Ik heb van iemand een MSI KT3 Ultra mobo met Athlon XP 2000 overgenomen en in mijn eigen computer ingebouwd.
DDR 400 256 pc3300 geheugen aangesloten plus chieftec 350 PS en simpele video kaart.
Het systeem start alleen wanneer ik de CMOS clear.
Ik kom dan in een scherm waar staat dat mijn CMOS settings onjuist zijn.
2 opties:
Setup scherm of
Starten met default instellingen.
Wanneer ik de default instellingen neem en doorga start het systeem verder goed op totdat ik wil rebooten om wat voor reden dan ook. De fan blijft wel lopen maar verder geen reboot. Totdat ik de CMOS weer clear heb gemaakt met de jumper.
Het zelfde gebeurt wanneer ik wel het setup scherm inga om instellingen handmatig te veranderen, bij saven en afsluiten van het setup programma blijft de fan lopen maar het systeem boot niet totdat ....etc.etc.
Er zijn vast mensen die al enige ervaring hebben met dit moederbord en mij meer kunnen vertellen over dit probleem.
Mogelijke storingsfactoren:
Te lichte voeding: ( chieftec 350W)
Geheugen module:(256 DDR 400 pc3300)
BIOS Moederbord:(ik heb reeds een nieuwe geflashed, helpt niet)
etc.etc??
DDR 400 256 pc3300 geheugen aangesloten plus chieftec 350 PS en simpele video kaart.
Het systeem start alleen wanneer ik de CMOS clear.
Ik kom dan in een scherm waar staat dat mijn CMOS settings onjuist zijn.
2 opties:
Setup scherm of
Starten met default instellingen.
Wanneer ik de default instellingen neem en doorga start het systeem verder goed op totdat ik wil rebooten om wat voor reden dan ook. De fan blijft wel lopen maar verder geen reboot. Totdat ik de CMOS weer clear heb gemaakt met de jumper.
Het zelfde gebeurt wanneer ik wel het setup scherm inga om instellingen handmatig te veranderen, bij saven en afsluiten van het setup programma blijft de fan lopen maar het systeem boot niet totdat ....etc.etc.
Er zijn vast mensen die al enige ervaring hebben met dit moederbord en mij meer kunnen vertellen over dit probleem.
Mogelijke storingsfactoren:
Te lichte voeding: ( chieftec 350W)
Geheugen module:(256 DDR 400 pc3300)
BIOS Moederbord:(ik heb reeds een nieuwe geflashed, helpt niet)
etc.etc??