Toon posts:

tv-out wil alleen zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nu mijn pc eindelijk op mijn kamer staat heb ik me pc dus ook weer op me tv aangesloten. Het is een sony trinitron van al een aardig tijdje oud. Maar daarmee krijg ik alleen maar zwart wit beeld met mijn tv out (ja het is wel een kleure tv :+ ). Beneden staat een philips tv van een jaar oud en daarbij werkt alles wel gewoon perfect dus aan de kabel licht het niet. Mijn kaart is een r9600xt 256mb met de 4,1 drivers. Heb de ati handleiding+site al doorgespit.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Nou ik heb een beetje hetzelfde met collega's.

Ik heb 2 kabeltjes svideo out naar svideo en een svideo out naar tullip (geel stekker).

Bij mij werken ze beide. Maar bij die collega's kunnen zij niet kleuren zien met svideo naar svideo en met dat andere stekkertje wel.

Instellingen en doen is het niet gelukt.

Misschien toch proberen met ander kabeltje?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Je kan best eens deze site bekijken.. Dat kan heel wat van je vragen oplossen..

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Kijk eens of je niet in NTSC verzend/ontvangt, en pas je tv daar op aan...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

ik heb hier een sony triniton staan (van idd al heel wat jaartjes oud) en daar heb ik zelf een kabeltje aan geknutseld naar m'n pc toe (viper2/savage2000) En dat werkt nu perfect.

Maar ik had toen ik 't voor het eerst probeerde exact hetzelfde als jij, zwart-wit beeld, wat bleek? gewoon ff ander video kanaal proberen :+

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 13:42 ]

• M.I.G.
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

ScSi_009 schreef op 23 januari 2004 @ 13:37:
Je kan best eens deze site bekijken.. Dat kan heel wat van je vragen oplossen..
En dat zal ook het probleem geweest zijn van mijn collega's, maar hier even een quote van die site:
Beeld, maar zwart-wit

oorzaak 1 : je TV ondersteund geen S-video.
Schakel dan in beeldscherm eigenschappen de composiet methode in en gebruik een composiet-kabel.

oorzaak 2 : kijk de beeldschermeigenschappen op je pc na: het signaal moet "Pal B" zijn en geen NTSC. De instelling PAL/NTSC en S-video/Composiet moet je doen in de beeldschermeigenschappen. Dit gebeurt niet automatisch!

Verwijderd

Dit is 9/10 keer een probleem met Svideo, kijk of je TV Svideo ondersteund, zo ja, kies dan het Svideo kanaal. Sommige oudere TV's ondersteunen geen Svideo en dan houdt het op volgens mij, dan kan je het nog via de video proberen of iets dergelijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 13:47 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je had toch wel de faq gezien he: (boven dit forum)

De grote tv-out FAQ

Daar staat ook een stuk in over zwart wit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost. Heb ff een svideo naar tulp stukje ertussen gedaan en nu is het wel in kleur :)
Pagina: 1