[VPN] 2 verschillende LAN's knopen via VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Bohjaaaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Topicstarter
Mensen,

Weer een VPN topic helaas. :P
Mijn antwoord kon ik zo 123 niet vinden in de andere topics.

Schets:
Hoofdvestiging in Nederland
Bijvestiging in Nederland

Vestiging in China
Vestiging in Hongarije
Vestiging in Tsjechië

Ik doe systeembeheer voor alleen de nederlandse vestigingen.
Managment wil zo min mogelijk investeren in ICT en heeft zoiets: buitenlandse vestigingen regelt maar hun eigen ICT. :(
Nu komt toch steeds vaker de vraag of er niet een constante verbinding kan komen met de andere vestigingen voor filesharing (en alleen daarvoor).

De Lan's van de buitenlandse vestigingen hebben een andere ip-reeks dan onze nederlandse vestigingen.

Nu wil ik dus VPN routers gaan plaatsen bij de buitenlandse vestigingen.
Cisco PIX of Checkpoint VPN edge dozen ofzo.
Dit alles om de verschillende LAN's aan elkaar te knopen en het voor een chinees dus mogelijk te maken bestanden op onze gemeenschappelijke schijf beschikbaar te maken.

VRAAG!!!!:
Moet ik de IP-reeksen van de buitenlandse vestigingen gaan aanpassen aan onze reeks of kan ik de router zo configureren dat ze ons kunnen zien?

mask nederland: 255.255.0.0
mask china: 255.255.255.0

Alvast bedankt

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In (Static) routing tutorial welke vermeld wordt in de FAQ Network Troubleshooting kan je al een heel stuk vinden over hoe het instellen van routes gaat. Je moet deze instellen zodat ze elkaar kennen en weten waar het verkeer heen moet.

Wil je de hele organisatie samenvoegen en ook Active Directory aan elkaar knopen . Of is het puur filesharing ?

Hoe je dat precies doet is afhankelijk van je router. Staat in de betreffende handleiding. Er zijn op de website van de fabrikant ook meestal wel tips te vinden, mocht je er niet uitkomen ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Het is juist het makkelijkst als dit verschillende ranges zijn. Bedrijven gebruiken niet voor niets series als 192.168.1.0/24, 192.168.2.0/24, etc.

Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen aandacht wordt besteed aan dit soort vragen in tutorials over VPN ;)

Dit topic is gesloten.