Toon posts:

Muziek van draaitafels naar Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik maak muziek met twee draaitafels van technics. Als ik het mengpaneel aansluit op mijn md-speler, gaat het prima, heb ik ook redelijke kwaliteit, maar

Nou wordt het allemaal wat professioneler en wil ik het dus op cd hebben, datgene wat ik draai. Voor mezelf en als demo. Nou heb ik alles aangesloten, zoals het zou moeten op de geluidkaart, maar de kwaliteit is bagger.

Ik denk dat het aan de geluidskaart ligt, omdat het gewoon zo'n goedkope kaart is die er standaard in zit, maar misschien ligt het wel ergens anders aan, maar dat weet ik dus niet.

Wie kan me helpen ??

Als ik dus een andere geluidskaart moet hebben, heeft iemand dan nog ideen welke geluidskaart ik het best kan aanschaffen? Ik gebruik een AMD 1700. met 256ddr.

Ik wil ook tzt nog een keyboard aanschaffen, dus het zou handig zijn dat deze dan ook op de geluidskaart kan worden aangesloten.

Dus, wie kan me helpen ???????

M.v.g.,

Mark

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
als je van je mengpaneel naar de line in gaat van je pc, zou je redelijke kwaliteit moeten hebben. dus niet in de mic-in aansluiting, en instellen dat je wilt opnemen vanaf line-in.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Als je een ander geluidskaart neemt, neem dan een extern usb/firewire ding dan heb je veel minder last van ruis door de comp.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zorg wel dat je het opnameniveau niet te hoog zet, anders veroorzaakt het een gigantische kraak en ruis.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Als je goed wil kunnen opnemen van een analoge bron met de PC moet je er als eerste voor zorgen dat alle apparatuur die je aan elkaar gaat hangen, netjes geaard is..

Vervolgens heb je een geluidskaart nodig met een zeer hoge SNR (Signal-to-noise ratio), en _alleen_ van de bron opnemen die je in gebruik hebt, om zo min mogelijk ruis in je opname te krijgen.

Degelijke kabels zijn ook een pré natuurlijk maar zorg eerst dat je eerstgenoemde in orde hebt, dan pas kun je echt zien of je geluidskaart een beetje ok is.

Download my music on SoundCloud

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 17:53

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

je hebt in principe een low-output signaal.

Makkelijkste oplossing is je mengpaneel op een versterker aansluiten en deze weer via de tape-out uitgang op de line-in van je geluidskaart

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De startplaats voor het goed omzetten van je vinyl naar cd: Transferring LPs to CDR: Some Advice (door Clive Backham). Deze guide bespreekt gedetailleerd alle stappen, struikelblokken, benodigdheden,... om je dierbare platen met een zo hoog mogelijke kwaliteit om te zetten naar cd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En vergeet niet de speakerinstellingen van je geluidskaart te veranderen...als je zo'n 5.1 set er aan hebt/had hangen worden je in/outs van je geluidskaart anders aangestuurd namelijk...je wilt voor het opnemen weer de originele settings van je In/outs hebben, en niet de 5.1

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk ook eens in dit topic: How to become a Dj... deel VIII

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 16:32

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Wellicht overbodig, maar je kunt je draaitafels niet direct op je pc aansluiten. Het uitgangssignaal van de draaitafel moet eerst versterkt worden... dus OF via je mixer, of een draaitafel voorversterker kopen...

Maar de kwaliteit van de basis kaartjes laten bij opnemen vaak enorm veel steken vallen omdat de AD/DA converters bar slecht zijn... op die kaartjes valt dat normaal niet op, aangezien niemand de ingangen gebruikt om op te nemen, hooguit om het geluid van een TV of andere analoge bron over de computer speakers te krijgen.

Dus een andere geluidskaart is wel aardig ja... creative heeft de audigy2 ZS serie met 108SNR (signal to noise ratio) al een tijdje uit, en dat is een erg fijn kaartje... maar er zijn zat andere die minstens even mooi opnemen, en wellicht goedkoper zijn...

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk heb ik een mixer/mengpaneel waar ik de draaitafels op aangeloten heb. Maar de kans is dus heel groot dat het aan de geluidskaart ligt. Zal me daar maar eens in gaan verdiepen, welke ik het best kan aanschaffen. Hoop alleen niet dat ie al te duur is, want geef het geld liever uit aan nieuwe platen :P

greetz,
mark

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 11:08:
tuurlijk heb ik een mixer/mengpaneel waar ik de draaitafels op aangeloten heb. Maar de kans is dus heel groot dat het aan de geluidskaart ligt. Zal me daar maar eens in gaan verdiepen, welke ik het best kan aanschaffen. Hoop alleen niet dat ie al te duur is, want geef het geld liever uit aan nieuwe platen :P

greetz,
mark
Tip: kijk eens naar de (high-end) yamaha kaarten, die zijn er in principe zelfs voor gemaakt...
Pagina: 1