Toon posts:

Linksys wag54g

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys wag54g all in one aangeschaft, en mijn probleem is het verkrijgen van een IP adres.
Volgens mij heb ik alle instellingen in de router goed staan:

ISP is Planet

DHCP on
PPPoA
VPI=8
VCI=48
VC-Mux

Heb iemand ervaring met linksys routers all in one en kan mij helpen, volgens de verkoper doet planet moeilijk met het verstrekken van een IP adres om dat het een ander modem is. Met mijn speed touch home modem heb ik nooit geen problemen gehad.

ftp://ftp.linksys.com/int...installs/wag54g_uk_qi.pdf

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:30
==> IT :)

Heb je de eventuele gebruikersnaam etc ook ingevoerd?

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 13:45
Ik heb zelf ook een WAG54G en een XS4All account, Dit werkte binnen 5 minuten zonder problemen. Controleer even of alle settings goed kloppen.

• ChecKege
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:28
Heb dit weekend ook een linksys wag54g geinstalleerd. Ook planet abo. Binnen 5 minuten alles lopend. De instellinge die je noemt klinken goed (zal vanavond even checken bij mij) Bij mij zat er tussen de handleiding een papiertje met de instellingen voor de verschillende providers.

"The generation of random numbers is too important to be left to chance." - Robert Coveyou

Verwijderd

Ook hier met MyADSL/BBNed direct werkend.

Je zou de nieuwe firmware kunnen proberen 1.01.5, deze vind je op http://www.linksys.com/in...re.asp?intfwid=26&coid=28

Verwijderd

Heb ook een WAP54G aangeschaft, werkt perfect met adsl van kpn binnen 5 min.
En dat voor 130 euro!

Het enige wat ik in moest stellen was:
encapsulation=ppp0a
vpi=8
vci=48
multiplexing=vc
username=*******
password=********

Die nieuwe firmware heb ik er ook ingezet, werkt perfect.
Ik ben een usb-modem gewent, nou dit werkt echt een stuk SNELLER!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 19:23 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 17:47:
Ook hier met MyADSL/BBNed direct werkend.

Je zou de nieuwe firmware kunnen proberen 1.01.5, deze vind je op http://www.linksys.com/in...re.asp?intfwid=26&coid=28
Heb ik geupdate, werkt pefect.

Echter, met de 1.00.7 syncte hij op 864kbit up en met de 1.01.5 synct ie nu op 832kbit.

Heeft iemand misschien nog de 1.00.7 firmware voor mij?

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
chimo schreef op 07 februari 2004 @ 10:34:
[...]

Heb ik geupdate, werkt pefect.

Echter, met de 1.00.7 syncte hij op 864kbit up en met de 1.01.5 synct ie nu op 832kbit.

Heeft iemand misschien nog de 1.00.7 firmware voor mij?
[offoptic]
Jeetje, 3,7% minder snel... 8)7

• chim0
  • Laatst online: 14-05 13:05
dog4life schreef op 07 februari 2004 @ 10:40:
[...]

[offoptic]
Jeetje, 3,7% minder snel... 8)7
ik heb het ook al in het demon topic gezegd, al 3 modems getest met nieuwste firmware en syncen allemaal op 832, dat wil ik ermee zeggen.

en inderdaad, op 832 kom ik nooit boven de 78/80Kb/sec.

m'n oude e-tech synct op 896 en als ik van school download van m'n ftp thuis gaat dit met 92Kb/sec.

maar goed, ik heb de firmware al gevonden(ftp van linksys, duh) toch bedankt voor je nuttige reactie.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb deze wag54g net op een tiscali (babyxl) aansluiting geplugd maar daar duurde het dus wel een uurtje of twee voor er een ip adres werd uitgedeeld (deed het toen verder perfekt) aangezien dit nieuwe mac adres van de linksys bij Tiscali schijnbaar nogal wat tijd nodig heeft om door te komen.

Verwijderd

ik heb bij mijn vrouw der werk cistron genomen.
Daar kwam ik erachter (na tel. met cistron) dat je pas na 3 uur een nieuw ip krijgt als je een ander nic gebruikt (of mac adress) behalve als je eerst een dhcp renew geeft.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 22:19:
ik heb bij mijn vrouw der werk cistron genomen.
Daar kwam ik erachter (na tel. met cistron) dat je pas na 3 uur een nieuw ip krijgt als je een ander nic gebruikt (of mac adress) behalve als je eerst een dhcp renew geeft.
Na minimaal 1 uur (en maximaal 2 uur) door dhcp-lease van 2 uur. Of even release doen idd eerst. (of mac adres clonen kan ook) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 03-04-2004 23:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:20
Ik heb vandaag met de buurman dit apparaatje gekocht en aangesloten. Prima ding, alles werkt perfect, op 1 ding na. Ik krijg het ding niet werkend op 54 mbit. Ik kan als ik hem instel op de G standaard geen verbinding krijgen. Aan het PCMCIA kaartje ligt het niet want daarmee kan ik zonder problemen inloggen met 54 mbit op m'n eigen sitecom access point. Aan het bereik van de linksys kan het ook niet liggen want het probleem doet zich ook voor als ik met de laptop er vlak naast sta. Heeft iemand een beter plan dan terug gaan met het ding omdat ie kapot lijkt te zijn?

PVOutput: VO18

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Als je 'm instelt op mixed mode dan kan 'ie nog steeds op 54 mbit werken, probeer dat eens...

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 14:20
Heb ik gedaan, maar wat er dan gebeurt is dat ik wel verbinding krijg, maar wel op 11 mbit. Laptop geeft dan ook keurig de B standaard aan.

PVOutput: VO18

Pagina: 1