Mensen,
Weer een VPN topic helaas.
Mijn antwoord kon ik zo 123 niet vinden in de andere topics.
Schets:
Hoofdvestiging in Nederland
Bijvestiging in Nederland
Vestiging in China
Vestiging in Hongarije
Vestiging in Tsjechië
Ik doe systeembeheer voor alleen de nederlandse vestigingen.
Managment wil zo min mogelijk investeren in ICT en heeft zoiets: buitenlandse vestigingen regelt maar hun eigen ICT.
Nu komt toch steeds vaker de vraag of er niet een constante verbinding kan komen met de andere vestigingen voor filesharing (en alleen daarvoor).
De Lan's van de buitenlandse vestigingen hebben een andere ip-reeks dan onze nederlandse vestigingen.
Nu wil ik dus VPN routers gaan plaatsen bij de buitenlandse vestigingen.
Cisco PIX of Checkpoint VPN edge dozen ofzo.
Dit alles om de verschillende LAN's aan elkaar te knopen en het voor een chinees dus mogelijk te maken bestanden op onze gemeenschappelijke schijf beschikbaar te maken.
VRAAG!!!!:
Moet ik de IP-reeksen van de buitenlandse vestigingen gaan aanpassen aan onze reeks of kan ik de router zo configureren dat ze ons kunnen zien?
mask nederland: 255.255.0.0
mask china: 255.255.255.0
Alvast bedankt
Weer een VPN topic helaas.
Mijn antwoord kon ik zo 123 niet vinden in de andere topics.
Schets:
Hoofdvestiging in Nederland
Bijvestiging in Nederland
Vestiging in China
Vestiging in Hongarije
Vestiging in Tsjechië
Ik doe systeembeheer voor alleen de nederlandse vestigingen.
Managment wil zo min mogelijk investeren in ICT en heeft zoiets: buitenlandse vestigingen regelt maar hun eigen ICT.
Nu komt toch steeds vaker de vraag of er niet een constante verbinding kan komen met de andere vestigingen voor filesharing (en alleen daarvoor).
De Lan's van de buitenlandse vestigingen hebben een andere ip-reeks dan onze nederlandse vestigingen.
Nu wil ik dus VPN routers gaan plaatsen bij de buitenlandse vestigingen.
Cisco PIX of Checkpoint VPN edge dozen ofzo.
Dit alles om de verschillende LAN's aan elkaar te knopen en het voor een chinees dus mogelijk te maken bestanden op onze gemeenschappelijke schijf beschikbaar te maken.
VRAAG!!!!:
Moet ik de IP-reeksen van de buitenlandse vestigingen gaan aanpassen aan onze reeks of kan ik de router zo configureren dat ze ons kunnen zien?
mask nederland: 255.255.0.0
mask china: 255.255.255.0
Alvast bedankt