hoofdtelefoon kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Het zit dus zo:
Heb vorige week een portable minidisc speler gekocht, maar de standaard hoofdtelefoon die erbij zit (oortjes) vind ik een beetje te weinig geluidskwaliteit bieden aangezien er als ik hem op speakers aansluit een heel goed geluid uit de boxen komt.

Nou wil ik een hoofdtelefoon kopen waar veel beter geluid uit komt maar wel 1 waar ik me ook op straat mee kan vertonen en niet van die ontzettende loeiers van oorschelpen op zitten.

Heeft iemand suggesties? Of enig idee wat voor soort hoofdtelefoon ik dan het beste kan kopen?

Heb er zelf al wel een paar gezien:
Philips SBNCS750 ( link)
Philips SBCHL155 ( link)
Aiwa CN-6 (link)
sennheiser PX-100 (link)

Maar als iemand andere suggesties heeft sta ik daarvoor ook open natuurlijk.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

What ever happend to \9 :?

Het Audio, Video en HiFi Forum

[ Voor 51% gewijzigd door i2Paq op 23-01-2004 12:56 ]

• navyseal44
i2Paq schreef op 23 januari 2004 @ 12:55:
What ever happend to \9 :?

Het Audio, Video en HiFi Forum
Vond het daar niet zo thuis horen omdat dat meer over PC gerelateerde zaken gaat?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

paQ

ik zou voor de sennheiser gaan :)

zelf uitermate goede ervaringen mee, al sinds ik 5 was :+

kijk ook naar draagcomfort. de sennheiser heeft mooie hoofdkussentjes onder de beugel, dingen die ik bij philips niet terug zie :{
zeker die eerste philips dingen gaan zeer doen op den duur denk ik zo...

da aiwa: alle scharniertjes gaan ooit eens kapot ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

navyseal44 schreef op 23 januari 2004 @ 13:01:
[...]

Vond het daar niet zo thuis horen omdat dat meer over PC gerelateerde zaken gaat?
Dit is dus absolute bullshit. Het topic hoort daar dus wel thuis!!!!
Tenzij koptelefoons/oordopjes opeens geen audio meer zijn.
Wat dus niet zo is.

>Systeemspecs<

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12

Dido

heforshe

move SG->AV

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Ik zou het persoonlijk zoeken in gewoon kwalitatief betere oordopjes. Dat is imo veel makkelijker, die kan je als je ff niet wilt luisteren zo in je zak stoppen, maar waar moet je deze grote dingen laten? :? Er zijn vast ook wel oordopjes die gewoon goed klinken, daarvoor hoef je niet perse zo'n hele koptelefoon voor te kopen denk ik.

• navyseal44
Nimrod|IA schreef op 23 januari 2004 @ 14:45:
[...]

Dit is dus absolute bullshit. Het topic hoort daar dus wel thuis!!!!
Tenzij koptelefoons/oordopjes opeens geen audio meer zijn.
Wat dus niet zo is.
Rustig maar nimrod, het is geen halszaak hoor. zo'n forumnaam is nou eenmaal voor interpretatie vatbaar. Je hoeft echt niet gelijk kwaad te worden omdat ik een draadje in SG open i.p.v. in AVH...

• navyseal44
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 15:04:
Ik zou het persoonlijk zoeken in gewoon kwalitatief betere oordopjes. Dat is imo veel makkelijker, die kan je als je ff niet wilt luisteren zo in je zak stoppen, maar waar moet je deze grote dingen laten? :? Er zijn vast ook wel oordopjes die gewoon goed klinken, daarvoor hoef je niet perse zo'n hele koptelefoon voor te kopen denk ik.
Heb dit dus ook aan diverse audio zaken voorgelegd maar die geven eigenlijk zonder uitzondering aan dat oordopjes van mindere kwaliteit zijn omdat er simpelweg veel kleinere speakers in zitten.

En de meeste van deze hoofdtelefoons zijn ook nog eens opvouwbaar. (Zo ook de eerder genoemde sennheiser kwam ik bij nader onderzoek achter)

Verwijderd

Heb de Sennheiser PX100. Is erg goed voor zo'n klein koptelefoontje. Alleen is het geluid vrij donker. Veel bass waardoor de midden en hoge tonen wat op de achtergrond klinken.

• navyseal44
Heb her en der wat reviews gelezen van verschillende modellen en besloten om voor de sennheiser PX-100 te gaan.

Vanwege de superieure geluidskwaliteit en de robuuste vormgeving van het inklap systeem.

Verwijderd

Dit topic is al wat ouder, mar ik heb toch een vraagje met betrekking tot dit onderwerp.................... (ik wil er niet speciaal een nieuw topic voor openen)

is er hier iemand die zowel de PX-100 als de PX-200 van Sennheiser gehoord heeft?mijn vraag is namelijk:
is het geluidsverschil echt groot??
ik heb nl zelf de px100 gehoord en vond hem heel mooi klinken ..

Verwijderd

niemand?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:31

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

gelieve niet binnen 24uur te kicken,

Foei! ;)

kun je nalezen in de faq.

Verwijderd

Het geluid verschil is zo groot als jij dat hoort. Daarmee bedoel ik eigenlijk dat het alleen interessant is of jij het een verschil vindt. Probeer ook de 200 eens zelf te beluisteren en maak dan je keuze.

Zie ook: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.