3 PC's + 1 Beamer; Hoe het beste aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Ik heb al wat afgegoogled en GoT'ed alleen kon niet iets vinden waar ik wat aan had, de meeste prob. waren met kvm switch e.d.

Ok, er staan dus 3 PC's op het kantoor. Elk van deze 3 PC moeten makkelijk aangesloten kunnen worden op een beamer die hangt aan het plafond.

edit:
Ik moet dus met 1 druk op de knop het scherm van PC 1, 2 of 3 via de Beamer geprojecteerd zien.

Wat is hiervoor de makkelijkste oplossing? Een KVM-Switch? Alleen dan de vga gebruiken omdat elke pc al een muis + toetsenbord heeft.

Of zijn er ook alleen vga switches verkrijgbaar? Of nog andere oplossingen?

Snelle Schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.biatch.nl/engels/albums/userpics/schema.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door EVILSalami op 23-01-2004 14:26 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Misschien niet zo'n elegante oplossing, maar kun je niet een splittertje fabriceren voor de 3 pc's en dan een soort patchpaneeltje maken, met van de 3 pc's en een aansluiting die naar de beamer gaat en die je in een van de 3 VGA-outs kunt plakken.

Alleen zul je aan subD connectors moeten geraken... eventueel uit oude 3 VGA kaartjes slopen, dan heb je er 3 die op een plaatje kunnen gemonteerd worden.

[ Voor 18% gewijzigd door naftebakje op 23-01-2004 13:55 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Nou het moet eigelijk juist wel netjes helaas, omdat het is voor een Reclame Bureau. Het moet mogelijk worden dat vanaf elke willekurige PC een presentatie gegeven kan worden. Dus ik ben op zoek naar een proffesionele oplossing.

• naftebakje
Dan mag het wel wat kosten... dus zet je op het patchpaneeltje geen subD's, maar een 16(denk ik) pin's 3 standen schakelaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 20:38

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

is dit wat je bedoelt ?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Volgens mij wel ja als ik dat zo lees moet dat werken. Misschien zijn er mensen die me dat met zekerheid kunnen zeggen?

En dan nu de onvermeidelijke vraag: Waar is het te koop en hoeveel kost het?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Dus een videosplitter, die een signaal in 2 delen breekt voor iedere machine en deze dan weer als een KVM achtige videosplitter weer bij de beamer brengt...
Dat zouden bij 3 pc's dus 4 kastjes zijn...

Wat voor videokaarten zitten in die machiens? Ik kan me bedenken dat je een kopie van je scherm kan maken op je tweede scherm en dat je dan de (KVM of andere) videoselector weer op de beamer kan aansluiten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• naftebakje
Neen, hij wil kiezen van welk van de 3 pc's het scherm op de beamer getoond word. Dat toestel geeft het beeld van 1 pc op meerdere schermen weer.
@TS: bij conrad kan je aan schakelkastjes geraken voor VGA, 4 standen, aan een 20tal €'s. Das een goeie en nette oplossing denk ik, op conrad zul je ook wel de nodige kabels vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 23-01-2004 14:05 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:46

sphere

Debian abuser

EVILSalami schreef op 23 januari 2004 @ 14:03:
[...]

Volgens mij wel ja als ik dat zo lees moet dat werken. Misschien zijn er mensen die me dat met zekerheid kunnen zeggen?

En dan nu de onvermeidelijke vraag: Waar is het te koop en hoeveel kost het?
Er staat toch een telefoonnummer bij :z Even bellen dus.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
naftebakje schreef op 23 januari 2004 @ 14:04:
[...]

Neen, hij wil kiezen van welk van de 3 pc's het scherm op de beamer getoond word. Dat toestel geeft het beeld van 1 pc op meerdere schermen weer.
@TS: bij conrad kan je aan schakelkastjes geraken voor VGA, 4 standen, aan een 20tal €'s. Das een goeie en nette oplossing denk ik, op conrad zul je ook wel de nodige kabels vinden.
Dat is inderdaad wat ik wil, ik zal even kijken op conrad.nl alvast bedankt voor de reacties.

Als ik er niet uitkom post ik nog wel :+

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
Op conrad kan ik niet zo gauw iets vinden wat er op lijkt te gaan functioneren. Aleen maar analoge dingen, lijkt het wel. Ik heb liever iets wat digitaal werkt net als een KVM Switch.

Even voor de duidelijkheid nog, wat ik wil is dus 1 druk op de knop het scherm van PC 1, 2 of 3 via de Beamer geprojecteerd zien.
Kan iemand mij vertellen of dit product dan geschikt is http://www.newstar.nl/NS124.htm

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Is mijn bovenstaande post een oplossing? ;)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Topicstarter
VisionMaster schreef op 23 januari 2004 @ 18:55:
Is mijn bovenstaande post een oplossing? ;)
Ik begrijp je post niet helemaal eerlijkgezegd :+ beetje vaagjes

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

EVILSalami schreef op 23 januari 2004 @ 19:09:
[...]

Ik begrijp je post niet helemaal eerlijkgezegd :+ beetje vaagjes
:+

Idee 1:
Als je moderne VGA-kaarten heb met dual output, dan kan je je beeld clonen over de twee videouitgangen van je videokaart. Ergo. je kan dus de monitor en de KVM-switch naar de beamer aansluiten op de tweede uitgang van de videokaarten.

Idee 2:
Als je dit niet hebt, zal je het videosignaal moeten splitsen vanaf die pc's (3x) en dan deze kabels weer in een KVM switich gooien.

PS:
Daar waar ik noem, KVM Switch, kan het ook een (digitale) videoselector zijn voor 4 vga aansluitingen. Videoselectors missen een keyboard en muis aansluiting en kunnen goedkoper zijn dan een quad-KVM-switch.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Misschien hebben die videokaarten op de PC's ook video out ??
dus Composite video ?

Als er ook geluid bij de presentaties zit heb je helemaal een mooie oplossing door een normale HiFi versterker te gebruiken die zowel beeld als geluid kan schakelen (zoals elke home cinema versterker (of reciever)

Zit ook nog een afstandbediening bij ;)

evt. met meerdere afstandbedieningen :)

Met zo'n versterker kan je ook nog denken aan andere video ( + geluids) bronnen.

denk aan video , dvd etc

[ Voor 28% gewijzigd door Bud_s op 24-01-2004 02:56 ]

Verwijderd

mail me maar ff.... wij hebben een heleboel van dat soort switches op ons kantoor ik kan wel ff voor je uitzoeken wat dat moet kosten.

In onze showroom hebben we een switch die 32 data bronnen onderling kan switchen 8)

m_van_tongeren@hotmail
Pagina: 1