's, en ik blijf gewoon zoeken.., er moet toch wel iéts zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:09

Royz

Kleurenblind!!

Op de PS2 heb je ook Pride! Die zou ik wel willen spelen, ware het niet dat ik een XBOX heb waar nooit zo een spel op uikomt :(. Binnenkort komt Fightnight van EA, maar dat is een boxspel en waarschjinlijk niet wat jij zoekt.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 20:15
Ranzy schreef op 23 januari 2004 @ 14:12:
[...]

" dan die hersenloze knoppenrammers op consoles"
Ja dat is natuurlijk helemaal waar ;) Maar ik meen dat zelfs een PC gamer ook wel eens lekker hersenloos willen rammen op de knoppen van zijn/haar toetsenbord! >:) je kunt natuurlijk niet de hele tijd Myst spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 23-01-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranzy schreef op 23 januari 2004 @ 14:12:
[...]

Als je vechtspellen wil spelen dan moet je je een console aanschaffen, dat is al jaren zo. Pc-games zijn over het algemeen ingewikelder en "volwassener" dan die hersenloze knoppenrammers op consoles.
Ik ben ervan overtuigd dat als ze bvb. Soul Calibur 2 op pc zouden uitbrengen, dat het daar grandioos zou floppen.
't Is maar wat je hersenloos noemt. Games als King of Fighters en Guilty Gear X2 zijn zeker geen simpele spelletjes voor kleuters. Ze vereisen enorm veel oefening om er een beetje goed mee te worden. Twee goede spelers het uit zien vechten is echt machtig mooi.
Vandaar dat er in Japan ook tournooien georganiseerd worden waar behoorlijk wat te verdienen valt met deze "hersenloze knoppenrammers".... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:02:
[...]

't Is maar wat je hersenloos noemt. Games als King of Fighters en Guilty Gear X2 zijn zeker geen simpele spelletjes voor kleuters. Ze vereisen enorm veel oefening om er een beetje goed mee te worden. Twee goede spelers het uit zien vechten is echt machtig mooi.
Vandaar dat er in Japan ook tournooien georganiseerd worden waar behoorlijk wat te verdienen valt met deze "hersenloze knoppenrammers".... :Y)
Dat was niet echt zo negatief bedoeld hoor, want ik vind het zelf ook wel eens fijn zo nu en dan eens een lekker robbertje vechten op de Playstation. En ik ga zeker niet ontkennen dat er geen techniek voor nodig is om echt goed te spelen. Maar een spel zoals Generals of zo ga je toch ook niet op Playstation spelen (zou echt ni te doen zijn), net zoals het niet te doen is om een vechtspel op PC te spelen vanwege het toetsenbord, waarmee je maar x aantal knoppen tegelijk kan gebruiken (bvb. bij een racespel gas geven, naar links en handrem tegelijk en dan nog achteruit willen kijken, gaat gewoon niet) en met een vechtspel wordt het dan wel heel moeilijk om combos uit te voeren denk ik, daarbij heb je nog het probleem dat je vingers in de knoop slaan.
Ok, je kan wel een gamepad aanschaffen, maar voor dat ene vechtspel dat om de 5 jaar uitkomt... Net zoals je voor de PS een muis en toetsenbord kan kopen, voor dat ene strategy game dat er uit is of zo (ik kan het mis hebben natuurlijk).
Wie heeft er trouwens allemaal een gamepad? (ik dus al niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranzy schreef op 23 januari 2004 @ 17:18:
[...]

Dat was niet echt zo negatief bedoeld hoor, want ik vind het zelf ook wel eens fijn zo nu en dan eens een lekker robbertje vechten op de Playstation. En ik ga zeker niet ontkennen dat er geen techniek voor nodig is om echt goed te spelen. Maar een spel zoals Generals of zo ga je toch ook niet op Playstation spelen (zou echt ni te doen zijn), net zoals het niet te doen is om een vechtspel op PC te spelen vanwege het toetsenbord, waarmee je maar x aantal knoppen tegelijk kan gebruiken (bvb. bij een racespel gas geven, naar links en handrem tegelijk en dan nog achteruit willen kijken, gaat gewoon niet) en met een vechtspel wordt het dan wel heel moeilijk om combos uit te voeren denk ik, daarbij heb je nog het probleem dat je vingers in de knoop slaan.
Ok, je kan wel een gamepad aanschaffen, maar voor dat ene vechtspel dat om de 5 jaar uitkomt... Net zoals je voor de PS een muis en toetsenbord kan kopen, voor dat ene strategy game dat er uit is of zo (ik kan het mis hebben natuurlijk).
Wie heeft er trouwens allemaal een gamepad? (ik dus al niet)
Jij hebt het helemaal mis. Voor de playstation 1 had ik jaren geleden de originele command & conquer gekocht en ik heb er veel van genoten. Natuurlijk werken een muis & toetsenbord beter dan een controller maar ik vond het toch heel goed speelbaar op de playstation. Dus ze zouden best generals naar de consoles kunnen porten met een paar besturingsaanpassingen.

Vechtspellen speel ik juist heel veel op de PC dankzij emulators en gewoon op toetsenbord. De beste spelers waartegen ik online speel gebruiken ook gewoon een toetsenbord waarmee ze de moeilijkste combos kunnen uitvoeren.

Dus ik vind dat ze serieus fighting games naar de PC moeten porten en dat strategie games ook naar de consoles moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 17:31:
[...]

Jij hebt het helemaal mis. Voor de playstation 1 had ik jaren geleden de originele command & conquer gekocht en ik heb er veel van genoten. Natuurlijk werken een muis & toetsenbord beter dan een controller maar ik vond het toch heel goed speelbaar op de playstation. Dus ze zouden best generals naar de consoles kunnen porten met een paar besturingsaanpassingen.

Vechtspellen speel ik juist heel veel op de PC dankzij emulators en gewoon op toetsenbord. De beste spelers waartegen ik online speel gebruiken ook gewoon een toetsenbord waarmee ze de moeilijkste combos kunnen uitvoeren.

Dus ik vind dat ze serieus fighting games naar de PC moeten porten en dat strategie games ook naar de consoles moeten.
Ok, dan ligt het gewoon aan mij, ik huiver gewoon bij de gedachte een vechtspel met een toetsenbord te moeten spelen. En ik huiver nog drie keer zo hard bij de gedachte Generals te moeten spelen met zo'n controller...
Pagina: 1