Toon posts:

A7N8X + SATA Seagate 7200.7-schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net een Seagate SATA schijf gekocht en aangesloten op SATA-poort 1 op mijn A7N8x-Deluxe (Bios 1007). Wordt niet herkend. Niet in de SATA-RAID-config-utility, maar ook zolang de schijf is aangesloten op het mobo, wil Windows niet starten (vanaf mijn oude IDE-schijven). De Seagate spint wel op, maar verder kan ik er ook niks aan ontdekken!

Iemand ervaring mee??

Verwijderd

Jahzeker... Je SATA schijf wordt ook niet in de BIOS herkend... Niet als Master, niet als Slave.. Hij wordt aangestuurd door de S-ATA controller.. Als je al een installatie van Windows XP op je andere schijven hebt, is de oplossing vrij simpel.. Op de CD van de drivers van je moederbord staan een aantal drivers (ergens een directory zoeken die SATA of RAID heet).. En die drivers moet je installeren, dan wordt je schijf dus wél herkend.. Vergeet dan niet dat je dan wel ff je schijf in het drive management panel moet mounten en formatten zodat je 'm ook kunt gebruiken.. Succès!!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, niet duidelijk geweest...

De schijf wordt niet herkend in de Serial-ATA Utility van Asus zelf.
De schijf wordt niet herkend in XP-setup als ik de SATA-driver van floppy met F6 toevoeg.
De schijf zorgt ervoor dat Windows (op mijn IDE) niet start zolang de SATA aan het board hangt.
En ja, mijn SATA-jumper op het board staat wel zo dat de controller herkend wordt; in mijn huidige XP-installatie staat 'ie gewoon in Device Manager.

Oftewel; KAN de A7N8X-Deluxe wel 1 SATA schijf aan of MOETEN er twee aan die controller hangen (ivm RAID??)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 14:21 ]

Verwijderd

Toevallig zelf net een A7N8X met één Samsung SP1614C SATA schijf aangeschaft en werkt perfect,ik heb wel XP opnieuw geinstalleerd en de SATA driver via F6 toegevoegd.

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik heb dit probleem vaker gezien.
Bij sommige mensen duurd het booten met 1 sata hd enorm lang.
2 hd's op sata in een raid config gaat dan wel weer heel erg snel.

IdieAloth

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost... Helaas...

Schijf was gewoon kapot... Nieuwe gehaald; Asus-SATA (utility) gedraaid en schijf werd meteen herkend...

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de SATA Controller.

Heb net mijn Hitachi Dekstar 7K250 sata geinstaleerd op de onboard
Sata aansluiting van mijn moederbord A7N8X Deluxe rev1.4 de verse
Winxp instalatie gaat probleemloos met de F6 optie laatste drivers van
Silicon Image op de flop en het werkt.

Alleen nu draait Winxp wel maar als ik kijk bij mijn Hardware/Device
manager staat er bij Other Devices "Sata Controller" of te wel de
drivers voor deze controller zijn niet geinstaleerd?
Zodra ik drivers hiervoor instaleer wil WinXp niet meer booten.
Ik heb de drivers van WinXp-cd, Asus-cd, Silicion image website
geprobeert, snap er niks meer van 8)7
Kan iemand mij misschien raad geven voor ik echt gek wordt.
Pagina: 1