Altec Lansing subwoofer bromt

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harold_S
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03-2025
Onlangs heb ik een Altec Lansing 251 5.1 speakerset aangeschaft. Nu merk ik de laatste tijd dat er nogal een behoorlijk irritante brom uit de subwoofer komt wanneer het spul onder spanning staat. Mee terug gegaan naar de winkel en omgeruild samen met de twee frontspeakers.
Maar helaas ook in die set is het niet weg. Wat heb ik gedaan om te testen:
Aan de subwoofer zit een spanningskabel, deze in het stopcontact (meerdere geprobeerd) verder geen andere zooi erop aangesloten. Geen brom.
Ik zet vervolgens alleen de front right speaker met de daarop volumeregelaars erbij en jahoor het brommen begint. Alle andere speakers veroorzaken geen brom. De set is dan nog niet aangesloten op de pc.
Zodra ik dat speakertje weer uit de aansluiting op de subwoofer haal, bromt tie nog heel even door en dan is het weer lekker stil.
Heb verder ook getest ver bij de computer vandaan, maar geen verschil.
Zijn er meer mensen met dit probleem?? Ik stoor me er aan. :r En ze komen zo goed uit de test. Is dit soms standaard?

Verwijderd

Eens even een plaatje voor het overzicht (ik heb die speakers zelf nl. niet):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Altec_Lansing_251_5.1_right_control_speaker.jpg
Controls include a headphone input, center volume control, surround sound volume control, overall volume control and the power switch.

Is er een mogelijkheid voor je om de set in te schakelen door hem op de stekker door te verbinden (ga nu niet gelijk alle combinaties uitproberen met een paperclip ;))? Want ik vermoed dat door die aan/uit schakelaar je DC feedback krijgt in je audio (indien alle speakers brommen) of dat die rechterbox last heeft omdat er een DC draden parallel lopen met zijn signaaldraden [in die gecombineerde kabel] (indien alleen de rechter box bromt).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 18:27 ]