Wie kan mij goed uitleggen wat het verschil tussen many valued logic en fuzzy logic nu precies is? Bij many valued logic beperkt je je bij de waarheidswaarden niet alleen tot true en false, maar zou je er ook een onbekend aan kunnen toevoegen. Of een beetje waar, of beetje niet waar. Verder kan je de logische operatoren wel weer uitbreiden dat ze deze ook aankunnen.
Maar in hoeverre verschil dit tov fuzzy logic? Hier werk je ook met allerlei gradaties van waarden en ik hier kan je ook de bovengenoemde toevoegingen doen aan de waarheidswaarden.
En als je geen toevoeging wilt doen aan de waarheids waarden, zou je bv ook kunnen werken met een onzekerheid:
schuldig(X):-moord(X) in 70% van de gevallen.
Hierbij heb je dus die extra waarden niet nodig.
Ik snap dus dat je met onzekerheid in principe hetzelfde voor elkaar kan krijgen als met de 1e 2. Maar ik zie het verschil niet echt tussen de 1e 2.
Maar in hoeverre verschil dit tov fuzzy logic? Hier werk je ook met allerlei gradaties van waarden en ik hier kan je ook de bovengenoemde toevoegingen doen aan de waarheidswaarden.
En als je geen toevoeging wilt doen aan de waarheids waarden, zou je bv ook kunnen werken met een onzekerheid:
schuldig(X):-moord(X) in 70% van de gevallen.
Hierbij heb je dus die extra waarden niet nodig.
Ik snap dus dat je met onzekerheid in principe hetzelfde voor elkaar kan krijgen als met de 1e 2. Maar ik zie het verschil niet echt tussen de 1e 2.