Toon posts:

Beeldscherm af en toe kort zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een ASUS V9280 met de nieuwste detonator drivers (45.23). Nu heb ik het volgende probleem. Af en toe (en dit is geheel willekeurig) wordt het beeld even zwart en dan weer aan. Het duurt maar 3 sec ofzo, maar het is echt op willekeurige momenten. Ik dacht dat het gewoon een vaag probleem was wat aan mijn computer lag maar laatst was ik bij een vriend van me die dezelfde videokaart heeft, en die had ook hetzelfde probleem.

Weet iemand waar dit aan ligt ?

Ik heb de search gebruikt met de zoektermen beeld kort zwart, beeld reset maar kon maar 1 topic vinden waar geen antwoord uit kwam.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:26

Outerspace

Admin General Chat
check je stekker van je monitor na.. Misschien een breukje in je kabel.

is je monitor standby als je even niets ziet :?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op 23 januari 2004 @ 11:11:
check je stekker van je monitor na.. Misschien een breukje in je kabel.

is je monitor standby als je even niets ziet :?
Nee hij gaat niet op standby, ik heb het ook al een keer met een andere kabel geprobeerd (een week ofzo) en dan nog krijg ik die zwarte beelden.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:26

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 11:12:
[...]

Nee hij gaat niet op standby, ik heb het ook al een keer met een andere kabel geprobeerd (een week ofzo) en dan nog krijg ik die zwarte beelden.
probeer eens een andere monitor als je die bij de hand hebt. Kan je zien waar het aan ligt: de monitor of de videokaart ;)

Wauw, een sig!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Heb je toevallig een Epox 8rda? Dit mobo gaat dit ook doen bij te hoge fsb's.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen extra monitor liggen maar omdat die vriend van mij dezelfde videokaart heeft lijkt het me erg toevallig dat het aan allebei de monitoren ligt... ik vermoed de videokaart zelf.

Ik heb een ASUS A7N8X deluxe moederbord... dus daar zal het niet aan liggen ... denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik blaas dit topic weer nieuw leven in omdat de situatie gewijzigd is. Het is niet gebleven bij korte zwarte flitsen. Nu hangt hij eerst even ... dan scherm refresh en daarna weer verder. (heel kort maar want daarna hangt ie weer en dat gaat zo maar door).

Nu krijg ik bij opstarten gekleurde blokjes te zien (in opstartschermen en in bios)

Ik was aan het kijken in de bios en zag ineens tot mijn grote schok dat de processor temp. op 68 staat.... dat vond ik een beetje hoog. Kan het daar aan liggen ?

Ik heb gekeken met kast open maar de ventilator draait wel (met 3600 rpm zie ik in de bios)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem maar dan met een radeon 9700pro AIW.
Monitor gaat kortstondig op zwart voor een seconde 1 a 2. Ik kan daarna gewoon weer doorwerken en er is verder niets aan de hand. Dit doet ie om het uur ongeveer. Soms ook enkele dagen helemaal niet en dan weer een keer of 3 a 4 per dag.
Computer is een shuttle SB75G2 en is verder rockstable.

Het gekke is dat het ook wel eens gebeurd als ik in de BIOS setup zit dus het ziet eruit dat het geen driverprobleem van windows is.
Het lijkt er ook op dat het meer voorkomt als ik de videokaart even stressed maar verder wordt ie niet te warm ofzo (kan m'n vinger gewoon op de heatsink houden)

Heeft iemand al eens een soortgelijk probleem opgelost en kan mij vertellen hoe. Ik heb de search ook nog even gebruikt en kwam wel soortgelijke topics tegen maar zonder oplossingen.
Pagina: 1