Earth is nice, heaven is better...
Verwijderd
Als je geld hebt voor dat Desktop Theater (ƒ550+) kan je beter gelijk een SB LIVE! erbij kopen, volgens mij moet je ook digitale uitgangen hebben voor die Desktop Theater speakerset (correct me if I'm wrong).
SB Live Platinum (met coole 5 1/4" ding waar de in en uitgangen op zitten) zo'n 550 piek
Plus die speakers, reken maar op niet minder dan duizend piek.
Heb je dan ook wel een VETTE set voor.
SB Live Platinum (met coole 5 1/4" ding waar de in en uitgangen op zitten) zo'n 550 piek
Plus die speakers, reken maar op niet minder dan duizend piek.
Heb je dan ook wel een VETTE set voor.
Vin' k wel errug duur, maar wel mooi maar goed is er niet een goedkopere oplossing, een goedkopere geluidskaart ofzo of heb je dan niet hetzelfde effect. O ja deze: http://www.jazzspeakers.com/Speaker-htm/9902.htm Kwam ik ook nog tegen zijn die goede speakers en wat kosten ze?
ff in de pricewatch gekeken.
SB 128 met 4 speaker uitgangen 94,-
SB Live 1024 player 135,-
in combo met een speakerset van 550,- lijkt mij die 41,- extra niet echt veel, temeer omdat bij www.aci-computers.nl de dt2500 25,- goedkoper te krijgen zijn.
En kijk anders is bij CTW voor een Aureal Vortex2 kaartje.
bdw bij dat Jazz set zit geen AC3 decoder en bij de dt25000 zit die wel.
SB 128 met 4 speaker uitgangen 94,-
SB Live 1024 player 135,-
in combo met een speakerset van 550,- lijkt mij die 41,- extra niet echt veel, temeer omdat bij www.aci-computers.nl de dt2500 25,- goedkoper te krijgen zijn.
En kijk anders is bij CTW voor een Aureal Vortex2 kaartje.
bdw bij dat Jazz set zit geen AC3 decoder en bij de dt25000 zit die wel.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik ben al van het desktop theatre id af, en zite er dus over te denken een versterken (digital surround)en boxen te kopen, maar wat is het beste en heb ik dan nog steeds een nieuwe soundblaster nodig?
Flox, digital surround is iets anders als 5.1
Met surround lijkt het of het geluid uit verschillende richtingen komt (4 hoeken + center speaker) zou je 1 box weghalen, dan hoor je toch nog alles.
Bij 5.1 heb je 4 hoekboxen 1 center en 1 bassbox, dwz 6 eigen kanalen, haal je hier 1 weg dan mis je een deel van het geheel.
5.1 is geavanceerder dan surround, (een stuk) duurder, mooier (?) maar ik geloof niet dat het een meerwaarde vertegenwoordigd op de PC, daar volstaat een goed surround setje.
Met surround lijkt het of het geluid uit verschillende richtingen komt (4 hoeken + center speaker) zou je 1 box weghalen, dan hoor je toch nog alles.
Bij 5.1 heb je 4 hoekboxen 1 center en 1 bassbox, dwz 6 eigen kanalen, haal je hier 1 weg dan mis je een deel van het geheel.
5.1 is geavanceerder dan surround, (een stuk) duurder, mooier (?) maar ik geloof niet dat het een meerwaarde vertegenwoordigd op de PC, daar volstaat een goed surround setje.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je deze 5.1 koopt voor het spelen van spelletjes, is dat niet nodig. Dan heb je al genoeg aan 4.1 (four point surround).
Maar voor het afspelen van DVD-films, is dolby digital/ac3 (dus 5.1) de beter keus. Want op de dvd is de audio meestal in AC-3/mpeg2 formaat geperst.
Als je niet zoveel waarde hecht aan digitaal, dan kan je ook sblive 1024 kopen. Heeft wel gescheiden uitgangen, maar dan analoog. En deze kost maar 145,-. Dat is ietwat minder dan 535,-!
Maar voor het afspelen van DVD-films, is dolby digital/ac3 (dus 5.1) de beter keus. Want op de dvd is de audio meestal in AC-3/mpeg2 formaat geperst.
Als je niet zoveel waarde hecht aan digitaal, dan kan je ook sblive 1024 kopen. Heeft wel gescheiden uitgangen, maar dan analoog. En deze kost maar 145,-. Dat is ietwat minder dan 535,-!
Is zag net een versterker staan voor 1000,- die een digital decoder erin heeft. Moet ik dan nog steeds een andere geluidskaart kopen?
Of kan ik mijn sb128pci gewoon aansluiten op dat ding en blazen maar?
Of kan ik mijn sb128pci gewoon aansluiten op dat ding en blazen maar?
Wat dacht je van een CL SB Live Player + 4p Surround speakers. Voor 299,- ben je helemaal klaar. (http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=140)
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik wil echt dat digital surround, maar wat voor geluidskaart heb ik daarvoor nodig?
Wat is de goedkoopste geluidskaart met een digitale uitgang en ac3 ondersteuning?
Verwijderd
Voor de duidelijkheid: d'r is GEEN ENKELE soundcard die een AC3-decoder aan boord heeft. AC3 of Dolby Digital is ook niet on-the-fly te maken; dat kan momenteel alleen nog maar pre-rendered, bv. via een digitale track op een DVD.
Je hebt wel MPEG-boards die de digitale AC3-track middels een S/PFID uitgang beschikbaar stellen. En er zijn soundcards die een S/PDIF uitgang hebben (o.a. de XLerate Pro, Xitel Storm). Maar d'r is geen enkele kaart die zelf "at run-time" AC3-signalen kan genereren. Als je geluk hebt kun je het signaal van de DVD op de S/PDIF uitgang zetten.
Sommige soft-DVD players kunnen op een Vortex2 of Live! Dolby ProLogic genereren, als dan niet via EAX of A3D 2.0.
Wel zijn de Live! en Vortex2 kaarten allemaal 4-kanaals, al dan niet via een digitale uitgang beschikbaar. Maar da's gewoon 4-kanaals en heeft in de verste verte niks met AC3 te maken.
Je hebt wel MPEG-boards die de digitale AC3-track middels een S/PFID uitgang beschikbaar stellen. En er zijn soundcards die een S/PDIF uitgang hebben (o.a. de XLerate Pro, Xitel Storm). Maar d'r is geen enkele kaart die zelf "at run-time" AC3-signalen kan genereren. Als je geluk hebt kun je het signaal van de DVD op de S/PDIF uitgang zetten.
Sommige soft-DVD players kunnen op een Vortex2 of Live! Dolby ProLogic genereren, als dan niet via EAX of A3D 2.0.
Wel zijn de Live! en Vortex2 kaarten allemaal 4-kanaals, al dan niet via een digitale uitgang beschikbaar. Maar da's gewoon 4-kanaals en heeft in de verste verte niks met AC3 te maken.
Pagina: 1